تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
چگونه مثبت فکر کنیم؟ مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 29 خرداد 1400 مدت مطالعه: 3 دقیقه

چگونه مثبت فکر کنیم؟

در این مقاله می خواهیم در مورد مثبت اندیشی صحبت کنیم.

احتمالاً شما هم در مورد فواید مثبت اندیشی چیزهایی شنیده اید.

تحقیقات نشان می دهد متفکران مثبت اندیش مهارت های مقابله با استرس، ایمنی قوی تر و خطر بیماری قلبی عروقی کمتری دارند. در ادامه براساس فهرست مطالب زیر به این موضوع می پردازیم:

فواید مثبت اندیشی

مثبت اندیشی می تواند چندین فواید مهم برای سلامتی داشته باشد. در یک مطالعه، محققان دریافتند که افرادی که دید خوش بینانه تری به زندگی دارند، بیماری های زیر را کمتر تجربه می کنند، از جمله:

سرطان پستان
سرطان روده بزرگ
عفونت
بیماری قلبی
سرطان ریه
سرطان تخمدان
بیماری های تنفسی
سکته

گزارش آماری

مطالعات همچنین نشان داده است که افراد خوش بین از نظر جسمی و روحی سالم تر از افراد بدبین تر هستند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی با بهبود ایمنی، افزایش انعطاف پذیری در برابر استرس و کاهش میزان افسردگی همراه است.

چگونه مثبت بیندیشیم؟

 برای تبدیل شدن به یک اندیشمند مثبت اندیش چه کاری می توانید انجام دهید؟ چند استراتژی معمول شامل یادگیری نحوه شناسایی افکار منفی و جایگزینی این افکار با افکار مثبت می باشد. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما در نهایت ممکن است متوجه شوید که تفکر مثبت در شما کم کم به یک عادت ذاتی و طبیعی تبدیل می شود.

 

از گفتگوی منفی با خود بپرهیزید

گفتگو خود شامل مواردی است که از نظر ذهنی به خود می گویید. این را به عنوان صدای درونی ذهن خود تصور کنید که نحوه عملکرد و تعامل شما با دنیای اطراف را تجزیه و تحلیل می کند. اگر گفتگوی شخصی شما متمرکز بر افکار منفی باشد، عزت نفس شما ممکن است آسیب ببیند. بنابراین برای مبارزه با این الگوهای منفی گفتگو با خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی از راه های شکستن الگو این است که وقتی این افکار را دارید متوجه شوید و سپس برای تغییر آن ها فعالانه تلاش کنید.

وقتی شروع به فکر کردن افکار انتقادی در مورد خود کردید، لحظه ای وقت بگذارید و مکث کنید و ارزیابی کنید. توجه به صحبت های شخصی خود مکانی عالی برای شروع در هنگام تلاش برای مثبت اندیشی است.

اگر مشاهده کردید که تمایل به گفتگوی منفی با خود دارید، می توانید به دنبال راه هایی برای تغییر الگوهای فکری و تنظیم مجدد تفسیرهای خود از رفتارهای خود باشید.

 شوخ طبعی را امتحان کنید

خوش بین ماندن در زندگی برای همه ی ما بسیار سخت است. حتی وقتی با چالش هایی روبرو هستیم، مهم است که در برابر خنده و سرگرمی انعطاف پذیر باشیم.

گاهی اوقات، به سادگی شناختن شوخ طبعی بالقوه در یک موقعیت می تواند استرس شما را کاهش دهد و چشم انداز شما نسبت به اتفاقات را روشن کند.

جستجوی منابع طنز مانند تماشای یک کمدی خنده دار یا خواندن جوک به صورت آنلاین می تواند به شما کمک کند تا افکار مثبت تری داشته باشید.

خوش بینی را پرورش دهید

یادگیری مثبت اندیشی مانند تقویت عضله است. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی تر می شود. محققان بر این باورند که سبک توضیحی شما، یا نحوه توضیح رویدادها، به خوش بین یا بدبین بودن شما مرتبط است. افراد خوش بین تمایل به سبک توضیح مثبت دارند.

اگر اتفاقات خوب را به مهارت و تلاش تان نسبت می دهید، پس احتمالاً خوش بین هستید.

از طرف دیگر، افراد بدبین معمولاً سبک انتسابی منفی دارند. اگر این اتفاقات خوب را به نیروهای خارجی نسبت  دهید، پس احتمالاً شما یک فکر بدبینانه تر دارید. همین اصول در مورد چگونگی توضیح وقایع منفی نیز صدق می کنند.

خوش بینان تمایل دارند که اتفاقات بد یا ناگوار را به عنوان وقایع منفردی که خارج از کنترل آن ها است در نظر بگیرند در حالی که افراد بدبین مواردی را معمول تر می بینند و اغلب خود را سرزنش می کنند.

قدرشناسی را تمرین کنید

یک دفترچه سپاسگزاری را در نظر بگیرید که در آن بتوانید به طور مرتب درباره چیزهایی در زندگی که از داشتن آن ها سپاسگزار هستید، بنویسید. تحقیقات نشان داده است که نوشتن افکار سپاسگزارانه می تواند هم احساس خوش بینی و هم رفاه کلی شما را بهبود بخشد.

وقتی متوجه شدید که روی افکار یا احساسات منفی بیشتری می پردازید، چند دقیقه را صرف نوشتن چند نکته در زندگی کنید که باعث شادی شما می شوند. این فعالیت ساده می تواند به تغییر تمرکز شما به یک ذهنیت خوش بینانه کمک کند.

به تمرین ادامه دهید

برای مثبت اندیشی دکمه خاموش وجود ندارد. حتی اگر شما یک خوش بین ذاتی هستید، فکر مثبت هنگام مواجهه با شرایط چالش برانگیز دشوار است. مانند هر هدف، مهم این است که برای مدت طولانی به آن پایبند باشید.

حتی اگر خود را در فکر افکار منفی می بینید، می توانید به دنبال روش هایی برای به حداقل رساندن گفتگوی منفی با خود و ایجاد یک دید خوش بینانه تر باشید. سرانجام، از درخواست کمک دوستان و خانواده خود نترسید.

توجه

به یاد داشته باشید که برای مثبت اندیشی، باید افکار مثبت در خود را پرورش دهید. سرمایه گذاری انرژی در چیزهایی که از آن ها لذت می برید و احاطه  خود با افراد خوش بین، تنها دو راهی است که می توانید تفکر مثبت داشتن را در زندگی خود تشویق کنید.

به موقع به دنبال کمک باشید

اگرمثبت فکر کردن در شما دشوار است و در عوض احساس می کنید افکار یا احساسات منفی زندگی شما را تسخیر می کنند، شما باید با پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید.

احساسات منفی که باعث پریشانی یا اختلال در عملکرد طبیعی شما می شوند، ممکن است نشانه ای از یک بیماری روانی مانند افسردگی یا اضطراب باشد. یک پزشک یا یک متخصص بهداشت روان می تواند علائم شما را ارزیابی کند و درمان هایی را که می تواند به شما کمک کند، توصیه کند.

روان درمانی و داروها ممکن است برای رفع علائم و بهبود توانایی شما برای مثبت اندیشی استفاده شوند.

اگر دوست درید بدانید مثبت بودن سمی چیست؟ به پست مورد نظر مراجعه نمایید.

جمع بندی ای سنج

در این مقاله در مورد مثبت اندیشی بحث شد. همانطور که گفته شد یادگیری چگونگی مثبت اندیشی یک راه حل سریع نیست و ممکن است برای تسلط بر آن مدت زمانی طول بکشد.

در هر صورت تجزیه و تحلیل عادات تفکر خود و یافتن راه های جدید برای گنجاندن دیدگاه مثبت تر در زندگی می تواند شروع خوبی برای اتخاذ یک رویکرد تفکری مثبت باشد.

آیا برای مثبت اندیشی تلاش می کنید؟ لطفا دیدگاه و نظرات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

بررسی 0 تا 100 برنامه ریزی + تکنیک
توسعه فردی چیست؟
تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس + روش های تقویت
اثر دانینگ کروگر چیست؟
انواع مهارت و راه های تقویت آن
عادت چیست و چگونه می‌توانیم عادات بد را تغییر دهیم؟
روانشناسی زرد چیست | معرفی کتاب‌های روانشناسی زرد

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید