تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان

تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان

تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان
پست وبلاگی
چگونه اختلال طیف اوتیسم را تشخیص دهیم؟ مدت مطالعه: 2 دقیقه
ای سنج 22 مرداد 1398 مدت مطالعه: 2 دقیقه

چگونه اختلال طیف اوتیسم را تشخیص دهیم؟

اوتیسم یکی از اختلالات دوران کودکی است که همه ساله در زمینه روانشناسی مطالعات بسیاری به آن اختصاص می یابد. اوتیسم به کودکانی اطلاق می شود که در ارتباطات اجتماعی، زبان و رفتار مشکل دارند. در حقیقت ، اوتیسم یک سندرم متمایز از نظر بالینی است و دارای اختلالات مشخص در رفتارهای اجتماعی ، ارتباط کلامی و غیر کلامی، تخیل و دامنه نامحدودی از علایق است. این اختلال رابطه شخص با دنیای خارج را مختل می کند و توانایی فرد در برقراری ارتباط با دیگران را از خود سلب می کند. به نظر می رسد بیماران در دنیای خود زندگی می کنند و تاکنون پزشکان نتوانسته اند علت آن را کاملاً درک کنند. معیارهای تشخیصی این اختلال عبارتند از:

اوتیسم

اوتیسم

الف- قضاوت درباره نواقص موجود در ارتباطات و تعامل اجتماعی در همه زمینه های مختلفی که اخیراً یا در گذشته رخ داده است به شرح زیر است.
⦁ نقص در تعاملات اجتماعی و عاطفی ، به عنوان مثال رفتارهای غیر عادی اجتماعی و عدم موفقیت در مکالمات چهره به چهره. کاهش علایق ، احساسات یا احساسات مشترک؛ عدم شروع یا پاسخگویی به تعاملات اجتماعی.
⦁ نقص در رفتارهای ارتباطی غیر کلامی که برای تعامل اجتماعی به کار می رود ، به عنوان مثال عدم ادغام در ارتباطات کلامی و غیر کلامی. ناهنجاری در تماس چشمی و زبان بدن.
⦁ نقص در توسعه ، ادراک و درک ارتباطات ، به عنوان مثال مشکلات در سازگاری رفتاری در زمینه های مختلف اجتماعی. مشارکت در بازی های تخیلی یا دوستیابی. عدم تمایل به همسالان
ب – الگوهای تکراری و محدود علاقه ها ، فعالیت ها و رفتارها. و دو مورد از موارد اخیر یا قبلاً مشاهده شده.
⦁ فعالیت های حرکتی تکراری و کلیشه ای ، استفاده کلیشه ای و غیرمعمول از اشیاء یا گفتار (حرکات کلیشه ای ساده ، برای تراز کردن اسباب بازی ها و حرکات پروانه ای ، کلمات و اصطلاحات شخصی).
⦁ اصرار بر یکنواختی ، پایبندی به امور روزمره ، یا الگوهای رسمی یا غیر کلامی یا الگوهای رفتاری (برای مثال ، پریشانی شدید از کوچکترین تغییرات ، مشکلات مربوط به تغییر ، الگوهای فکری خشک ، ارتباطات رسمی ، نیاز به حفظ خط ثابت در مسائل روزانه یا خوردن هر روز غذا
⦁ محدودیت ها به دلیل علاقه های ثابت که از نظر شدت یا تمرکز توجه غیر طبیعی است (به عنوان مثال ، وابستگی شدید و گرایش به اشیاء غیرمعمول ، افراط های محدود یا ثابت).
⦁ واکنش بیش از حد یا کم تر از حد نسبت به ورودی حسی یا درک غیرعادی حسی در محیط (بی تفاوتی به درد یا فشار ، پاسخ به صداها یا بافت های خاص ، یا واکنش شدید به بو یا لمس کردن ، جذابیت بصری به چراغ یا حرکت.)
باید در نظر داشت که:

اوتیسم

اوتیسم

⦁ بیشتر علائم باید در مراحل اولیه رشد دیده شود (اما ممکن است کاملاً آشکار نشود ، تا زمانی که نیازهای اجتماعی ظرفیت محدودی را نشان ندهد ، یا ممکن است با راهبردهایی که بعدا در زندگی آموخته شده است پوشانده شود.)
⦁ علائم در عملکرد فعلی خود باعث ایجاد آسیب های چشمگیر در زمینه های اجتماعی ، حرفه ای و یا زمینه های دیگر فرد شده است.
⦁ این اختلالات با اختلال در عملکرد هوش یا تأخیر در پیشرفت کلی (ICD) بروز نمی یابد. ناتوانی اطلاعاتی و اختلال طیف اوتیسم اغلب با هم اتفاق می افتند ، و هر دو به طور همزمان اتفاق می افتند. تعامل اجتماعی باید در همه مراحل رشد در نظر گرفته شود تا بین این اختلال و اختلالات همزمان تمایز قایل شود.
⦁ در زمان تشخیص ، ملاحظات زیر مورد نیاز است:
⦁ این اختلال ممکن است با ضریب هوشی یا ضریب هوشی همراه باشد. (ضریب هوشی) سایر معیارهای تشخیصی برای اوتیسم باید در نظر گرفته شود ، مانند علایق محدود ، حرکات کلیشه ای و غیره و توجه به اختلالات عملکردی ودک مانند عدم ارتباط به دلیل اختلال هوشی یا عقب ماندگی ذهنی)
⦁ اختلال ، با یا بدون اختلال زبان. (نسخه های اخیر نشان می دهد که تاخیر زبان نمی تواند به عنوان تنها معیار تشخیص اوتیسم در نظر گرفته شود.)
⦁ این اختلال ممکن است مربوط به یک عامل شناخته شده پزشکی یا ژنتیکی یا یک عامل محیطی باشد. (در زمان ارزیابی و تشخیص ، باید به تاریخچه والدین توجه شود.)

[kkstarratings]

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید