تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
چند روش ساده برای مقابله با استرس در محل کار مدت مطالعه: 4 دقیقه
ای سنج 18 شهریور 1400 مدت مطالعه: 4 دقیقه

چند روش ساده برای مقابله با استرس در محل کار

در این مقاله می خواهیم چند روش ساده برای مقابله با استرس در محل کار را به شما معرفی کنیم.

بدون شک هر محیط کاری استرس های مختص به خودش را دارد به همین خاطر افراد باید از راهکارهایی موثر برای کاهش این فشارها استفاده نماید.

در ادامه براساس فهرست مطالب زیر بیشتر به این موضوع می پردازیم:

استرس در محل کار

استرس شغلی می تواند پیامدهای منفی ای برای فرد در پی داشته باشد؛ این پیامدها می توانند اندکی کمتر مثل سرماخوردگی و داشتن سرفه و ... تا اندکی جدی تر مانند، حمله عصبی، بیماری قلبی و یا سندروم متابولیک را شامل شود.

گزارش آماری

طبق تحقیقاتی که بر روی کارمندان آمریکایی صورت گرفته، مشخص شده است که بیش از 2000 کارمندی که به صورت تمام وقت مشغول کار هستند، استرس و فشار را در محیط کاری خود تجربه می کنند. از میان این افراد، کارمندان 18 تا 79 ساله بیش از 60 درصد زمانی که در محل کار هستند، دچار استرس می شوند.

استرس در محل کار تا حدی رایج می باشد؛ اما پیدا کردن کاری که استرس کمتری دارد، ممکن است سخت باشد.

اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه داشته باشیم، بهتر است که رویکردی مناسب برای مقابله با استرس اتخاذ کنیم.

در ادامه می خواهیم در مورد تکنیک هایی که به کاهش استرس کمک می کنند، اشاره کنیم.

معرفی تکنیک های موثر

روزتان را درست شروع کنید

بسیاری از والدین شاغل پس از صبحانه دادن به فرزندانشان و راهی کردن آنان به سمت مدرسه، تجربه ی ترافیک در جاده های مسیر محل کاریشان، و اکتفا به خوردن لیوانی چای یا قهوه به جای یک صبحانه کامل و درست، با استرس و حالی ناخوشایند راهی محل کار می شوند.

همین دلیل موجب می شود که این افراد واکنش بیشتری نسبت به استرس در محل کارشان نشان دهند. داشتن استرس زیاد در اولین ساعات صبح ممکن است فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

در مقابل اگر روز خود را با موارد زیر شروع کنید، به راحتی می توانید استرس شغلی تان را کمتر کنید:
برنامه ریزی
تغذیه خوب و سالم
نگرش مثبت 

قوانین کاری را واضح و روشن کنید

یکی از عواملی که در فرسودگی شغلی نقش دارد، قوانین و اصول نامشخص برای کارمندان است.

اگر دقیقا نمی دانید که کارفرمای شما چه انتظاراتی از شما در محیط کاری دارد، یا اگر وظایف تان بدون اطلاع شما تغییر کند، ممکن است تجربه ی استرس در محیط کاری برای شما رخ دهد.

اگر نمی دانید که کارهایی که انجام می دهید درست است یا غلط و یا در راستای وظایف تان می باشد، بهتر است که با مدیر و سرپرست خود صحبت کنید و انتطارات و اصول  قوانین کاری را با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار دهید.

این کار باعث تضعیف شدن استرس در شما می شود.

از تعارضات دوری کنید

درگیری و تعارض بین فردی، بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر منفی می گذارد. نبود تنش و درگیری بین همکاران کمی دشوار است، بنابراین بهتر آن است تا آنجا که می توانید از درگیری در محل کار خود اجتناب کنید.

شایعه پراکنی نکنید
خیلی از نظرات شخصی خود را در مورد دین و سیاست در محیط کار به اشتراک نگذارید 
از طنز و شوخی های قومیتی در محل کار دوری و اجتناب کنید.
بهتر است که از افراد ناسازگار در محل کار دوری کنید. 
در صورت بروز تعارض و درگیری سعی کنید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

منظم باشید

حتی اگر شما ذاتاً فرد نامنظم و شلخته ای هستید، داشتن برنامه ریزی برای سازماندهی قبلی کارها در محل کار می تواند استرس شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

منظم بودن و سروقت حاضر شدن برای کارها، بدان معناست که سعی کنید همه چیز را به موقع آماده کرده و از عجله داشتن در کارها پرهیز کنید.

منظم بودن در کار می تواند به معنای اجتناب از آثار بی نظمی در کارها و کارآمد بودن در محیط کاری باشد.

راحت باشید

یکی دیگر از عوامل استرس زا در محل کار، ناراحتی جسمی ناشی از مکانی است که اغلب، بیشتر کارهای روزانه خود را در آن جا انجام می دهید؛ جایی مانند میز کارتان. اینکه فقط چند دقیقه از روز را بر روی یک صندلی که برای شما ناراحت کننده است بنشینید، شاید خیلی ناخوشایند نباشد و متوجه آثار منفی آن نشوید؛ اما اگر عملاً در محیط کاری خود ساعت ها بر روی یک صندلی بنشینید و وقت بگذرانید، علاوه بر مشکلات جسمی مانند کمر درد و یا گردن درد که برای شما پیش می آید، همین موارد می توانند منجر به استرس در شما شوند.

توجه

کوچکترین مسائل در محیط کار می تواند منجر به حواس پرتی شود، سعی کنید فضایی راحت و آرامش بخش برای خود پیدا کنید.

در زمان استراحت پیاده روی کنید

بسیاری از ما درگیر عوارض کم تحرکی در زندگی روزمره خود هستیم. با انجام حرکات ورزشی آسان و ساده و داشتن پیاده روی در زمان استراحت می توانید با استرس ناشی از کار در محل کار خود مبارزه کنید.

پیاده روی در روز می تواند موجب تحرک در شما شود، استرس شغلی را کاهش دهد و باعث نشاط و سرزندگی در شما شود.

کمال گرایی را در کنترل خود نگه دارید

دستیابی به موفقیت های زیاد و گوناگون باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و به شما در پیشرفت کاریتان کمک کند؛ اما کمال گرا بودن می تواند مشکلاتی را برای شما (و اطرافیان شما) ایجاد کند.

دلایل زیادی مانند حواس پرتی و یا شلوغی محیط می تواند موجب این شود که نتوانید یک کار را درست و سر موقع انجام دهید.

یک استراتژی درست و مناسب برای اجتناب از کمال گرایی زیاد این است که همیشه سعی کنید تمام تلاش خود را کرده و زمانی را برای دادن پاداش به تلاش های خود اختصاص دهید.

در این صورت ممکن است متوجه شوید که تلاش های شما موثر واقع شده است و استرس شما در محل کار بسیار کمتر خواهد بود.

در هنگام رانندگی و بازگشت به خانه، موسیقی و یا پادکست گوش دهید

گوش کردن به موسیقی فواید موثر زیادی دارد و می تواند روشی کارا  برای کاهش استرس قبل، حین و بعد از کار باشد.

پخش یک آهنگ نشاط آور هنگام صرف صبحانه می تواند به شما کمک کند تا روز خود را با آمادگی بهتر برای تعامل با افراد در زندگی خود شروع کنید.

اگر تمایل دارید تا با نشانه های فرسودگی شغلی و درمان آن آشنا شوید، به مقاله مورد نظر مراجعه نمایید.

جمع بندی ای سنج

در این مقاله چند روش ساده برای مقابله با استرس در محل کار معرفی شدند.

تجربه استرس برای هر کارمند در محیط کارش، تجربه ای ناخوشایند است.

اما خبر خوب این است که راهکارهای بسیاری برای کنترل و کنار آمدن با این استرس کاری وجود دارد.

مواردی که در بالا ذکر کردیم و موارد دیگری از این دست، می تواند به شما در کنترل استرس ناشی از آنچه در محیط کار رخ می دهد، کمک کند.

آیا تا به حال تجربه استرس در محیط کاری داشته اید؟ برای کاهش آن از چه راهکاری استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

ماری جوانا یا گل چیست | آیا فوایدی هم دارد؟
مهرطلبی چیست | ویژگی‌های افراد مهرطلب
رفتار مناسب با کودک لجباز چیست؟
علائم کمبود اعتماد به نفس چیست؟
انواع اعتماد به نفس کدام است | بهترین نوع اعتماد به نفس
تفاوت خشم و پرخاشگری چیست؟

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید