تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

پست وبلاگی
11 تاثیر شادی بر محیط کار مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 06 اردیبهشت 1399 مدت مطالعه: 3 دقیقه

11 تاثیر شادی بر محیط کار

اغلب کسب و کارها، بویژه مشاغل نوپا به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش بهره وری کارکنان خود هستند و تلاش می‌کنند موانعی را که بهره وری آن ها را کاهش می‌دهند ازبین ببرند که در این راستا روانشناسی سازمانی تحقیقات بسیاری به عمل آورده است.

یکی از مواردی که در اکثر بررسی ها ، به عنوان عامل موثر در کاهش بهره وری معرفی شده است، موضوع عدم رضایت از شغلی که فرد در آن فعالیت دارد، می‌باشد.

شما زمانی که شغل خود را دوست نداشته باشید، کوچکترین مشکلی در نظر شما به عنوان یک کوه بزرگ نمایان خواهد شد و همین مورد می‌تواند شادی شما را تحت تاثیر قرار دهد و بطور کلی اولین کاری که در مواجه با موانع انجام خواهید داد، نق زدن و گلایه کردن خواهد بود.

این در حالیست که شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. به طوری که انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

 افراد شاد، انرژی بیش‌تری دارند:

افراد شاد، از انرژی بیش‌تری برخوردارند بنابراین بهتر می‌توانند از عهده‌ی کارها برآیند و نتیجه مطلوب تری بگیرند.

افراد شاد، خلاق‌ترند:

اگر افراد در یک روز کاری، دارای خلق‌وخوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر هستند. از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده‌ ذهن بوده و تفکر خلاق دارند و همین اتفاق سبب می شود بهره‌وری بالاتری در محیط کاری خود داشته باشند.

افراد شاد، بهتر از دیگران کار می‌کنند:

– افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط کار، روابط خوبی با همکاران دارند در نتیجه:
– در کار گروهی، همکاری بهتری خواهند داشت.
– اگر مدیر باشند، روابط خوبی با کارکنان دارند.
– اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
– اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.

تلاش در محیط کار

 

 افراد شاد، به‌جای شکایت کردن تلاش خود را بیشتر می‌کنند:

وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر کپه‌ی خاک به‌نظر یک کوه می‌آید. دشوار است بتوانید هر مشکلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نق‌زدن حل‌کنید. شادبودن موجب می‌شود که به مشکلات، از جنبه‌های مختلف بنگرید.

افراد شاد، انرژی بیش‌تری دارند:

افراد شاد، از انرژی بیش‌تری برخوردارند بنابراین بهتر می‌توانند از عهده‌ی کارها برآیند.

 افراد شاد، خوش‌بین‌ترند:

افراد شاد، مثبت‌اندیش‌تر و دارای چشم‌انداز مثبتی هستند. دکتر “مارتین سیلگمن” خوش‌بینی را روشی برای موفقیت و بهره‌وری بیش‌تر می‌داند.

انگیزه در محیط کار

افراد شاد، با انگیزه‌ترند:

انگیزه‌ی کم به‌معنی بهره‌وری پایین است. یکی از روش‌های مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه‌ی شادابی در آنان است.

افراد شاد، کم‌تر بیمار می‌شوند:

اگر شغل‌تان را دوست نداشته باشید، احتمال این‌که به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، سردرد، زخم معده، دیسک کمر و… مبتلا شوید، زیاد است. افراد غمگین، بیش‌تر مستعد استرس‌ها و افسردگی‌های شغلی هستند. نتایج مطالعه‌ای که در زمینه‌ی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از دوهزارنفر از پرستاران در “آمریکا” صورت‌گرفت، نشان‌می‌دهد پرستارانی که شغل خود را دوست ‌ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیش‌تر از کم‌‌تحرکی و سیگارکشیدن، در معرض خطر می‌باشد.

 افراد شاد، آموزش‌پذیرترند:

وقتی شاد و در کمال آرامش هستید، ذهن‌تان برای یادگیری مطالب جدید، آماده‌تر است؛ درنتیجه بهره ‌وری افزایش می‌ یابد.

افراد شاد، کم‌تر نگران خطا کردن هستند؛ در نتیجه کم‌تر مرتکب خطا می‌شوند:

وقتی در محیط کار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، کم‌تر شما را دچار هراس می‌کند؛ به خودتان مسلط می‌شوید و از این خطا پند می‌آموزید و به کارتان ادامه می‌دهید، به دیگران نمی‌گویید: “دست و پایم را گم‌کرده‌ام، کار را شما ادامه دهید”؛ بلکه استوار و محکم مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی کرده و آن را جبران می‌کنید. این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی‌ست که احتمال بروز خطا را کم کرده‌اید.

 افراد شاد، بهتر تصمیم می‌گیرند:

روش‌های کاری افراد غمگین، حادثه‌ساز است چون تمرکز حواس کافی ندارند، در چارچوب اهداف سازمان فعالیت نمی‌کنند و این‌که آنی تصمیم‌بگیرند، زیاد است؛ برعکس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقی‌تری می‌گیرند و در کارشان همیشه اولویت‌بندی وجود دارد.

اگر تمایل دارید تا ویژگی های شخصیتی خود را در محیط کار بسنجید، به شما تست دیسک را پیشنهاد میکنیم.

 
 

 

 

تعدیل نیرو چیست | تفاوت تعدیل با اخراج و ضررهای آن برای سازمان
سلامت سازمانی چیست | آیا سازمان سالمی دارید؟
پورتفولیو چیست | نحوه ساخت آن
0 تا 100 موفقیت در مصاحبه شغلی
سوالات پر تکرار در مصاحبه شغلی
سواد چیست | بررسی انواع آن
بررسی 0 تا 100 مشاوره شغلی | مزایای آن
جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید