تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
برای موفقیت در کار چه کنم؟ مدت مطالعه: 10 دقیقه
ای سنج 04 اردیبهشت 1401 مدت مطالعه: 10 دقیقه

برای موفقیت در کار چه کنم؟

برای موفقیت در کار چه کاری باید انجام دهم؟! پاسخ این سوال واضح است؛ اگر می خواهید در کار موفق تر عمل کنید باید به جای سخت کار کردن، هوشمندانه کار کنید!

وقتی بتوانیم عادت های شغلی مثبت در خود ایجاد کنیم، مغز ما خودش را با این عادت ها سازگار می کند و در نتیجه، می توانیم سرعت خود را در انجام وظایف شغلی بالا ببریم و موفق تر عمل کنیم.

اگر دوست دارید بدانید برای موفقیت در کار، چه کارهایی باید انجام دهید، در این مقاله با ما همراه شوید. آنچه در ادامه خواهید خواند، بر اساس فهرست مطالب به شرح زیر است:

در صورت تمایل می توانید مقاله، چگونه موفقیت شغلی را به دست بیاوریم؟ را در مجله ای سنج مطالعه کنید؛ برای دسترسی سریع و آسان نام مقاله را در قسمت جستجوی مجله نوشته و سپس بر روی قسمت جستجو کلیک کنید.

موفقیت در کسب و کار چیست؟

هر فرد شاغل یا هر کارآفرینی دوست دارد یک کسب و کار پر رونق و موفق داشته باشد، اما تعیین معنا و میزان موفقیت در کار کمی دشوار است! چرا دشوار است؟ چون هر فرد در حرفه و کسب و کاری که دارد، به دنبال دستیابی به یک هدف خاص است.
فردی دوست دارد در حرفه خود موفق به تولید یک محصول جدید شود، دیگری دوست دارد یک میلیونر موفق باشد، فرد دیگر دوست دارد، کسب و کارش را بین المللی کند، بعضی صاحبین مشاغل هم دوست دارند موفق شوند اما هیچ ایده روشنی از موفقیت در کسب و کار ندارند.

به طور کلی، موفقیت در کسب و کار تنها زمانی ممکن خواهد شد که، اهداف و رویاهای تجاری مشخص باشند و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی خاصی صورت بگیرد.
اگر  صاحبین مشاغل به اهداف شغلی و تجاری خود دست پیدا کنند، به موفقیت در کسب و کار دست پیدا کرده اند.

برخی از معیار های معمول که موفقیت در کسب و کار را اندازه گیری می کنند، شامل موارد زیر می شوند:

  • رشد شرکت و سازمان
  • میزان درآمد حاصله
  • توانایی مدیران در حفظ و کنترل شرکت در مواقع سختی و بحرانی
  • میزان موفقیت در سطح کشوری و بین المللی
  • و..

پس هیچ تعریف مشخصی از موفقیت در کسب و کار وجود ندارد چرا که افراد با اهداف تجاری یکسان وارد تجارت و کسب و کار نمی شوند.

تکنیک های موفقیت در کار چیست؟

اگر دوست دارید در حرفه خود موفق شوید یا یک کسب و کار موفق داشته باشید، در این مسیر می توانید از دانش و آگاهی افراد موفق استفاده کنید؛ تکنیک های موفقیت در کار را یاد بگیرید و از رموز موفقیت در کسب و کار باخبر شوید.

در این قسمت به چند تکنیک مهمی که شما را به سمت موفقیت در کسب و کار سوق می دهد، اشاره می کنیم:

  • ابتکار عمل داشته باشید.
  • خود ارزیابی را فراموش نکنید.
  • همیشه برای یادگیری آماده باشید.
  • چالش های احتمالی را شناسایی کنید.
  • سعی کنید با دیگر کسب و کارها رابطه برقرار کنید.
  • همیشه اهدافی را برای دست یابی تنظیم و تعیین کنید.
  • افکارتان را به مرحله اعمال برسانید.
  • صرفا گوینده نباشید بلکه عمل کنید.
  • برای ایجاد اعتماد تلاش کنید.
  • همیشه به فکر یافتن راه حل های جدید باشید.
  • مهارت کلامی و نوشتاری خود را ارتقا دهید.
  • و...

توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید. 

موفقیت در کار

افراد موفق چه میکنند؟

برای به دست آوردن آنچه که دوست دارید، باید تلاش کنید! ترفیع درجه در محیط کار، افزایش حقوق، به دست آوردن دستاورد های حرفه ای در محیط کار نیازمند تلاش و پشتکار است.

کسب موفقیت شغلی یعنی، خودتان را متعهد به کار کردن به صورت مداوم، تلاش مستمر، داشتن نگرش کارآمد و عالی و فداکاری در کار می دانید؛ بنابراین ایجاد عادات مناسب و اصلاح عادات غلط در محل کار بسیار مهم است.

آیا می دانستید، افراد موفق از زمان خود بهترین بهره را می برند و در نتیجه عملکرد بالایی را از خود به نمایش می گذارند و این کار تنها با ایجاد عادات مناسب، ممکن می شود؟

در ادامه به بررسی عادت های مناسب شغلی و هر آنچه که باید برای موفقیت در کار انجام دهید، می پردازیم.

افراد موفق در کار:

 همه چیز را برنامه ریزی می کنند

وقتی یک برنامه داشته باشید، خودتان را ملزم به انجام کارها در زمان مشخص و انجام ندادن کارهای غیر ضروری می کنید؛ یک فرد موفق می داند که نباید انجام کارهایش را به تعویق بیندازد زیرا، به تعویق انداختن کارها یک اختلال بزرگ در طول روز ایجاد می کند.

برنامه ریزی باعث می شود فرد به صورت واقع بینانه برای انجام کارهایش اقدام و تلاش کند.
به جای به تعویق انداختن کارها، سعی کنید فهرستی از تمام کارهایی که می خواهید در یک روز انجام دهید تهیه کنید.

چک کردن همه چیز به شما احساس موفقیت می دهد و به شما کمک می کند دیگر کارهای خود را سر موعد مقرر و زمانی که باید، انجام دهید.

 همه چیز را اولویت بندی می کنند

موفق ها برای عالی انجام دادن هرکاری تلاش و تمرکز می کنند. یکی از ویژگی های افراد موفق در کار این است که در یک زمان، چند کار را با هم انجام نمی دهند، اگر بخواهید چند وظیفه مختلف را در یک زمان انجام دهید، عملکرد و بهره وری شما به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کند.

پس اگر می خواهید موفق شوید، تمام چیزهایی که شما را از مسیر موفقیت دور می کند، حذف کنید و کارهای خود را طبق اولویت بندی پیش ببرید.

 هر اتفاقی را جدی نمی گیرند

کمال گرایی می تواند زمینه ساز افسردگی را فراهم کند؛ افراد موفق هم مثل من و شما هستند، آن ها هم اشتباه می کنند! اما می دانید چه چیزی باعث موفقیت آن ها می شود؟

  •  آن ها به جای تمرکز بر معایب و اشتباهات خود، سعی می کنند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.
  •  آن ها واقع بینانه به خود نگاه می کنند.
  • آن ها عاداتی را در کار ایجاد می کنند که نشان دهنده توانایی های واقعی آن هاست.

 تمرکز بالایی دارند

تمرکز فراتر از توجه است! موفق ها  بر روی عمیق ترین و چالش برانگیزترین وظایف روز تمرکز می کنند.
آن ها درک می کنند که کار عمیق و سخت چقدر می تواند بر موفقیت آن ها تأثیر بگذارد، بنابراین ابتدا انرژی خود را صرف اولویت های اصلی خود می کنند.
افزایش تمرکز در حین کار در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد و نیاز به تمرین دارد. افراد موفق تکنیک های مختلفی برای آموزش مغز خود دارند؛ این تکنیک ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مدیتیشن 
  • ورزش
  • تجسم
  • یادداشت برداری روزانه
  •  و....

نگرش مثبت دارند

افراد موفق خوب می دانند منفی گرایی باعث کاهش انرژی و عملکرد می شود؛ بنابراین آن ها:

  • نگرش مثبت خود را حفظ می کنند.
  •  در مواقعی که به مشکل بر می خورند به دنبال راه حل هستند.
  • شکست ها را به چشم فرصت می بینند.
  • عادات مرتبط با مثبت اندیشی و قدردانی را در خود ایجاد می کنند.

 ارتباط خوبی با دیگران برقرار می کنند

فارغ از اینکه کارمند، مدیر یا کارآفرین هستید، اگر می خواهید موفق تر عمل کنید باید ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنید. شما باید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید تا همکاری خوبی با دیگران داشته باشید. وقتی مهارت های ارتباطی را یاد بگیرید:

  • ارتباطات نادرست خود را حذف می کنید
  •  درگیر سوتفاهمات نمی شوید
  •  روابط غیر ضروری که شما را از مسیر موفقیت دور می کند، نخواهید داشت.

خواب کافی دارند

افراد موفق می دانند که برای به دست آوردن بهترین نتیجه از عملکرد خود، باید استراحت کافی داشته باشند؛ بدن برای انجام کارها در طول روز نیاز به شارژ شدن و استراحت دارد؛

پس، موفق ها از استراحت کردن صرف نظر نمی کنند. شما باید هرآنچه که مزاحم خوابتان می شود را در ابتدا شناسایی و سپس حذف کنید. این موارد می تواند شامل:

  • استفاده از وسایل الکترونیکی هنگام دراز کشیدن در رختخواب
  • خوردن غذاهای حاوی شکر قبل از خواب
  • سطح استرس بالا در طول روز
  • و..

 مرتبا ورزش می کنند

بسیاری از افراد موفق برای اینکه مطمئن شوند از روز خود بیشتری استفاده را دارند، مغز خود را به چیزهایی غیر از کار کردن عادت می دهند. مثلا چه چیزهایی؟ ورزش کردن!
تحقیقات می گویند، ورزش کردن در اشکال مختلف:

  •  به عنوان یک داروی طبیعی ضد افسردگی و استرس عمل می کند. 
  • خلق و خو را بهبود می بخشد. 
  • عملکرد و بهره وری را بالا می برد.
  •  منجر به افزایش تمرکز می شود. 
  • وقتی بدن در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد، شما هم احساس خوبی خواهید داشت.
  • و..

مسئولیت پذیر هستند

تعهد در کار یک چیز است، پاسخگو بودن در مقابل تعهدی که داده اید یک چیز مهم دیگر! یک فرد موفق خودش را در قبال زمانی که در اختیار دارد، مسئول می داند. موفق ها مسئولیت وظایف خود را به درستی می پذیرند و اگر دچار اشتباه شوند، دیگران را مقصر جلوه نمی دهند.

 قدردانی می کنند

فرد موفق کسی است که با قدردانی از اطرافیان خود، اعتماد به نفس، عزت نفس و ارزش هایشان را ارتقا می دهند. فرد موفق برای هر چیزی که به دست می آورد تشکر و قدردانی می کند.

قدردانی باعث می شود شما از درک درستی از محیط خود داشته باشید و به صورت فعالانه از دیگران چیز های مختلف یاد بگیرید و نهایت استفاده را از محیط داشته باشید. 

قدردانی ممکن است در ابتدا سخت باشد اما به مرور زمانی که تمرین شود، به یک عادت مثبت تبدیل می شود. شما می توانید از یک دفترچه سپاس گزاری شروع کنید و قدردانی کردن را تمرین کنید. 

 تفویض اختیار می کنند

اگر کسی به شما گفته است که برای موفق شدن باید همه ی کار ها و فعالیت ها را یک نفره انجام دهید، بدانید حرف درستی نزده است. یکی از رموز مهم موفقیت همکاری با دیگران است.

گاها پیش می آید برای انجام یک کار، توانایی و مهارت لازم را نداریم و این مسئله عیبی ندارد؛ در این صورت چه باید کرد؟ برای صرفه جویی در وقت و هزینه و کسب موفقیت حرفه ای بهتر است گاهی تفویض اختیار داشته باشیم.

تفویض اختیار یعنی تقسیم کار و سپردن مسئولیت به دیگران!  در این صورت می توانیم از وقتمان بهترین استفاده را ببریم و عملکرد و بهره وری خود را افزایش دهیم. 

 به دنبال مشارکت و عقد قرارداد  با دیگران باشید

مشارکت و عقد قرارداد باعث پیشرفت در کار می شود. زمانی که شما با یک شرکت دیگر قرارداد می بندید، میان دو شرکت یا دو گروه پیمان تعهد شغلی بسته می شود و اعضای هر دو گروه ملزم به حمایت از یکدیگر و تلاش برای پیشبرد هدف مشترک می شوند.

اگر می خواهید موفق شوید باید با گروه های مختلف همکاری کنید، کار تیمی انجام دهید، به دنبال یادگیری از گروه های دیگر باشید و توانایی های خود را ارتقا دهید. 
در این صورت خیلی زود شناخته می شوید و پیشنهادات شغلی مختلفی دریافت می کنید. 

توجه: در صورت واضح نبودن تصویر اینجا را کلیک کنید.

موفقیت در کار

بهترین مهارت های شغلی

اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید و به دنبال حرفه مورد علاقه خود هستید، می خواهید شغل خود را عوض کنید، ترفیع درجه گرفته اید و... باید یک سوال مهم را از خود بپرسید؛

برای موفقیت بیشتر در کارم، چه مهارت هایی را باید بدانم؟ آیا تا به حال به پاسخ این سوال فکر کرده اید؟ اگر بله، به یادگیری چه مهارت هایی پرداخته اید؟

موفقیت در کار، فقط با یادگیری مهارت های تخصصی ممکن نمی شود، یادگیری برخی دیگر از مهارت ها به شما کمک می کند در مسیر موفقیت کاری، پیشتاز باشید. اگر تمایل دارید بدانید این مهارت ها چه مهارت هایی هستند، توجه شما را به لیست زیر جلب می کنم:

  • همدلی
  • خلاقیت
  • توانایی حل مسئله
  •  توانایی رهبری 
  • مهارت مذاکره و بحث
  •  توانایی استفاده از تکنولوژی 
  • مدیریت زمان
  •  توانایی برقراری ارتباط کلامی
  •  توانایی برقراری ارتباط نوشتاری
  • همکاری و انجام کار گروهی
  • تاب آوری
  • زیرکی و چابکی
  • آمادگی برای یادگیری
  •  و...

 در صورت تمایل می توانید مقالات، مهارت های ارتباطی موثر برای موفقیت شغلی، مهارت های نرم و سخت چیست؟ مدیریت زمان چیست؟ راهکارهای آن کدام است؟ را در مجله ای سنج مطالعه کنید.

موفقیت در کار تیمی

کار تیمی می تواند یکی از مهم ترین نقاط قوت هر سازمان یا شرکتی باشد! متاسفانه در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها کارمندان ترجیح می دهند به صورت انفرادی کار کنند یا مهارت و توانایی انجام کار تیمی را ندارند.

اگر سازمانی بتواند مهارت کار تیمی را در میان کارمندان ارتقا دهد، قطعا به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهد کرد. کار گروهی منجر به موارد زیر می شود:

  • افزایش بازدهی
  • افزایش اثر بخشی
  • افزایش کارآمدی
  • نتایج بهتر در زمان کمتر
  • مسئولیت پذیری و تعهد
  • روابط صمیمانه میان همکاران
  • ایجاد فضای دوستانه
  • و...

چگونه پیشرفت شغلی داشته باشیم؟

پیشرفت شغلی مسیر صعودی سفر حرفه ای یک فرد شاغل است. به عنوان مثال می توان به پیشرفت از یک موقعیت ابتدایی به مدیریت و انتقال از یک شغل به شغل دیگر اشاره کرد.

تأثیر مثبت پیشرفت شغلی فراتر از پول و کسب درآمد بالا است. وقتی در مسیر پیشرفت شغلی قرار می گیرید، فرصت های جدید شغلی به شما پیشنهاد می شود و ناخودآگاه در معرض پیشنهادات مثبت شغلی و حرفه ای قرار می گیرید، پیشنهاداتی که هر کدام می توانند شما را یک گام به موفقیت بیشتر نزدیک کنند.

ایجاد یک برنامه یا استراتژی برای پیشرفت شغلی نیاز به تمرکز، انرژی و زمان دارد. برای بالا رفتن از نردبان ترقی شغلی لازم است این مراحل را دنبال کنید:

  • اهداف شغلی خود را تعیین و مشخص کنید؛ بدانید به چه چیزی می خواهید برسید.
  • گزینه های شغلی مختلف را بررسی کنید؛ مهارت های مورد نیاز برای شغل مورد نظر را یاد بگیرید و سطح خود را بالا ببرید.
  • بلند پرواز و جاه طلب باشید، تصاویر بزرگی از موفقیت در ذهن خود ترسیم کنید.
  • ارتقا ویژگی های شخصیتی و اعتماد به نفس را فراموش نکنید.
  • سعی کنید فرد مفیدی برای شرکت و همکاران باشید.
  • از مشاوران آگاه کمک بگیرید.
  • با قبول مسئولیت های جدید خود را به چالش بکشید.
  • با مزایای همکاری با اسپانسر آشنا شوید.
  • از فرصت های شغلی داخلی یا خارجی آگاه شوید.
  • با سازمان های مختلف به صورت داوطلبانه همکاری کنید.
  • مهارت های شبکه سازی دوستان و همکاران را یاد بگیرید.

5 مرحله برای غلبه بر چالش های پیشرفت شغلی

مسیر پیشرفت شغلی بدون چالش نخواهد بود؛ شما در این مسیر با چالش های مختلفی رو به رو خواهید شد، چالش هایی که آن ها را پیش بینی کرده یا نکرده اید.
برای مقابله با چالش های احتمالی در مسیر شغلی، فقط کافی است:

  • اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
  • همه ی فرصت های شغلی در محل کارتان که به شما فرصت پیشرفت می دهند را بررسی کنید.
  • اگر فرصت و گزینه شغلی را مناسب خود دیدید و فکر کردید با بر عهده گرفتن این مسئولیت می توانید به مجموعه خود کمک کنید، با مدیر ملاقات کنید.
  • از یک مشاور شغلی برای ارتقا مهارت خود کمک بگیرید.
  • از شبکه های اجتماعی مانند لینکدین برای برقراری ارتباط با دیگر کسب و کارها استفاده کنید.

لازمه موفقیت در کار چیست؟

بسیاری از موارد بر میزان موفقیت ما در کار تاثیر می گذارند؛ مهم ترین نکته ای که باید در مورد موفقیت در کار بگوییم این است که موفقیت شغلی هرگز بدونه تلاش و کوشش به دست نمی آید. اگر می خواهید در کار و حرفه خود موفق شوید باید با یک روحیه خستگی ناپذیر با چالش ها و موانع مقابله کنید.
موفقیت در کار نیاز به هدف گذاری، برنامه ریزی، مسئولیت پذیری و ... دارد.

یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در کار، بودن در جایگاه شغلی مناسب است. با انجام تست استرانگ، می توانید تست های مناسب با ویژگی ها و استعدادهایتان را بیابید.

کارهایی روزانه ای که باید برای رسیدن به پیشرفت شغلی انجام دهید

اگر می خواهید به پیشرفت شغلی دست پیدا کنید، در ابتدا باید یک برنامه ریزی دقیق و روزانه داشته باشید و به البته به برنامه ریزی خود پایبند باشید! سپس سعی کنید شغل و برنامه ریزی خود را با ویژگی های شخصیتی و خلق و خوی خود تنظیم کنید؛ زمانی که کار خود را دوست باشید، به احتمال زیاد موفقیت بیشتری در آن به دست خواهید آورد.
اگر شغل شما متناسب با ویژگی های شخصیتی شما باشد، امکان بروز فرسودگی شغلی کمتر و رضایت شغلی بالاتر می رود.

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، دوری کردن از محرک های استرس زا است. اگر اخبار بد و منفی به شما استرس می دهند، ذهن شما را به خود مشغول می کنند و باعث می شوند کل روز بی انرژی باشید، لطفا اول صبح یا زمانی که تازه از خواب بیدار شده اید، به سراغ چک کردن اخبار یا تلفن همراهتان نروید.

و در نهایت، تفویض اختیار را یاد بگیرید؛ فردی موفق است که همه ی وظایف و مسئولیت ها را به تنهایی انجام نمی دهد و در صورت لزوم از دیگران کمک می گیرد. تفویض اختیار راندمان و عملکرد کاری شما را بالا می برد.

جملات تاکیدی موفقیت در کار

هرگاه با سختی و مشکلات در مسیر موفقیت شغلی برخورد کردید، این جملات را با خود تکرار کنید:

  • من به مهارت ها و استعدادهای خودم ایمان دارم.
  • من خصوصیات شگفت انگیزی برای این کار دارم.
  • من همیشه در هرکاری سعی میکنم که بهتر و بهتر شوم.
  • من نهایت تلاش خود را برای کار مورد علاقه خود می کنم.
  • من برای کسب نتایج عالی متمرکز و باهوش هستم.
  • من معتقدم که می توانم این کار را انجام دهم.
  • من با انگیزه، سازگار و مصمم هستم.
  • من همیشه به اهداف کاری خودم می رسم.
  •  موفقیت در کار برای من آسان است.
  • من تمام تلاش خود را می کنم تا در کار خود موفق شوم.
  • من می توانم از عهده مشکلاتم بر بیایم.
  • من شایسته و سزاوار موفقیت هستم.
  • و...

مستندهای الهام بخش برای پیشرفت شغلی

گاهی اوقات که خسته از کار و تنش های شغلی هستیم، همان روزهایی که دلمان می خواهد دست از انجام هر کاری برداریم و به کل از شغل و محل کار فاصله بگیریم، گوش دادن به پادکست های انگیزشی، فیلم های مستند می تواند الهام بخش ما برای ادامه کار باشد و ما را به سمت پیشرفت شغلی سوق دهد!

در ادامه به معرفی برخی مستند و فیلم های  الهام بخش در زمینه پیشرفت شغلی می پردازیم:

  • محیط اداره؛ این فیلم توسط مایک جاج ساخته شده است و فضای اداری، آداب و رسوم شرکت های آمریکایی را به تصویر می کشد.
  • شبکه اجتماعی فیلم دیگری است که بر اساس زندگی بنیانگذار فیس بوک ساخته شده است و زندگی او را به نمایش می گذارد.
  • کارآموزی که زندگی دو کارآموز را در قالب طنز به نمایش گذاشته و به اهمیت دنیای دیجیتال و تبحر در کار اشاره می کند.
  • گرگ وال استریت فیلمی الهام بخش از مارتین اسکورسیزی؛ داستان زندگی مردی دلال که به کار کردن تعهد دارد.
  • فارست گامپ با بازی بی نظیر تام هنکس، که به نقش ذهنیت و انگیزه در موفقیت کاری اشاره می کند و می گوید برای موفق شدن باید ایده های خلاقانه و ذهن باز داشت.
  • در جستجوی خوشبختی روایتگر داستان پدری است که انگیزه بالایی برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای فرزندش دارد. در این فیلم به تاثیر فداکاری، ابتکار و انگیزه بر موفقیت پی می بریم.
  • و...

معرفی کتاب درباره موفقیت در کار

در مقاله، لیست بهترین کتاب ها در مورد موفقیت، کتب مختلفی در مورد موفقیت معرفی کرده ایم. در صورت تمایل می توانید این مقاله را در مجله ای سنج مطالعه کنید.

اما به طور کلی اگر تمایل به مطالعه کتاب هایی در زمینه موفقیت در کار دارید، می توانید کتب زیر را مطالعه کنید:

  • کفش فروش پیر( شرح حالی از بنیانگذار نایکی)؛ نویسنده این کتاب فیل نایت است. نویسنده در این کتاب از رموز موفقیت بنیان گذار نایکی پرده بر می دارد؛ ایمان به آینده، تسلیم نشدن، گرفتن تصمیمات درست، ساخت یک تیم خوب و با انگیزه از رموز موفقیت در کار است.
  • تخت خوابت را مرتب کن نوشته ویلیام اچ مک ریون است؛ نویسنده در ای کتاب به نقش واقع بینی، امید و سخت کوشی در خلال یک داستان جذاب اشاره می کند.
  • بخواهید تا به شما داده شود، اثری از استر و جری هیکس است؛ شما در این کتاب با قانون جذب و تاثیر آن در موفقیت آشنا خواهید شد.
  • بیندیشید و ثروتمند شوید کتابی مناسب برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس است؛ ناپلئون هیل شما را به موفقیت در سرمایه گذاری دعوت می کند.
  • اثر مرکب نوشته دارن هاردی است؛ این کتاب به اهمیت مطالعه و آموختن در موفقیت اشاره دارد. 
  • و...

جمع بندی ای سنج

در این مقاله به سوال، برای موفقیت در کار چه کنم؟، پاسخ دادیم. واقعیت این است که هیچ فهرست جادویی برای موفق شدن در کار وجود ندارد. شما برای کسب موفقیت باید عادات مثبتی را در خودتان ایجاد کنید تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید و بهترین عملکرد را از خودتان نشان دهید.

با انجام حتی چند مورد از عادات مثبتی که در این مقاله گفتیم، می توانید تاثیر موفقیت بیشتر را در کار ببینید؛ پس چه بهتر که از همین امروز شروع کنید!

 شما برای موفقیت در کار به چه راهکارهایی عمل می کنید؟ لطفا نظرات، دیدگاه و تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

 
 

 

 

جوجه تیغی در استراتژی چیست؟
توسعه فردی چیست | اهمیت و مزایای آن
ضریب هوشی نرمال چقدر است؟
عادت چیست و چگونه می‌توانیم عادات بد را تغییر دهیم؟

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید

سوالات متداول

  • فرد موفق چه کارهایی را انجام می دهد؟

    • تعیین هدف، برنامه ریزی، اولویت بندی امور، انعطاف پذیری و سازگاری در کار و..
  • چه مهارت هایی را برای کسب موفقیت باید یاد بگیریم؟

    • مهارت همدلی، حل مسئله، کلامی ، نوشتاری، تفکر انتقادی، رهبری و ...
  • برای مقابله با چالش های احتمالی شغلی چه کار باید کرد؟

    • تقویت اعتماد به نفس، بالابردن آمادگی، ارتقا مهارت ها و یادگیری مداوم، کمک گرفتن از یک فرد متخصص و...
  • مزایای کار تیمی چیست؟

    • افزایش بازدهی، ارتقا عملکرد، افزایش اثر بخشی، کسب نتیجه خوب در زمان کم و..
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید