تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
لید جنریشن چیست؟ روش های طلایی جذب لید مدت مطالعه: 10 دقیقه
ای سنج 04 آبان 1402 مدت مطالعه: 10 دقیقه

لید جنریشن چیست؟ روش های طلایی جذب لید

لید جنریشن (lead generation)؛ راهنمای افراد مبتدی برای ایجاد یک کسب و کار می باشد. راهکاری که به شما کمک می کند سرنخ های جدید تولید کنید و استراتژی های بازاریابی خود را به آسانی تدوین کنید و در نهایت مشتریان بسیاری به سازمان خود جذاب کنید!

در این مقاله نگاهی بر لید جنریشن (lead generation) خواهیم داشت.

لید (lead) چیست؟

منظور از لید اشخاصی هستند که مشتریان بالقوه یک سازمان محسوب شده و به طرق مختلف وفاداری خود را به سازمان و علاقه شان را به آن کسب و کار نشان داده اند.
یک لید ممکن است به سازمان وفادار باشد اما قدرت خرید محصول نداشته باشد اما به دلیل علاقه ای که به آن سازمان و محصولاتش دارد، در آینده از آن خرید کند و به همین دلیل یک مشتری فعال محسوب می شود.

لید ها را تحت عنوان سرنخ در بازار کسب و کار می شناسند؛ لید می تواند نقش مهم و به سزایی در رشد و توسعه یک کسب و کار داشته باشد.

لید جنریشین چیست؟

هر شخصی که به محصول یا خدمات یک شرکت علاقه مند باشد، به عنوان یک سرنخ یا مشتری برای آن شرکت در نظر گرفته می شود. افراد ترجیحات و نیازهای متفاوتی دارند. بسیاری از کسب و کارها دقیقا زمانی که باید روی افراد تمرکز کنند، به آنچه شرکت به عنوان خدمات و محصولات ارائه می دهد تمرکز کرده و بنابراین در بازاریابی دچار مشکلاتی می شوند.

لید جنریشن شامل هرگونه فعالیتی است که باعث ایجاد لید و سرنخ می شود. لید جنریشن را می توان به عنوان فرآیند جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به شخصی که به محصولات و خدمات شرکت شما علاقه مند هستند، تعریف کرد. برندهای مدرن از استراتژی های مختلف لید جنریشن استفاده می کنند و راهکارهای متفاوتی را برای جذب لید به کار می بندند؛ برخی از این استراتژی ها عبارت اند از:

  • وبلاگ نویسی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • شبکه سازی
  • رویدادها و سمینارهای زنده
  • تبلیغات در وب سایت ها
  • و...

موارد ذکر شده فقط چند نمونه از استراتژی های لید جنریشن و جذب مشتری می باشد؛ معمولا شرکت ها از استراتژی هایی استفاده می کنند که بهترین سودآوری و اثربخشی را برای آن ها داشته باشد و این استراتژی ها در سازمان های مختلف با توجه به اهدافی که دارند، با یکدیگر متفاوت است.

چرا لید جنریشن برای کسب و کارها مهم است؟

کسب و کارهای مختلف با کمک گرفتن از لید جنریشن می توانند به اهداف تجاری خود دست پیدا کنند و پتانسیل بالقوه سازمان خود را تبدیل به پتانسیل بالفعل کنند.
وقتی لید جنریشن وجود داشته باشد، سرنخ های بسیاری به سازمان جذب می شود و امکان خرید محصولات بالا رفته و تعامل مشتریان با آن کسب و کار بیشتر می شود.

برخی از مزایای لید جنریشن در کسب و کار به صورت خلاصه عبارت اند از:

  • لید جنریشن در اعتماد سازی هم نقش دارد.
  • منجر به گسترش بازار می شود.
  • باعث افزایش تعداد دنبال کنندگان می شود.
  • منجر به افزایش درآمد می شود.
  • کیفیت همراهان و مخاطبان را بهبود می بخشد.
  • باعث مشاهده بهتر و آگاهی بیشتر می شود.
  • مشتریان مورد نظر را به راحتی هدف قرار می دهد.
  • اطلاعات مهم را جمع آوری می کند.
  • از روش های جدید استفاده کرده و آن ها را جایگزین روش های سنتی می کند.
  • هزینه کمتری نسبت به تبلیغات دارد.
  • و...

مزایای لید جنریشن در کسب و کار

استراتژی های لید جنریشن

از لید جنریشن در انواع بازاریابی ها استفاده می شود؛ بازاریابی درون گرا که تحت عنوان اینباند مارکتینگ هم شناخته می شود جر بهترین تکنیک های بازاریابی است که در آن می توان از لید جنریشن استفاده کرد و به واسطه آن مشتریان به صورت خودکار و خودخواسته جذب یک سازمان می شوند و به آن مراجعه می کنند.

برخی از استراتژی های لید جنریشن که در بازاریابی درونگرا هم مورد استفاده قرار می گیرد، عبارت اند از:

  • بازاریابی محتوا؛ این شیوه از بازاریابی محبوبیت بسیاری دارد و در آن تعیین اهداف و پرسونای خریدار اهمیت زیادی دارد؛ در صورتی که اطلاعات لازم در این خصوص وجود داشته باشد، می توان محتوای مورد نیاز مشتریان را ایجاد کرد و آن ها را به سازمان جذب کرد؛ این محتوا می تواند به صورت متنی، ویدئویی یا در قابل پادکست و ... باشد.
  • ایمیل مارکتینگ؛ این روش به ایجاد لید در سریع ترین زمان ممکن کمک می کند؛ کسب و کارها می توانند با کمک رفتن از ایمیل تعداد پیام های زیادی را در مدت کم به دیگران ارسال کنند و از این طریق ضمن مشخص کردن مخاطب هدف، لید جدید برای سازمان ایجاد کنند.
    آن ها در ایمیل مارکتینگ می توانند به بازاریابی محتوا هم توجه داشته باشند و محتوای مخاطب پسند تولید کنند.
  • سئو؛ گفته می شود یکی از تاثیر گذار ترین استراتژی های لید جنریشن استفاده از سئو است و شدت محوبیت سئو آنقدر زیاد است که اغلب کسب و کارها به آن روی آورده و برای دیده شدن و جذب لید از آن در وب سایت ها، وبلاگ ها و پلتفرم ها استفاده می کنند تا محصولات خود را به خوبی به مخاطبان معرفی کرده و تولید محتوای منظم و بهینه داشته باشند.

    استفاده از سئو، مزایای بسیاری از قبیل مزایای زیر دارد:

    • رتبه بندی سایت را بهبود می بخشد.
    • باعث افزایش میزان بازدید ارگانیک موتور جستجو می شود.
    • باعث اعتماد سازی و ثبت بهتر خدمات در ذهن کاربران می شود.
    • نرخ بازگشت چشمگیری را به سایت ارائه می دهد.
    • باعث افزایش ترافیک با کیفیت بالای وب سایت می شود.
    • منجر به افزایش نرخ بازگشت می شود.
    • قیف بازاریابی را به صورت کلی مورد هدف قرار می دهد.
    • باعث بهینه شدن تجربه کاربران می شود.
    • باعث افزایش نرخ بازاریابی کلیکی می شود.
  • سوشال مدیا مارکتینگ؛ این روش ها جز بهترین روش های لید جنریشن می باشد؛ امروزه افراد در گروه های سنی مختلف از شبکه های اجتماعی به دلایل مختلف استفاده می کنند؛ کسب و کارها با استفاده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های آن، می توانند با تولید محتوای درست و استفاده از روش مناسب برای تبلیغ محصول، لید جدید جذب کنند و در نهایت کسب و کار خود را رونق ببخشند.

ارتباط لید جنریشن با سئو چیست؟

در وهله اول زمانی که لید و سئو در کنار یکدیگر با هدف توسعه کسب و کار استفاده شوند، باعث بیشتر دیده شدن آن کسب و کار می شوند. می دانیم که سئو به سایت ها برای بهینه سازی شدن کمک می کند و وقتی یک سایت به درستی بهینه شده باشد، لید به راحتی کسب و کار شما را پیدا کرده و با آن کسب و کار به تعامل می پردازد.

مسلما اگر سایت سئو خوبی داشته باشد و در صفحه اول جستجو باشد و بتواند نیاز مخاطب را برآورده سازد، لید های بیشتری می توانند کسب و کار را پیدا کنند و با بازدید از آن سایت به یک لید واجد شرایط تبدیل شوند.

شاید برایتان سوال شود لید واجد شرایط دیگر چیست؟ یا چه ویژگی هایی دارد؟ سوال خوبی است! لید واجد شرایط به لیدی گفته می شود که اطلاعات تماسش را مانند نام، شماره تلفن، ایمیل را  در اختیار آن کسب و کار می گذارد، نظرات خود را در رابطه با آن کسب و کار ثبت و ارائه می کند و در نهایت با آن کسب و کار تعامل می کند.

بنابراین، سئو نرخ تبدیل را بالا می برد و منجر به تولید لید می شود و یکی از مهم ترین استراتژی ها برای افزایش لید یا سرنخ، افزایش مشتری، افزایش فروش، رسیدن به توسعه و شکوفایی کسب و کار است.

چالش های تولید لید

یکی از مهم ترین مواردی که ذهن صاحبین کسب و کار را به خود مشغول کرده است این است که چگونه باید برای کسب و کار خود لید ایجاد کنیم یا اگر کسب و کار ما اینترنتی و مبتنی بر وب سایت است، چگونه باید برای وب سایت لید ایجاد کرد؟

مشخصا روش های متعددی برای ایجاد و جذب لید وجود دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از این روش ها خواهیم پرداخت.

  • شناخت مخاطبان؛ اولین گام در ایجاد لید، شناخت مخاطبان است؛ پیش از هر چیز باید مخاطبان خود را بشناسید و بدانید خریداران محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند و چه دغدغه هایی نسبت به خرید محصول دارند.
    در وهله دوم باید زیرساخت های خرید از سایت را مانند درگاه پرداخت و... را به درستی بررسی کنید.

    می توانید با کمک گرفتن از سئو و بهینه کردن سایت خود، لید ها را هدف قرار دهید و مخاطبان خودتان را دسته بندی کنید و یک پرسونا برای آن ها ایجاد کنید. برای ایجاد پرسونای خریدار فقط کافی است به سوالاتی که در ادامه مطرح می کنیم، پاسخ دهید:

    • خریداران شما چه کسانی هستند؟
    • چه انگیزه ها و اهدافی دارند؟
    • چه مشکلاتی را تجربه می کنند و شما چه راه حلی برای این مشکلات دارید؟
    • آیا محصول یا راه حل شما گره مشکلات را باز کرده و باعث بهتر شدن زندگی آن ها می شود؟

    فراموش نکنید که برای جذب مخاطبان باید هدف گیری دقیق داشته باشید، پیام رسانی مداوم را انجام دهید، بر آموزش مشتری تمرکز کنید و روابط معنادار را پرورش دهید.

  • محک زدن لید؛ قبل از شروع و با هدف ارزیابی میزان موفقیت خود و تعیین مناطق پیشرفت باید وضعیت لید را ارزیابی کنید؛ برخی از صفخات می توانند به شما در جهت افزایش لید کمک کنند؛ کاری که شما باید انچام دهید این اسن که لیستی از صفحاتی که ترافیک بالا دارند و بازدهی بیشتری در تبلیغات دارند را تهیه کنید و از طریق آن ها و با روش هایی همچون تبلیغات، لید جذب کنید.

    بازاریابی ایمیلی، کمک گرفتن از رسانه های اجتماعی، چت کردن، پست های وبلاگی برخی از روش های جذب ارزیابی لید می باشد.

    در گام دوم زمانی که مشخص شد از چه طریقی لید های مختلف به کسب و کار شما جذب شده اند، باید بر آن روش تمرکز کنید و محتوای خوب برای آن تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر لیدهای شما از طریق اینستاگرام جذب کسب و کار شما شده اند، به صفحه اینستاگرام خود توجه کنید و محتوای خوب برای آن تولید کنید.

  • ارزیابی عملکرد لید؛ ابزارهای مختلفی می توانند به شما در راستای ارزیابی محتوایی که تولید کرده اید و بازخوردی که دریافت کرده اید، شما را راهنمایی کنند و عملکرد هر لید را ارزیابی کرده و به شما نشان دهند؛ یکی از این ابزارها، Website Grader است.

    ما با استفاده از این ابزارها می توانید صفحات با عملکرد خوب را با صفحات با عملکرد بد مقایسه کنید و نرخ فرود، نرخ بازگشت، نرخ تبدیل و ... این صفحات را ارزیابی کنید و سپس صفحه ای که بیشترین بازدید را داشته بهینه کنید و در نهایت گزارش های داخلی ایجاد کنید.

  • بهینه کردن فرآیند تولید لید؛ وقتی بازدید کننده به سایت شما ورود کرد، شما می توانید او را تبدیل به لید کرده و اطلاعات مختلفی از آن کسب کنید. بازدید کننده از سایت شما دیدن می کند، فرم پر می کند و در نهایت به یک لید واجد شرایط تبدیل می شود و شما باید یک مسیر و فرآیند درست برای تبدیل بازدید کننده به لید ایجاد کنید.

    برای اینکه عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشید، می توانید:

    • از دکمه ها یا CTA ها استفاده کنید.
    • صفحات فرود را چک کنید.
    • به صفحات تشکر توجه کنید و از لینک های صفحات اجتماعی و به اشتراک گذاری فرم ها در این صفحات استفاده کنید.
  • پیدا کردن راهکار جذب لید؛ اگر مخاطبان خود را خوب بشناسید، می توانید راه های جذب لید را پیدا می کنید. می توانید محتوای خوب تولید کنید، کتاب های الکترونیک بارگذاری کنید؛ چت زنده داشته باشید و...
  • توسعه استراتژی کلمه کلیدی؛ گوگل و دیگر موتورهای جستجو به کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند، توجه دارد، بنابراین، کلمات کلیدی بیزینس خود را پیدا کنید و رتبه بندی محتوای آن را پیدا کنید؛ فراموش نکنید که محتوای کلیدی مهم ترین عناوین در صفحات شما هستند، پس از کلمات کلیدی در محتوای هر صفحه استفاده کنید و گاه از آن به صورت ارگانیک استفاده کنید و در توصیف متا آن را به کار ببرید.
  • نشر محتوا؛ اگر می خواهید نرخ بازدید از سایت خود را بالا ببرید و در نهایت سرنخ های جدید ایجاد کنید، محتوای جدید نشر دید و از وبلاگ نویسی کمک بگیرید. از سوالات متداولی که پرسیده می شود، مشاوره برای پیدا کردن راه حل و حل مشکلات، توصیه های تخصصی، نکاتی در مورد محصولات، اینکه یک محصول چگونه به مشتریان کمک می کند، می توانید برای تولید ایده های محتوا استفاده کنید.
  • تعامل با مشتریان؛ استفاده از شبکه های اجتماعی یک راهکار بازاریابی مهم برای جذب لید است؛ با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی، با لید ها تعامل برقرار کنید.
    همچنین از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و یک محتوای ارزش آفرین ایجاد کنید.

انواع روش های جذب لید

بر اساس استراتژی که برای کسب و کار خود مشخص کرده اید، می توانید از روش های مختلف برای تولید لید استفاده کنید. برخی از روش های تولید لید عبارت اند از:

  • لید های واجد شرایط فروش (SQLدر این روش مشتری به خدمات یا محصولات کسب و کار شما تمایل نشان داده و فروشندگان و بازاریابان او را  شناسایی کرده و در مورد او تحقیق کرده اند و با تمرکز، او را تبدیل به لید می کنند.
  • لید های واجد شرایط بازاریابی (MQL)؛ مشتریان کسب و کار شما را از طرق مختلف مانند رسانه های اجتماعی یا بازاریابی دیجیتال پیدا کیده اند و نسبت به محصولات شما علاقه مند شده اند اما هنوز تعامل چندانی با تیم شما ندارند که پس از گذشت زمان به لید واجد شرایط تبدیل می شوند.
  • لیدهای واجد شرایط محصول (PQL)؛ این روش در برگیرنده لید هایی است که قبلا از محصولات شما استفاده کرده اند و از آن راضی بوده اند، در نهایت از محصولات شما استفاده می کنند و هر زمان که محصول جدید تولید می شود یا خدمات جدید ارائه می شود، شما را همراهی می کنند. این نوع از لید با ارزش ترین نوع لید بوده و کاملا واجد شرایط می باشند و نسبت به کسب و کار شما قدردان هستند.
  • لید های واجد شرایط خدمات (SQL)؛ در این روش مشتری که از کسب و کار شما راضی بوده و نسبت به آن علاقه مند است با یکی از اعضای تیم صحبت کرده، تمایل خود را نسبت به خرید محصول نشان داده و در نهایت نسخه رایگان محصول شما را دریافت کرده و در نهایت تبدیل به مشتری دائم شما می شوند.

فرآیند تولید لید

فکر کنید کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید؛ اگر کسب و کار شما لید نداشته باشد، چه فایده ای دارد؟ هیچی! پس فرآیند تولید لید اهمیت بسیاری دارد و شامل مراحل زیر می شود:

  • در گام نخست، اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید؛ بدانید چرا کسب و کار خود را به وجود آورده اید و لید جنریشن چه کمکی به شما خواهد کرد.
    اهداف شما باید دقیق، قابل اندازه گیری باشد و مدت زمان داشته باشد.
  • در گام دوم، مخاطبان هدف خود را بشناسید؛ وقتی بدانید که کسب و کار شما چیست و چه ویژگی هایی دارد باید مخاطبان خودتان را هم بشناسید و برای این کار باید پرسونای مخاطب و اهداف او را شناسایی کنید و اطلاعات کافی از او به دست بیاورید.
    اطلاعات کافی از مخاطب شامل سن، جنسیت، نیازها، چالش ها و موانع، موقعیت جغرافیایی و ... دارد؛ دانستن این موارد به شما کمک می کند وقت و هزینه خود را صرف مخاطبی کنید که احتمال جذب او بالاتر است و در نهایت بهترین استراتژی برای بازاریابی را تدوین کنید.
  • در گام سوم، استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید؛ روشی که به وسیله آن می خواهید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید را انتخاب کنید؛ بدانید که کدام روش برای شما ایده آل تر است و کارایی بیشتری دارد. مثلا یک کسب و کار ممکن است از بازاریابی B2B استفاده کند و کسب و کار دیگر یک بازاریابی دیگر را ترجیح بدهند.
  • در گام چهارم، یک کمپین تولید لید را طراحی کنید؛ کسب و کار شما در این مرحله آماده فرآیند لید جنریشن است؛ خواسته های خود را تعیین کنید، مخاطبان را با کانال های بازاریابی خود آشنا کنید و با راه اندازی یک کمپین، مخاطبان را به کسب و کار خود جذب کنید.
  • در گام پنجم، نتایج را بهینه سازی و آنالیز کنید؛ فکر نکنید با جذب لید کار شما تمام می شود؛ خیر! شما باید تجزیه و تحلیل نتایج را بر عهده بگیرید و راهکارهایی که به بهبود کسب و کار شما کمک می کند را ارزیابی کنید. در این راستا می توانید صفحات فرود که نرخ تبدیل بیشتری دارند، کال تو اکشن های کلیک خور، تجربیات کاربران، روش های تبلیغات و غیره را ارزیابی کنید.

چرا به جای تمرکز بر مشتریان نهایی باید به ایجاد سرنخ پرداخت؟

اگر سوالی که مطرح کردیم، سوال شما نیز هست باید بگوییم که توجه به لید یا ایجاد سرنخ باعث می شود که یک فرد با یک کسب و کار آشنا شود، به آن اعتماد کند و محصولات آن را خریداری کند و در نهایت تبدیل به یک مشتری بالقوه و نهایی برای آن سازمان شود.

پس طبیعی به نظر می رسد که مشتریان وفادار و نهایی هر سازمان، روزی یک لید بوده باشند و به مرور زمان و در طی فرآیند لید جنریشن به یک مشتری نهایی تبدیل شده باشند.

یک نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک مشتری وفادار ممکن است در برهه ای زمان، به دلیل نداشتن قدرت خرید، امکان خرید محصول را نداشته باشد، آیا در این حالت سازمان باید به منتظر باشد که مشتری قدرت خرید پیدا کند تا دوباره از او خرید کند یا به دنبال ایجاد سرنخ یا لید باشد و مشتریان جدید برای خود پیدا کند؟

چگونه می توانیم از مشتریان سرنخ بگیریم؟

مخاطب شما در صورتی تبدیل به یک لید می شود که شما ارزشی برای ارائه کردن داشته باشید و بتوانید نیازی از او برطرف کنید؛ اگر دنبال تبدیل مخاطب به یک سرنخ با کیفیت و وفادار هستید، می توانید از راهکارهایی که در ادامه ذکر می کنیم، بهره ببرید:

  • بهینه سازی ظاهر سایت
  • افزایش بازدید سایت به روش های مختلف مانند سئو، بازاریابی محتوا و...
  • ساختن فرم های ساده و جذاب
  • ارائه یک چیز با ارزش به مخاطب 
  • طراحی صفحه فرود جذاب
  • توجه به نظرات کاربران
  • برگذاری رویداد
  • ساخت صفحه فرود نقطه ای
  • ساخت درخواست های واضح (کال تو اکشن یا CTA)
  • تبلیغ کسب و کار یا لندینگ پیج
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • اسپانسر شدن در یک رویداد
  • برگذاری وبینار
  • و...

تاثیر لید در بازاریابی چیست؟

هر کسب و کاری پس از شروع کار خود، علاقه مند به جذب مشتری و تبدیل آن ها به مشتری ثابت می باشد و با گذشت زمان با توجه به تمایل به کسب سود و درآمد بیشتر خواهان جذب مشتریان جدید و افزایش تعداد مشتریان ثابت می باشد و این هدف با فرآیند لید جنریشن در بازاریابی ممکن می شود و تاثیر جذب لید بر بازاریابی را مشخص می کند!

نتایج مطالعات نشان می دهد، کسب و کارهایی که از فرآیند لید جنریشن بهره برده اند، بیش از سایر کسب و کارها درآمد داشته اند و جذب لید به آن ها در جذب مشتریان واقعی، کسب سود بیشتر و رشد کسب و کار کمک کرده است.

پس لید در بازاریابی منجر به افزایش تعداد مشتریان و افزایش تعداد مشتریان ثابت و در نهایت کسب سود و سرمایه بیشتر می شود و از به هدر رفتن زمان، انرژی و منابع جلوگیری می کند.

قیف لید جنریشن

قیف لید جنریشن

یکی از مواردی که به شما در چگونگی جذب سرنخ یا لید کمک می کند و لید را به مشتری تبدیل می کند، قیف تولید است؛ قیف لید جنریشن به مردم در جهت آگاهی از کسب و کار شما کمک کرده و در نهایت بازدید کنندگان را تبدیل به لید واجد شرایط می کند و باعث تعامل و خرید می شود.

هر کسب و کار، با توجه به تعریفی که از کار خود دارد و نیازی که از مشتریان خود برطرف می کند، می تواند از قیف لید جنریشن استفاده کند. چگونگی قرار دادن قیف و استفاده از استراتژی های مختلف می تواند به شما در جهت معرفی هرچه بهتر کسب و کار کمک کند.

قیف لید سازی که مفهومی مشابه با قیف فروش دارد، به مشتریان در طول زمان اطمینان می دهد که محصول یا خدماتی که شما تولید می کنید، برایش مفید و کارآمد بوده و در نهایت او را ترغیب به خرید و پرداخت وجه می کند.
تدوین قیف لید جنریشن به شما کمک می کند که از رقیبان خود پیشی بگیرید چرا که بسیاری از کسب و کارها اقدام به ساخت این قیف نکرده اند.
همچنین به کمک این قیف می توانید مسیر جذب مشتری به کسب و کار، در اختیار قرار دادن اطلاعات تا خرید مشتری را برای کسب و کار خود ترسیم کنید.

قیف لید جنریشن شامل سه مرحله کلی می باشد: جذب، تعامل و تبدیل.
در مرحله جذب با کمک گرفتن از روش های مختلف مانند برگزاری وبینار رایگان، بهره مندی از سئو و ... مشتری را به کسب و کار خود جذب می کنید.
در مرحله تعامل با ارائه پیشنهادات منحصر به فرد سعی می کنید مخاطب را به لید یا سرنخ تبدیل کنید و به گونه ای با او تعامل کنید.
در مرحله تبدیل فرصت اینکه لید را به مشتری تبدیل کنید، برای شما فراهم شده است و در نهایت خرید محصول صورت می گیرد.

جمع بندی ای سنج

در این مقاله در خصوص لید جنریشن صحبت کردیم. لید مشتریان بالقوه یک سازمان هستند که به آن ها سرنخ هم گفته می شود؛ لید جنریشن فرآیندی است که از طریق آن، سرنخ های جدید به کسب و کار جذب می شوند و در نهایت تبدیل به مشتریان وفادار می شوند.

لید جنریشن با استراتژی های مختلف همچو تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت صورت می گیرد و از مراحل مختلفی همچون شناخت اهداف کسب و کار تا مخاطب تشکیل می شود.

آیا مطالعه مقاله فوق برای شما مفید واقع شد؟ لطفا نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید. 

روانشناسی پول چیست و چگونه احساسات پولی را مهار می‌کند؟
سلامت سازمانی چیست | آیا سازمان سالمی دارید؟
پورتفولیو چیست | نحوه ساخت آن
0 تا 100 موفقیت در مصاحبه شغلی
سوالات پر تکرار در مصاحبه شغلی
شتابدهنده چیست و چگونه به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند؟
ساختار سازمانی چیست | نحوه طراحی آن
وجدان کاری چیست | نحوه تقویت آن
سواد چیست | بررسی انواع آن
بررسی 0 تا 100 مشاوره شغلی | مزایای آن

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید

سوالات متداول

  • لید جنریشن چیست؟

    • لید جنریشن شامل هرگونه فعالیتی است که باعث ایجاد لید و سرنخ می شود. لید جنریشن را می توان به عنوان فرآیند جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به شخصی که به محصولات و خدمات شرکت شما علاقه مند هستند، تعریف کرد.
  • آیا لید جنریشن با سئو در ارتباط است؟

    • بله، استفاده همزمان از هر دو می تواند به توسعه کسب و کار و جذب لید و در نهایت افزایش درآمد کمک کند.
  • لید جنریشن در کسب و کار چه مزایایی دارد؟

    • برخی از مزایای آن عبارت اند از: لید جنریشن در اعتماد سازی هم نقش دارد. منجر به گسترش بازار می شود. باعث افزایش تعداد دنبال کنندگان می شود. منجر به افزایش درآمد می شود. و...
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید