تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
نکاتی در مورد احساس ناامیدی مدت مطالعه: 4 دقیقه
ای سنج 19 شهریور 1400 مدت مطالعه: 4 دقیقه

نکاتی در مورد احساس ناامیدی

در این مقاله می خواهیم نکاتی در مورد احساس ناامیدی مطرح کنیم. نا امیدی احساس منفی و ناخوشایندی است که احتمال دارد برای هر فردی رخ دهد. در ادامه براساس فهرست مطالب زیر بیشتر به این موضوع می پردازیم:

نکاتی در مورد احساس ناخوشایند نا امیدی

تجربه نا امیدی تجربه ناخوشایندی است.

افراد ممکن است در خیلی از مواقع احساس نا امیدی داشته باشند.

نا امیدی در مورد توانایی های فردی  نمونه ای از احساس نا امیدی می باشد.

داشتن احساس نا امیدی در مواقع مختلف گذراندن زندگی را برای افراد سخت می کند.

با این حال راه هایی برای عبور از این احساس نا امیدی وجود دارد. در ادامه در مورد روش های مقابله با نا امیدی برای داشتن زندگی بهتر آورده شده است: 

معرفی راهکار هایی برای غلبه بر ناامیدی

در نظر بگیرید که ممکن است مغز شما دروغ بگوید

ممکن است مغز شما همه چیز را سخت، منفی، ناخوشایند، مرگبار نشان دهد و یا ممکن است تمام سعی اش برای متقاعد کردن شما در این مورد که موفق نمی شوید و یا به اندازه کافی توانایی ندارید، باشد.

اما فقط به این دلیل که شما به این افکار فکر می کنید و معتقدید این افکار درست هستند، به این معنی نیست که واقعیت هم دارند.

افکار شما ممکن است تحریف شده، نادرست یا کاملاً اشتباه باشند.

احساسات ناامید کننده به افکار نا امید کننده دامن می زند.

گرفتار شدن در یک چرخه منفی بسیار آسان است و همین گرفتاری در چرخه ی منفی معیوب نا امیدی، امیدوار بودن برای اینکه اوضاع بهتر می شود را دشوارتر می کند.

توجه

ممکن است به مواردی مانند "من همه چیز را از قبل امتحان کرده ام و هیچ نتیجه ای ندارد!" هم فکر کنید. ممکن است که شما چند چیز را امتحان کرده باشید، اما یادتان باشد که همه چیز را که امتحان نکرده اید!

بنابراین بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که طرز فکر شما ممکن است دقیق نباشد و گاهی ذهن و افکار هم دچار اشتباه می شوند.

برعکس فکر و بحث کنید

در مواقعی که احساس نا امیدی دارید، به احتمال زیاد افکار منفی به ذهن شما هجوم می آورند و در مورد اینکه چرا اوضاع به خوبی پیش نمی رود و یا چرا چیزی بهتر نمی شود، فکر خواهید کرد.

پس بهتر است در این مواقع کمی مکث کنید و مثبت فکر کنید و در ذهنتان با خودتان برعکس بحث کنید.

چه شواهدی وجود دارد که به شما نشان دهد، اوضاع خوب پیش نمی رود و مانند آنچه در ذهن شماست منفی پیش می رود؟

کمی تفکر در مورد نکات مثبت احتمالی می تواند درهای بیشتری را برای شما باز کند؛ در حالی که این احتمال وجود دارد که همه چیز عالی پیش نرود، به همین میزان این احتمال نیز وجود دارد که کارها آن طور که شما پیش بینی کرده اید بد پیش نرود.

استدلال برعکس ممکن است مغز شما را با این ایده آشنا کند که، ممکن است همه چیز آنطور که شما پیش بینی می کنید، منفی و تیره و تار پیش نرود.

تمام مواردی که موجب امیدواری در شما می شود را در نظر بگیرید

در نظر بگیرید که اگر امیدوارتر باشید، چه چیزی می توانید به دست آورید. چگونه ممکن است زندگی شما تغییر کند؟

اگر امید داشته باشید، چه کارهایی می توانید انجام دهید؟ بنابراین، ممکن است طوری رفتار کنید و رو به جلو حرکت کنید که گویی امیدوار هستید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که در صورت امیدواری، می توانید بیشتر بیرون بروید و با افراد جدیدی ملاقات کنید، یا برای انجام یک کار جدید با حقوق بیشتر پیش قدم شوید. پس با امیدواری به سوی انجام این کار ها می روید و سطح زندگی خودتان را هم ارتقا می دهید.

برای حل مشکلات تلاش کنید

ناامیدی عموماً با القای این حس که اوضاع بهتر نمی شود و کاری از شما بر نمی آید همراه است.

اما در واقع اینگونه نیست. شما می توانید در مسائل و مشکلات مختلف به دنبال راه حل باشید و سعی کنید مشکلاتتان را حل کنید.

مدتی را صرف حل کردن مسائل و مشکلات و پیدا کردن ایده های کارآمد و موثر کنید.

اگر نمی توانید کاری برای حل مشکلات انجام دهید، مثلا عزیزتان بیمار است و راهی برای حل این بیماری نداری، شیوه نگرشتان را به مشکل عوض کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

با یک دوست یا اعضای خانواده که مورد اعتمادتان هست، صحبت کنید

اگر احساس ناامیدی دارید و سعی دارید مشکلی را حل کنید و به دنبال ایده ای هستید می توانید از تجربیات یک فرد مورد اطمینان استفاده کنید، و با او صحبت کنید.

افراد قابل اعتماد شما می توانند به شما کمک کنند که مشکلاتتان را از زوایای دیگر ببینید و بررسی کنید و استراتژی های موثری را هم به شما ارائه دهند.

گاهی اوقات شنیدن یک صحبت پر از مهر و محبت از جانب دیگران می تواند نا امیدی را در شما کمتر کند.

برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی درستی داشته باشید و برای قدم های بعدی خود تلاش کنید.

به خاطر داشته باشید داشتن برنامه های جایگزین همیشه به شما کمک خواهد کرد. اگر برنامه اولی برای شما مناسب نباشد و جواب ندهد، دومی حتما به شما کمک خواهد کرد.

برای عمل به برنامه تان تلاش کنید

اگر اقدام به انجام کاری داشنید، حتما آن را به مرحله ی عمل برسانید و تعلل نکنید.

از اینکه یک جا ساکن بشینید، نا امیدی شما بیشتر می شود و حاصلی برای شما در نخواهد داشت.

اما در صورتی که به انجام کاری مشغول شوید، حتما موفق خواهید شد.

به دنبال کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای باشید

ناامیدی می تواند نشانه ای از یک مشکل مرتبط با سلامت بهداشت روانی باشد؛ اختلالی مانند افسردگی.

بنابراین اگر احساس نا امیدی شما بیش از دو هفته طول کشید یا نگران سلامت روان خود هستید، با شخصی متخصص صحبت کنید.

یک متخصص سلامت روانی می تواند نیازهای شما را ارزیابی کرده و در مورد گزینه های درمانی شما، مانند گفتگو درمانی یا دارو درمانی با شما صحبت کند.

اکثر مسائل مربوط به سلامت روان قابل درمان هستند.

درمان می تواند به شما کمک کند تا به آینده امیدوارتر باشید و با خوش بینی بیشتری زندگی کنید.

جمع بندی ای سنج

در این مقاله نکاتی در مورد احساس نا امیدی مطرح شد.

به هر حال با به کار گیری روش هایی ساده می توانید احساس نا امیدی را از خود دور کرده و مغلوب این احساس منفی ناخوشایند نشوید.

توجه داشته باشید که اگر افکار نا امیدی در شما بیش از اندازه می باشد و منجر به احساس یاس و پوچی در شما شده است، حتما باید با یک متخصص سلامت روان گفتگو و مشورت کنید.

آیا شما هم احساس نا امیدی را تجربه کرده اید؟ برای کاهش این احساس چه اقداماتی را انجام دادید؟ لطفا تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

ماری جوانا یا گل چیست | آیا فوایدی هم دارد؟
مهرطلبی چیست | ویژگی‌های افراد مهرطلب
رفتار مناسب با کودک لجباز چیست؟
علائم کمبود اعتماد به نفس چیست؟
انواع اعتماد به نفس کدام است | بهترین نوع اعتماد به نفس
تفاوت خشم و پرخاشگری چیست؟

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید