تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید
پست وبلاگی
رژیم غذایی در هنگام شیوع ویروس کرونا مدت مطالعه: 2 دقیقه
ای سنج 26 فروردین 1399 مدت مطالعه: 2 دقیقه

رژیم غذایی در هنگام شیوع ویروس کرونا

در روز های گذشته نیلسون طی انتشار گزارشی به بررسی و مقایسه ی سبد محصولات خانواده های آمریکایی در مارس ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۱۹ پرداخت. با مشاهده ی این گزارش متوجه می شویم که به جز افزایش خرید مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، میزان مصرف برخی از خوراکی ها نیز به اندازه ی زیادی افزایش یافته است؛ طبق این آمار میزان استفاده از سیب زمینی ۲۹٫۶ درصد، انواع شیرینی جات ۲۳٫۶ درصد، بستنی ۲۳٫۱ درصد و شکلات ۱۹ درصد، نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند.
حال بیایید این موضوع را از زاویه ای دیگر بررسی کنیم؛ همه ی افراد به نوعی درگیر ویروس کرونا هستند؛ تعداد افراد مبتلا به کرونا چه در آمریکا و چه در سایر کشورهای جهان روز به روز در حال افزایش است. افرادی که به این ویروس آلوده نشده اند نیز به خاطر انزوای اجتماعی و نگرانی از شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه و وحشت از ابتلا به این بیماری، در وضعیت روانی نسبتاً نا بسامانی قرار دارند. شیرین جات، بستنی ها، چیپس و… همه مواد غذایی دلنشینی هستند که ما در هنگام تجربه ی شرایط روانی دشوار، به آن ها روی می آوریم. تحقیقات نشان می دهند که این گونه خوراکی ها باعث افزایش خلق ما می شوند. طعم شیرین سبب افزایش ترشح دوپامین و اندروفین شده و در نهایت باعث احساس آرامش و خوش حالی فرد می شود.

رژیم غذایی

رژیم غذایی

در یک تحقیق مشخص شده که درد جسمی در افرادی که به مقدار زیادی شکلات کاکائویی مصرف کرده بودند، کم تر افراد دیگر درک می شد. به نظر می رسد این نتیجه گیری هنگام تجربه ی دردهای روانی نیز صادق است.
یکی دیگر از دلایلی که پیرامون انتفاق می توانیم بیان کنیم، مربوط به نظریه های فرگشتی است. به دلیل آن که این گونه مزه ها هنگام کودکی، از طعم های غالبی هستند که ما تجربه کرده ایم، حال این گونه غذاها به ما احساس امنیت می دهند.
به دلیل احساس اضطرابی که این روزها افراد با آن ها مواجه هستند، به احتمال زیاد به طور مکرر سعی می کنند مصرف خوراکی های شیرین و شور را افزایش دهند. اما باید به چند نکته توجه داشته باشیم؛
خاصیت آرام بخشی این خوراکی ها موقت بوده و درمان موثری نیستند. بسیاری از اوقات، عواقب منفی آن ها تاثیر بسیاری چشمگیری تر بر سلامت افراد دارد. افزایش وزن، دیابت، افزایش کلسترول خون و… از این گونه عوارض ها هستند.
بسیاری از افراد به خاطر عذاب وجدانی که به سبب افزایش وزن خود احساس می کند، در طول زمان افسردگی بیشتری را تجربه خواهند کرد. به علاوه تحقیقات نشان داده است که مصرف زیاد مواد قندی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

رژیم غذایی کرونا
بخشی دیگری از آماری که نیلسون منتشر کرده است نشان می دهد که مصرف سیب ۱۹٫۸، موز ۱۶٫۶ و کرفس ۲٫۷ درصد افزایش داشته است؛ گرچه این خبر تا حدی مسرت آمیز است اما ما باید سعی کنیم این آمار افزایش پیدا کند. در حال حاضر داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات اصلی ترین کاری است که برای محافظت از خود می توانیم انجام دهیم.
دفعه ی دیگری که احساس کردید به خاطر رهایی از اخبار ناامید کننده ی کرونا لازم است مواد قندی مصرف کنید، به جای خوردن کاکائو، از سیب، موز و هویج استفاده کنید. با این کار سلامت جسمانی و روانی خود را تا حد زیادی تقویت خواهید کرد.

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید