تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید
پست وبلاگی
راه هایی برای بهتر کردن حال خود مدت مطالعه: 4 دقیقه
ای سنج 24 شهریور 1400 مدت مطالعه: 4 دقیقه

راه هایی برای بهتر کردن حال خود

از آنجایی که داشتن حال خوب و انرژی مثبت از مولفه های ضروری برای زندگی به شمار می آید. در این مقاله می خواهیم راه هایی برای بهتر کردن حال خود به شما معرفی کنیم. در ادامه بر اساس فهرست مطالب زیر بیشتر به این موضوع می پردازیم:

حفظ حال خوب

تجربه ی حال ناخوشایند برای همه ممکن است. بسیاری از مواقع مردم به دلایل متفاوت حال خوبی ندارند.

زمانی که استرس و اضطراب دارید و یا تحت فشار قرار دارید، سخت است که بتوانید حال خوب را در خود حفظ کنید.

بنابراین در این طور مواقع می توانید راه هایی برای بهتر کردن حال خودتان انجام دهید. در عین حال که موارد خارج از کنترل هم وجود دارد، اما با انجام دادن برخی کارها می توانید، تسلط امور را در دست بگیرید و به بهبودی حال خود کمک کنید.

چند روش موثر برای بهتر کردن حال خود

استراحت کردن

وقتی در میان شلوغی ها و هنگام کار زیاد و استرس و خستگی تنها چند دقیقه از دیگران دور شوید و به تنهایی زمانی را سپری کنید، می تواند به شما کمک کند.

در این طور مواقع از کارهایی که در دست دارید و مشغول انجام آن هستید، فاصله بگیرید و به خودتان زمانی کوتاه برای استراحت و تامل بدهید. محققان دریافته اند که، حتی استراحت کوتاه مدت هم می تواند به بهبود توانایی شما در توجه و تمرکز کمک کند.

گزارش آماری

در یک تحقیق، دو گروه از افراد با یکدیگر مقایسه شدند. گروه اول افرادی که استراحت کوتاه مدت و پنج دقیقه ای داشتند و گروه دوم افرادی که هیچ استراحتی نداشتند. افرادی که به استراحت پرداختند در این زمان به موسیقی گوش دادند و زمانی را برای ریلکس کردن خود در نظر گرفتند. طبق نتایج، افرادی که استراحت کرده بودند، در کارها توجه و عملکرد بهتری داشتند.

قدم زدن

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند که، بزرگسالان بالای 18 سال باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کنند.

بیرون آمدن و پیاده روی کردن در روز به مدت بیش از 20 دقیقه، نه تنها برای سلامتی و طول عمر شما مفید است، بلکه شیوه ای عالی برای احساس بهتر داشتن در زمان حال و اکنون است.

فعالیت بدنی با کاهش افسردگی و بهبود خلق و خوی در ارتباط است، بنابراین پیاده روی سریع در محله و خیابان های اطراف محل زندگی تان می تواند راه خوبی برای داشتن احساس بهتر برای زندگی باشد.

اینکه زمانی را بیرون از منزل و در طبیعت بگذرانید، علاوه بر اینکه از مزایایی ورزش کردن بهره مند می شوید، می توانید از مزایای سلامت روان هم بهره مند شوید.

در یک مطالعه بیان شد که؛ شرکت کنندگانی که زمانی را در طبیعیت صرف قدم زدن کرده بودند، نشخوار فکری کمتری را گزارش داده بودند.

بنابراین اگر می خواهید حال خود را بهتر کنید و از فشار های روزمره دور شوید، پارک و فضای سبزی را در اطراف محل زندگی خود پیدا کنید و روزانه برای قدم زدن به آن مراجعه کنید.

گوش دادن به موسیقی 

گوش دادن به موسیقی می تواند یک تجربه لذت بخش باشد، اما شواهدی نیز وجود دارد که بیان می کند، موسیقی دارای مزایای روانی تاثیر گذار بر روحیه شما می باشد.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که، گوش دادن به آهنگ هایی با تم شاد، می تواند شادی را افزایش داده و خلق و خو را به سرعت افزایش دهد.

دفعه ی بعدی که احساس ناراحتی داشتید، لیست پخش آهنگ های مورد علاقه خود را که شامل موسیقی های جذاب، دل انگیز و انگیزشی می شود را، برای بهبود سریع خلق و خوی خود، پخش کنید.

انجام کار خیر 

کمک به دیگران، که اغلب به عنوان یک رفتار اجتماعی یاد می شود، می تواند راهی عالی برای احساس بهتر داشتن در حال حاضر باشد.

کمک به دیگران می تواند شامل کمک به همسایه، کمک به دوست یا داوطلب شدن در یک انجمن خیریه ی محلی باشد. 

نکته

انجام کارهای خوب برای دیگران می تواند احساسات مثبتی را در شما ایجاد کند که محققان این احساس را "درخشش گرم" نامیده اند.

اگر به دنبال راهی برای ایجاد احساسات خوب و مثبت در خود هستید، به کارهایی فکر کنید که می توانید برای کمک به دوستان، خانواده، همسایگان یا جامعه انجام دهید.

چند ایده که ممکن است بخواهید آن ها را در جهت بهتر شدن حال خود، بررسی کنید عبارت اند از:

آماده کردن یک وعده غذایی برای یک دوست نیازمند
بیل زدن و رسیدگی به باغچه ی همسایه مسن
شرکت در پاکسازی محله
شرکت در فعالیت هایی که منجر به جمع کردن پول برای نیازمند می شود.

تحقیقات حتی نشان می دهد که رفتارهای اجتماعی مثبت و سخاوتمندی با مزایای سلامت روان از جمله افزایش شادی و کاهش مرگ و میر در ارتباط می باشند.

صحبت کردن با یک دوست 

زمانی که احساس می کنید در یک ذهنیت منفی گیر افتاده اید، صرف چند دقیقه زمان برای چت کردن یا دادن پیام کوتاه به یک دوست خوب، برای ایجاد روحیه بهتر در شما، کافی است.

حمایت اجتماعی یک عامل کلیدی در بهزیستی عاطفی است. تحقیقات نشان داده است که، عدم حمایت اجتماعی، با تعدادی از پیامدهای منفی از جمله افزایش تنهایی و کاهش تاب آوری در برابر استرس، مرتبط است.

اما خبر خوب این است که حمایت اجتماعی بیشتر مربوط به کیفیت است تا کمیت. تا زمانی که احساس می کنید کسانی را دارید که هر زمان که می خواهید کنار شما خواهند بود و در کنارتان هستند، می توانید از مزیت داشتن حمایت اجتماعی بهره مند شوید.

هنگامی که حال خوبی ندارید و دوست دارید که حالتان سریعا بهتر شود، می توانید با یک دوست صمیمی که با او راحت هستید تماس بگیرید و گفتگوی کوتاهی با او داشته باشید.

گاها شوخی و خنده ها در گفتگو های دوستانه حال شما را بهتر می کند.

برنامه ریزی کردن

طبق یک مطالعه، محققان دریافته اند، افرادی که می توانند زندگی خود را در لحظه و اکنون با برنامه ریزی برای آینده متعادل کنند، در برابر خلق و خوی منفی و استرس مقاوم تر هستند.

این مطالعه دو روش مختلف برای مدیریت استرس را مورد بررسی قرار داد، که این دو روش شامل موارد زیر است:

ذهن آگاهی
مقابله پیشگیرانه

ذهن آگاهی شامل زندگی در لحظه است؛ در حالی که مقابله پیشگیرانه شامل برنامه ریزی برای مواردی به عنوان راهی برای به حداقل رساندن استرس در آینده است.

نتایج نشان داد که برنامه ریزی برای آینده برای مدیریت استرس روزانه مفید است، اما بهتر است که به زندگی در زمان حال نیز توجه ویژه شود.

چنین یافته هایی نشان می دهد که یافتن شادی در لحظه بسیار مهم است؛ اما وقتی برای مقابله با مشکل تلاش می کنید، فکر کردن در مورد کارهایی که می خواهید در آینده انجام دهید می تواند به شما در مدیریت احساسات دشوار و لحظات استرس زا کمک بسیاری کند.

راه های ساده برای داشتن احساس بهتر در سریع ترین زمان ممکن

پختن کیک و شیرینی
انجام حرکات موزون
یوگا
خوردن یک غذای سالم و خوشمزه 
تهیه یک لیست پخش از آهنگ های مورد علاقه خود 
انجام مدیتیشن 
بازی با حیوان خانگی خود 
پیدا کردن یک سرگرمی 
مطالعه کردن 
دوش گرفتن 
تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه 
روزانه مواردی را که در مورد آن ها شکر گذار هستید را یادداشت کنید.

جمع بندی ای سنج

در این مقاله راه هایی برای بهتر کردن حال خود معرفی کردیم. همه ی ما ممکن است با لحظاتی روبرو شویم که در این لحظات ناراحتیم و احساس خوبی نداریم، در این صورت لازم نیست که به دنبال روش های سخت و پرهزینه بگردید؛ فقط کافی است روش های آسان را که مناسب شماست و به داشتن حال خوب تان کمک می کند را پیدا کنید.

شما برای بهتر کردن حال خود چه کارهایی انجام می دهید؟ لطفا نظرات و دیدگاه های ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید