تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
101 مهارت ضروری برای نوشتن رزومه کاری مدت مطالعه: 9 دقیقه
ای سنج 27 آذر 1400 مدت مطالعه: 9 دقیقه

101 مهارت ضروری برای نوشتن رزومه کاری

گرچه نوشتن مهارت ها در رزومه کاری، امری نسبتا آسان است اما نوشتن مهارت ها به شیوه ی درست، کمی پیچیده تر به نظر می رسد. در حقیقت ممکن است، با نوشتن انواع مهارت های غیر مرتبط، مدیر منابع انسانی را خسته کنید.

در این مقاله، ما نحوه شناسایی، نگارش صحیح و فهرست بندی مهارت ها در رزومه کاری را برای شما توضیح خواهیم داد. در پایان این مقاله، شما اطلاعات کاملی در زمینه های زیر به دست خواهید آورد:

  • چرا و چگونه باید مهارت های خود را در رزومه فهرست کنید؟
  •  مهارت های سخت و مهارت های نرم کدام اند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
  •  چه مهارت هایی باید در رزومه نوشته شود تا به برجسته شدن شما کمک کند؟
  •  مهارت های برتر برای رزومه نویسی کدام اند؟

آنچه در ادامه خواهید خواند، بر اساس فهرست مطالب به شرح زیر است:

چرا و چگونه باید مهارت های خود را در رزومه بنویسیم؟

یک رزومه سه قسمت اصلی دارد که، قسمت مربوط به مهارت ها مهم ترین بخش آن است؛ دیگر قسمت های رزومه شامل، تجربه شغلی و تحصیلات می باشد. اگر این قسمت درست نوشته شود، مانند تصویر زیر می شود:

شاید برای شما هم سوال شود، مگر نوشتن مهارت ها چقدر سخت است؟ و تنها کاری که باید انجام دهم، این است که همه ی مهارت های خود را در یک صفحه بنویسم!

اما این طور نیست! روند نوشتن مهارت ها در رزومه کمی پیچیده است و ما در این قسمت، علت پیچیدگی آن را توضیح خواهیم داد. امروزه بیشتر شرکت ها مجهز به سیستمی برای چک کردن صد ها و هزاران رزومه در طول روز هستند. این سیستم ها رزومه شما را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با شغل مورد نظر، اسکن می کنند.

برای مثال، این شغل به فرد با تجربه در زمینه ی جاوا نیاز دارد؛ اگر شما جاوا را به عنوان یک مهارت در رزومه خود ذکر نکرده باشید، رزومه شما به صورت خودکار کنار گذاشته می شود.

واقعیت این است که بیش از هفتاد درصد رزومه ها توسط این سیستم ها در همان مرحله ی اول رد می شوند. علاوه بر آن، برخی از شرکت ها از برنامه ی خاصی برای چک کردن رزومه استفاده نمی کنند و مدیر منایع انسانی، رزومه شما را به صورت دستی بررسی می کند.

بنابراین در هر صورت، رزومه شما چه توسط یک برنامه بررسی گردد یا مدیر شرکت، شما باید مهارت های خود را به خوبی در رزومه ذکر کنید.

توجه

 اجازه ندهید، یک رزومه اشتباه مانع از موفقیت شما در استخدام شغل مورد نظرتان شود.

در ادامه در مورد نحوه نگارش صحیح مهارت ها بیشتر خواهیم گفت؛ اما قبل از آن، اشاره ای به اصول اولیه در نوشتن مهارت ها خواهیم داشت.

چه تفاوتی میان مهارت های سخت و آسان وجود دارد؟

مهارت های سخت، مهارت هایی هستند که به دانش فنی یا تحصیلی که از طریق تجربه کسب می شود، گفته می شود. مهارت های سخت، برای استخدام در هر شغلی، خاص و ضروری هستند و برای تکمیل وظایف کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

 توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید. 

مهارت های مهم در نوشتن رزومه

به عنوان مثال مهارت های سخت شامل مهارت های زیر می شود:

  •  مهارت های مربوط به ماشین آلات؛ مانند کار با غلتک، لیفتراک و ... 
  • مهارت های نرم افزاری؛ مانند کار کردن با نرم افزار های مختلف
  •  ابزار؛ مانند کار کردن با  بازاریابی SEM، گوشی پزشکی،  تحلیل گر گوگل، کنسول جستجوی گوگل، سیستم های ERP ،CRM 
  • زبان؛ فرانسوی، اسپانیایی و ... 
  • زبان های برنامه نویسی؛ مانند، Python ،C++ ،C# ،Java ،Scala ،R 
  • تکنیک ها؛ تحلیل فرکانس، تبلور
  • ریاضیات 
  • حسابداری و امور دفتری
  • و تقریباً هر مهارت خاص دیگر مورد نیاز برای انواع مشاغل

 توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید.

مهارت های مهم در نوشتن رزومه

از جانب دیگر، مهارت های نرم ، ویژگی ها و عاداتی هستند که شیوه ی کار شما را به صورت فردی یا با دیگران توصیف می کنند. این مهارت ها مختص یک شغل خاص نیستند، اما به طور غیر مستقیم به شما کمک می کنند تا با محیط کار و فرهنگ شرکت ها سازگار شوید.

برخی از رایج ترین مهارت های آسان عبارت اند از:

  •  ارتباط موثر
  •  کار گروهی
  •  مسئولیت پذیری 
  • خلاقیت
  •  حل مسئله
  •  رهبری
  •  برون گرایی
  •  مهارت های ارتباطی با دیگران
  •  انعطاف پذیر بودن
  •  سازگاری

تفاوت های اصلی بین مهارت های سخت و مهارت های نرم، شامل موارد زیر می شود:

 نحوه دستیابی به آن ها

مهارت های سخت از طریق تجربه کاری، آموزش، تحصیل و شرکت در کلاس های مختلف به دست می آید. مهارت های نرم از طریق، تجربیات زندگی و تجربیات کاری به دست می آید.

 نحوه استفاده از آن ها

شما از مهارت های سخت مستقیما در کار استفاده می کنید؛ اما مهارت های نرم، به صورت غیر مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین مهارت های رزومه که باید بدانید

برای نوشتن یک رزومه خوب ابتدا باید بدانید که چه مهارت هایی را باید در رزومه بنویسید؛ مهم ترین مهارت هایی که در رزومه باید نوشته شود، شامل مهارت های نرم و سخت می شود. در ادامه به بررسی انواع مهارت های نرم و سخت و دیگر مهارت هایی که باید در رزومه نوشته شود، می پردازیم.

چگونه مهارت های فردی خود را بشناسیم؟

شناخت مهارت های فردی اولین گام به سمت موفقیت شغلی یا تحصیلی است. شناخت مهارت های فردی به طرق مختلف ممکن است:

  • بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف خود
  • استفاده از نظرات دیگران به خصوص اعضای نزدیک خانواده و دوستان صمیمی
  • انجام آزمون های روان شناختی معتبر در جهت شناخت استعدادها و توانایی ها
  • کسب تجربیات جدید در زمینه های مختلف مشورت با یک مشاور یا روان شناس
  • و...

نوشتن مهارت های فردی در کاور لتر

اگر بخواهید بر یک مهارت شخصی قوی و مرتبط با شغل مورد نظر خود، تمرکز کنید، می توانید از قسمت کاور لتر استفاده کنید. این مسئله به کارفرمای شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف شما را بهتر بشناسد و در نهایت رابطه خوبی با شما برقرار کند.

شما می توانید در کاور لتر متنی مانند آنچه در ادامه می آوریم، بنویسید:

" من در محل کار قبلی خود به کارفرمای سابقم در جهت تشکیل تیم متخصص برای انجام پروژه های کاری کمک می کردم و کارفرما به توانایی من در جهت تفویض اختیار میان همکارانم اشاره می کرد."

چگونه باید مهارت های خود را در رزومه فهرست کنید؟

اکنون که در مورد انواع مهارت ها اطلاعاتی به دست آوردید، بیایید در مورد نحوه فهرست کردن مهارت ها در رزومه کاری صحبت کنیم. چند روش مهم برای این کار وجود دارد:

 مهارت های خود را متناسب با شغل بنویسید

ارتباط میان مهارت ها و شغلی که برای آن رزومه می نویسید، کلید اصلی نوشتن رزومه می باشد. در رزومه خود، فقط مهارت های مرتبط با شغلی که قرار است در آن استخدام شوید را بنویسید.

آگهی های شغلی معمولا، یک لیست از مهارت هایی که در آن شغل به آن نیاز دارند را می نویسند. قبل از تحویل دادن رزومه، اطمینان حاصل کنید که تمام مهارت های لازم را نوشته اید.  

 هر مهارت را با سطح توانایی خود تطبیق دهید

هر مهارتی که در رزومه خود ذکر می کنید با سطح توانایی خود تطبیق دهید:

مبتدی؛ این سطح مخصوص کسانی است که به تازگی شروع به آموختن یک مهارت کرده اند و یا تجربه کافی ندارند. (این قسمت با دانشجویانی که به صورت تئوری مطالبی را آموخته اما تجربه کار به صورت عملی ندارند، تطبیق دارد).

متوسط؛ شما این مهارت را در عمل مورد استفاده قرار داده اید اما نیاز به رشد بیشتری در این زمینه دارید.

پیشرفته؛ مهارت شما در سطح مطلوبی قرار دارد و برای انجام کار نیاز به کمک کسی ندارید؛ همچنین می توانید به مبتدیان کمک کنید.کارشناس؛ شما در زمینه ی این مهارت، کارشناس هستید و اگر دیگران احتیاج به کمک داشته باشند، می توانند به شما رجوع کنند. 

در این سطح، شما ثابت کرده اید که بهترین خود هستید و حتی قادر به نوشتن کتاب در زمینه مهارت خود می باشید!

برای مثال اگر در رزومه خود در مورد مهارت آماده سازی غذا در سطح پیشرفته گفته اید، در قسمت دیگر می توانید در مورد تجربیات و نقش خود در سازمان های دیگر در این زمینه مطالبی را اضافه کنید.

 مهارت های قابل انتقال را در هنگام تغییر شغل در رزومه ذکر کنید

مهارت‌های قابل انتقال مهارت هایی هستند که مستقیماً با شغلی که برای آن درخواست می‌دهید در ارتباط نمی باشند، اما همچنان سودمند می باشند. برای مثال، اگر برای شغل مرتبط با تحلیل داده های کلان در بازاریابی درخواست داده اید، می توانید به مهارت های قدیمی تر خود در حوزه تجزیه و تحلیل مالی اشاره کنید.
ذکر این مهارت ها نشان دهنده ی تجربه شما در این شغل است.اگر به تازگی وارد دانشگاه شده اید، می توانید مهارت های نوشتاری، تحقیقی و ... را در این قسمت از رزومه بنویسید. 

 چند مورد مهارت بین المللی  یا جهانی در رزومه خود ذکر کنید

مهارت های بین المللی جز مهارت های آسانی است که برای هر شغلی لازم است. این مهارت ها شامل مهارت هایی همچون، توانایی حل مسئله، ارتباط موثر، مدیریت زمان، یا مهارت های سخت مانند تایپ سریع، یا توانایی استفاده از پاورپوینت و اکسل می باشند.

اگر دارای مهارت های جهانی هستید، حتی اگر خیلی مرتبط با شغلی که برای آن درخواست داده اید، نمی باشد، با خیال راحت این مهارت ها را در رزومه خود ذکر کنید. اما توجه داشته باشید که کل رزومه نباید با این نوع مهارت ها پر شود!

 توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید.

مهارت های مهم در نوشتن رزومه

چگونگی نوشتن رزومه کاری با اولویت بندی توسط قانون انگشت شست

قانون انگشت شست به این مسئله که کارفرما در ابتدا برای مرور رزومه شما 15 تا 30 ثانیه وقت می گذارد، اشاره دارد. بر اساس این قانون باید رزومه خود را در دست بگیرید و به جایی که انگشت شست بر آن قرار می گیرد، توجه کنید که اغلب وسط رزومه خواهد بود.

کارفرمایان در آن 15 تا 30 ثانیه ابتدایی فقط به نیمه بالایی رزومه توجه دارند بنابراین اطلاعات مهم باید در نیمه بالای صفحه و قسمت بالای انگشت شست قرار بگیرد و دیگر اطلاعاتی که در نیمه پایین رزومه نوشته می شود در تایید اطلاعات قسمت بالایی باشد.

کارفرما در همین مدت زمان کوتاه و بر اساس آنچه که مطالعه کرده می تواند در مورد استخدام شما در شغل مورد نظر تصمیم بگیرد.

بیش از 150 مهارت ضروری برای رزومه

اگر نمی دانید چه مهارت هایی را باید در رزومه خود ذکر کنید، در این قسمت قرار است لیستی از انواع مهارت های مورد نیاز در هر زمینه ی شغلی، در اختیار شما قرار دهیم.

تیم ای سنج، فهرستی از انواع مهارت های مورد نیاز برای مشاغل مختلف در سال 2021 را تهیه کرده است. بنابراین، این مهارت ها را بخوانید تا بدانید دقیقا چه مهارت هایی برای رزومه نویسی نیاز است:اگر هر کدام از این مهارت ها را دارید، در رزومه خود ذکر کنید و اگر نه، هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست!

 مهارت های نرم

مهارت های نرم در برخی از مشاغل غیر تخصصی که نیاز به سابقه کاری زیاد ندارند، بیشتر از مهارت های سخت، به کار می آید. نکته دیگر این است که، شرکت ها و سازمان ها امروزه تمایل به استخدام کارمندان بر اساس شخصیت و ویژگی های رفتاری در کنار مهارت های آنان دارند.

در هر صورت اگر در یک شغل خاص، تجربه زیادی دارید، بهتر است به انجام مهارت های سخت بپردازید. پر تقاضاترین مهارت های نرم در زمینه های مختلف عبارت اند از:

  •  مدیریت زمان 
  • ارتباط موثر 
  • هوش هیجانی 
  • مدیریت تعارضارت
  • مهارت های کار گروهی
  • مدیریت استرس
  • حل مسئله
  • بهره وری و سازماندهی
  • تفکر انتقادی
  • توجه به جزئیات
  • سازگاری و انطباق پذیری

 مهارت های بازاریابی

با توجه به اینکه تکنولوژی به سرعت در حال رشد است، پس باید روش های بازاریابی نوین را جایگزین بازاریابی سنتی کرد. در این قسمت مهم ترین و مرتبط ترین مهارت های ضروری برای بازاریابی آنلاین و همچنین سنتی را آورده ایم:

نمونه هایی از مهارت های بازاریابی:

  •  تحلیل داده ها
  •  تجزیه و تحلیل وب
  • وردپرس
  •  بازاریابی ایمیلی
  •  وب اسکرپینگ
  •  ترسیم داده ها و الگویابی از طریق تفکر انتقادی
  •  موتور جستجو و بهینه سازی کلمات کلیدی
  •  مدیریت پروژه یا کمپین
  •  رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق موبایل
  •  تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی 
  • بررسی محرک های تاثیر گذار بر رفتار مصرف کننده
  •  مدیریت برند
  • خلاقیت
  •  کپی رایتینگ 
  • داستان سرایی
  •  فروش محصولات به صورت تخفیف دار و در حراجی
  • ابزارهای CMS
  • بازاریابی B2B
  • 4 P-s بازاریابی
  • تست CRO و A/B
  • HTML و CSS
  • SEO/SE

 مهارت های مدیریتی

اگر مدیر یک مجموعه هستید، باید ترکیبی از مهارت های آسان و سخت را بلد باشید. در این قسمت مهارت های مدیریتی که هم برای به دست آوردن یک شغل و هم برای افزایش بهره وری و کارایی سازمان ها مهم هستند، نام خواهیم برد.

نمونه مهارت های مدیریتی:

  •  تکنیک های شش گانه ی سیگما
  •  پنج نیروی پورتر
  •  PESTEL 
  • هوش هیجانی
  •  روش مقابله با استرس ناشی از کار 
  • انگیزه
  •  تفویض مسئولیت
  •  هوش فنی
  •   مدیریت افراد
  •  توسعه تجارت
  •  مدیریت استراتژیک
  •  مذاکره
  •  برنامه ریزی
  •  پروپوزال نویسی 
  • حل مسئله 
  • نوآوری 
  • داشتن کاریزما 

مهارت های فروش

هرچقدر تکنولوژی پیشرفت کند، باز هم به مهارت های فروش نیاز است؛ انسان ها همواره در تلاش برای برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. علی رغم، پیشرفته شدن ارتباطات، هنوز هم داشتن مهارت های ارتباطی و توانایی همدلی با دیگران، در اولویت می باشد.

در این قسمت یک لیست کامل از مهارت هایی که فروشندگان باید بلد باشند، تهیه کرده ایم:

نمونه مهارت های فروش:

  •   مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  •  تماس های تلفنی بدون هماهنگی
  •  مذاکره
  •  سخنرانی عمومی
  •  صمیمیت
  •  فرآیند جذب مشتری
  •  پیش فروش و پاسخگوی نیاز مشتری بودن
  •  تعامل صحیح با خریدار 
  • دانش محصول
  •  تشویق مشتری به خرید کردن
  •  ارتباط موثر و اجتماعی بودن
  • همدلی
  •  برقراری ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی و ارتباطات دیجیتالی
  •  کار گروهی
  •  مدیریت زمان

 مهارت های طراحی

فقط به این دلیل که می توانید عکس های اینستاگرام خود را، اصلاح و فوتوشاپ کنید، به این معنی نیست که شما طراح هستید! امروزه برای کار کردن، اصول اولیه طراحی کافی نیست. برای استخدام به عنوان یک طراح، باید بدانید که چگونه محتوای مناسب برای وب و صفحات رسانه های اجتماعی طراحی کنید.

برخی از مهم ترین مهارت های طراحی برای رزومه، عبارت اند از:

  •  Photoshop: Adobe Creative Suite ،InDesign ،Illustrator
  •  نرم افزار دریم ویور 
  • اینفوگرافیک
  •  HTML و CSS 
  • ویرایش عکس 
  • تایپوگرافی: فاصله، ارتفاع خط، چیدمان، انتخاب فونت
  •  استوری بورد
  •  هدف گذاری و بازاریابی از طریق ارتباطات بصری 
  • طراحی لوگو 
  • چاپ دیجیتال 
  • ادغام ارتباطات بصری در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی
  •  خلاقیت
  •  توجه به جزئیات و مباحث زیبایی شناسی 
  • طراحی تعاملی رسانه حس رنگ و تئوری
  •  طراحی آگهی
  • گوش دادن فعال

 توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید.

مهارت های مهم در نوشتن رزومه

 مهارت های فنی پایه

مهارت های فنی پایه، مجموعه مهارت هایی هستند که هر کارمندی که در بخش اداری کار می کند، باید آن را بلد باشد. اگر قرار است به عنوان یک منشی، کارمند اداری و ... رزومه بنویسید، باید این مهارت ها را در رزومه خود ذکر کنید.

مهارت های فنی پایه عبارت اند از:

  • Microsoft Office:Word، Excel، Access، Publisher، Outlook، Powerpoint
  •  مدیریت پرونده و کاغذ در بایگانی
  •  ورود داده ها 
  • حسابداری از طریق Excel یا TurboTax
  •  تحقیق و تحلیل داده ها 
  • دانش اولیه ارتباطات
  • رابط کاربری
  • نگارش فنی
  • شبکه ابری (کلود) و به اشتراک گذاری فایل

 مهارت مالی و حسابداری

امروزه بایگانی و حساب کتاب دستی جای خود را به برنامه و پلتفرم های حساب رسی دیجیتال داده اند؛ بنابراین حساب داران و مدیران مالی باید مهارت کافی در این زمینه ها داشته باشند:

  •  مایکروسافت اکسل (پیشرفته)
  •  برنامه ریزی منابع سازمانی 
  • تجزیه و تحلیل کلان داده و SQL
  •  استفاده از برنامه ی KYC 
  • Cognos Analytics (IBM) ویژوال بیسیک نرم افزار
  • حسابداری
  •  تشخیص درآمد 
  • مهارت جلوگیری از پول شویی
  •  ارتباط روشن و واضح
  •  دانش عمومی تجارت 
  • صلاحیت عددی 
  • دقت بالا 
  • توجه به جزئیات

 مهارت های آموزشی

همان طور که می دانید، روش های تدریس عوض شده و تکامل پیدا کرده است. برخی از مهارت های ضروری آموزشی عبارت اند از:

  •  دانش برنامه ریزی درسی به روز شده
  •  تحقیق و تحلیل داده ها
  •  برقراری ارتباط پلتفرم های آموزشی، استفاده از نرم افزار هایی مانند Elearn 
  • مدیریت استرس
  •  سواد فناوری و رسانه ای
  •  صبر
  •  تفکر انتقادی
  •  اشتیاق
  •  انگیزه

 مهارت های توسعه وب

به نظر می رسد که هر روز و هر ثانیه فناوری های جدیدی به وجود می آیند و این موضوع باعث نگرانی توسعه دهندگان وب شده است. با این حال، اگر در HTML، CSS، و جاوا مهارت دارید، تقریباً نسبت به رقبای خود در جایگاه خوبی قرار می گیرید.

دیگر مهارت های برنامه نویسی در این لیست از همین سه زبان اصلی برنامه نویسی مشتق شده یا بر اساس این سه زبان ساخته شده است. برخی مهارت ها در زمینه توسعه وب عبارت اند از:

  • HTML/CSS
  • پیش پردازنده های CSS
  •  جاوا اسکریپت
  • ورد پرس
  • رابط کاربری گرافیکی (GUI)
  • کنترل Git/Version ، gitlab و Github
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • رابط برنامه نویسی کاربردی (API)
  • Adobe Photoshop، InDesign
  • سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
  • تست، برطرف کردن مشکلات
  • اصول طراحی پاسخگو

مهارت های تحلیل کسب و کار

در حال حاضر، BA (تجزیه و تحلیل کسب و کار) مورد توجه افراد در مشاغل مختلف است و دلیل خوبی برای این توجه وجود دارد؛ در BA تجزیه و تحلیلی از گذشته برای پیش بینی آینده انجام می شود.

برای کار در این حوزه، به چند مهارت جادویی نیاز است:

  •  SQL (الزامی) و Hive (اختیاری)
  •  زبان برنامه نویسی (R، Python، Scala، Matlab)
  •  STATA، SPSS، SAS
  •  نقشه برداری داده ها
  •  نمودارهای رابطه
  • موجودیت وایرفریم ها
  •  ابزارهای کلان داده 
  • مایکروسافت ویزیو
  •  تجزیه و تحلیل کسب و کار در محیط چابک 
  • یادگیری ماشینی
  •  نمودارهای زمینه
  • سیستم مدل سازی فرآیند کسب و کار
  •  ارتباطات فنی و غیر فنی

 مهارت های پرستاری و مراقبت های بهداشتی

بیش از هر حرفه دیگری، متخصصان مراقبت های بهداشتی باید همیشه فناوری ها، اصول پزشکی و تکنیک های جدید را یاد بگیرند و به روز باشند. مهارت های مورد نیاز برای پرستاری گسترده است اما برخی از مهم ترین مهارت ها در این زمینه عبارت اند از:

  •  ریاضیات
  •  CPR 
  • مراقبت و کمک به بیماران
  •  توانایی نگهداری سوابق بیماران در بایگانی
  •  رحم و شفقت، دلسوزی، مهربانی 
  • پشتیبانی پیشرفته قلبی از زندگی (ACLS) 
  • تله متری
  •  توجه به جزئیات
  •  استقامت بدنی
  •  مراقبت حاد 
  • کنترل عفونت
  •  آمادگی برای جراحی

جمع بندی ای سنج

در این مقاله در مورد 101 مهارت ضروری برای نوشتن در روزمه کاری صحبت کردیم. همانطور که گفته شد شما باید در رزومه خود بخشی را برای نوشتن مهارت های خود اختصاص بدهید؛ این کار به برجسته شدن و مورد تایید قرار گرفتن رزومه شما توسط سیستم های بررسی رزومه و مدیران منابع انسانی کمک می کند.
همچنین شما باید در رزومه خود فقط مهارت‌هایی را فهرست کنید که مرتبط با آن شغل می باشد؛ مهارت های ضروری و مورد نیاز برای شغلی که قرار است برای آن استخدام شوید را بنویسید، سطح مهارت خود را در رزومه قید کنید و مهارت های قابل انتقال و جهانی خود را در رزومه ذکر کنید.

 آیا مطلب فوق برای شما مفید واقع شد؟ لطفا نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

روانشناسی پول چیست و چگونه احساسات پولی را مهار می‌کند؟
سلامت سازمانی چیست | آیا سازمان سالمی دارید؟
پورتفولیو چیست | نحوه ساخت آن
0 تا 100 موفقیت در مصاحبه شغلی
سوالات پر تکرار در مصاحبه شغلی
شتابدهنده چیست و چگونه به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند؟
ساختار سازمانی چیست | نحوه طراحی آن
وجدان کاری چیست | نحوه تقویت آن
سواد چیست | بررسی انواع آن
بررسی 0 تا 100 مشاوره شغلی | مزایای آن

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید

سوالات متداول

  • چه تفاوتی میان مهارت های سخت و نرم وجود دارد؟

    • مهارت های سخت، مهارت هایی هستند که به دانش فنی یا تحصیلی که از طریق تجربه کسب می شود، گفته می شود.
  • چگونه مهارت های فردی خود را بشناسیم؟

    • بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف خود استفاده از نظرات دیگران به خصوص اعضای نزدیک خانواده و دوستان صمیمی انجام آزمون های روان شناختی معتبر در جهت شناخت استعدادها و توانایی ها کسب تجربیات جدید در زمینه های مختلف مشورت با یک مشاور یا روان شناس
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید