تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

دوره: چگونه با کرونا کنار بیاییم

جلسه 6

دوره: چگونه با کرونا کنار بیاییم

جلسه 6
پست وبلاگی
7 نکته جهت بهبود کیفیت کار کردن در خانه (دورکاری) مدت مطالعه: 2 دقیقه
ای سنج 27 اسفند 1398 مدت مطالعه: 2 دقیقه

7 نکته جهت بهبود کیفیت کار کردن در خانه (دورکاری)

طی سالیان اخیر، به دلیل عواملی مثل گسترش و فعالیت های الکترونیکی وکاهش هزینه، دورکاری در بین برخی از مدیران و کارمندان محبوبیت زیادی کسب کرده است؛ اما با این حال بسیاری از افراد باور دارند که دور کاری در مقایسه با کار کردن به صورت حضوری، کیفیت پایین تری داشته و آنچنان که باید، موثر نیست.
صرف نظر از انتقاداتی که نسبت به کار کردن در خانه وجود دارد، گاهی اوقات بنا به شرایط جامعه مانند اوضاعی که این روزها به سبب گسترش ویروس کرونا در حال تجربه ی آن هستیم، کار کردن به صورت غیر حضوری پیشنهاد بسیار خوبی است.
این روزها اغلب شرکت ها سعی دارند تا با برنامه ریزی های همه جانبه کیفیت کاری پرسنل دورکار خود را افزایش دهند. برای برخی از کارمندان کار کردن در خانه سخت بوده و نارضایتی هایی از این که کارایی و تمرکزشان کاهش پیدا کرده است، دارند.
من در این مقاله سعی دارم تا ۷ نکته ی کمک کننده درباره ی کارکردن به صورت غیر حضوری را برای شما توضیح دهم.
۱-تصمیم گیری درباره ی فضای کارکردن؛
شما باید فضایی را در خانه به عنوان محل انجام کار خود در نظر گرفته و به خانواده ی خود توضیح دهید که هنگامی که در آنجا قرار دارید، نباید باشما صحبت کنند. در واقع آن ها باید بدانند هنگامی حضور شما در آن محل، گویی در خانه نیستید. شما نیز باید به انتخاب خود احترام بگذارید و زمان هایی که در آنجا حضور دارید، فعالیتی جز وظایف کاری تان انجام ندهید.

کار در خانه
۲-درمورد ساعت های کار کردن خود تصمیم گیری کنید؛
لازم است تا زمان کارکردنتان مانند اوقاتی باشد که در شرکت حضور دارید، این گونه قادر خواهید بود تا تعامل بهتری با همکاران خود داشته باشید.
سعی کنید به اوقات استراحت خود نیز متعهد باشید؛ بسیاری از افراد هنگامی که در شرکت حضور دارند راس ساعتی مشخص غذا می خورند اما زمانی که در خانه کار می کنند، آن زمان را تغییر می دهند؛ این کار باعث افت کارایی شما می شود.

دور کاری

۳-قبل از کار دوش گرفته و لباس خود را عوض کنید؛
حتماً لازم نیست که یک لباس رسمی بپوشید؛ تنها همین که از ظاهری که حس استراحت به شما منتقل می کند فاصله بگیرد، کافی است. این کار باعث می شود به ذهن شما القا شود که الان زمان کار می باشد.

دورکاری
۴-هنگام کار کردن هیچ کدام از اپلیکشین ها و سایت های خبری را چک کنید؛
زمان کار کردن خود را با چک کردن نرم افزارهایی مثل اینستاگرام که عمده ی توجه شما را به خود مشغول می کند، پر نکنید. این کار باعث کاهش کارآمدی شما می شود.
با خود قرار بگذارید که اگر امروز باید ۸ ساعت کار کنید، توجه خود را به طور دقیق به وظایفتان اختصاص دهید و پس از اتمام آن زمان به خود اجازه ی استفاده از فضای مجازی بدهید.
۵-سعی نکنید احساسات خود را سرکوب کنید؛
خود را سرزنش نکرده و به خود حق دهید. جمله ی قبل به این معنا نیست که خود را در ناامیدی غرق کنید؛ اینکه خود را درک کنید باعث می شود تا احساس بهتری داشته و به خود اطمینان دهید که از پس این شرایط بر می آیید.
۶-در طی این زمان روابط خود با اعضای خانواده را مدیریت کنید؛
بسیاری از زوج ها اذعان می کنند که کارکردن حضوری و فاصله ی گرفتن چند ساعته از همسر خود راه حلی خوبی جهت بهبود روابطشان است.
این روز ها که مجبور به دور کاری هستید، سعی کنید این فاصله را خود به صورت آگاهانه مدیریت کنید. برای مثال هنگامی که پیش بینی می کنید ممکن است بحثی با همسرتان پیش بیاید، برای دقایقی آن فضا را ترک کنید.
۷-مشکلات کاری خود را با مدیریتان در میان بگذارید.
در طی فرآیند کار، هر زمان که به مشکلی برخورد کردید، آن را با ارشد خود در میان بگذارید.
حتی اگر نیاز به مرخصی داشتید، بازهم لازم است تا آن را اطلاع دهید.

تعدیل نیرو چیست | تفاوت تعدیل با اخراج و ضررهای آن برای سازمان
سلامت سازمانی چیست | آیا سازمان سالمی دارید؟
پورتفولیو چیست | نحوه ساخت آن
0 تا 100 موفقیت در مصاحبه شغلی
سوالات پر تکرار در مصاحبه شغلی
شتابدهنده چیست و چگونه به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند؟
ساختار سازمانی چیست | نحوه طراحی آن
وجدان کاری چیست | نحوه تقویت آن
سواد چیست | بررسی انواع آن
بررسی 0 تا 100 مشاوره شغلی | مزایای آن
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید