تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تاثیرات خودارضایی بر بدن (تاثیرات مخربی که از آن خبر ندارید) مدت مطالعه: 4 دقیقه
ای سنج 18 آذر 1402 مدت مطالعه: 4 دقیقه

تاثیرات خودارضایی بر بدن (تاثیرات مخربی که از آن خبر ندارید)

خودارضایی از دیرباز به ویژه برای مردان امری رایج بوده است. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که انزال بیش از حد مکرر ممکن است بدن را از مواد مغذی حیاتی تخلیه کند و در طول زمان پیامدهای منفی برای سلامتی داشته باشد. با نگاهی متفکرانه به جدیدترین علم، می توانیم انتخاب های آگاهانه تری داشته باشیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ای سنج در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

رمزگشایی تأثیرات سلامتی

مطالعات اخیر نشان می دهد که خودارضایی مکرر بر عملکرد متابولیک، تعادل مواد مغذی، سلامت دستگاه تناسلی، رشد مو، کیفیت پوست، بینایی، ایمنی، سلامت روان و غیره تأثیر می گذارد. با این حال، به دلیل تابوهای اجتماعی، تحقیقات ناکافی در مورد فراوانی انزال مناسب برای سلامت مطلوب وجود دارد.

هر انزال ممکن است تا 5 میلی گرم روی، 1 میلی گرم بیوتین، 200 میلی گرم لسیتین، همراه با ویتامین های C، A، E، پروتئین، اسید سیتریک، کلسترول، فسفولیپیدها، فروکتوز، ترکیبات نیتروژن دار، آنزیم ها، پپتیدهای فعال زیستی و غیره را حذف کند. در طول ماه‌ها و سال‌ها، این ضرر مستمر به بدن لطمه وارد می‌کند مگر اینکه به‌درستی از طریق رژیم غذایی و استراحت جایگزین شود و اگر این اتفاق نیوفتد به مرور زمان سبب تخریب بدن شما میشود.

در یک مطالعه در مقیاس کوچک، ریزش سریع مو در 65٪ از افراد که 4 تا 7 بار در هفته طی 6 ماه انزال می کردند، رخ داد. تحقیقات بیشتر تأیید می کند که خودارضایی مداوم باعث کاهش تستوسترون و روی در گردش می شود و به نازک شدن و ریزش مو کمک می کند.

مسائل مربوط به کاهش مواد مغذی

کاهش مواد مغذی

خودارضایی مکرر بر ذخایر ریزمغذی‌های بدن به چند روش کلیدی استرس وارد می‌کند:

دو ماده مغذی حیاتی برای سلامت مو و پوست روی و بیوتین هستند. این‌ها در غلظت‌های بالا در مایع منی یافت می‌شوند، اما به راحتی از طریق رژیم غذایی قابل ترمیم نیستند. خودارضایی مکرر می تواند به آرامی سطوح را طی ماه ها و سال ها تخلیه کند.

1- فلز روی

  • در غلظت های بالا در مایع منی یافت می شود
  • برای سلامت ایمنی، سنتز DNA، متابولیسم پروتئین، رشد مو، ترمیم پوست، شناخت حیاتی است
  • کمبود مرتبط با ریزش مو، اگزما، حساسیت به عفونت، اسهال، تغییرات اشتها، مسائل عاطفی

هر انزال حاوی سطوح بالایی از روی و بیوتین است - به ترتیب 5 میلی گرم و 1 میلی گرم. مصرف روزانه توصیه شده برای روی تنها 11 میلی گرم است، به این معنی که تنها یک یا دو انزال در روز می تواند نیمی از نیاز روزانه فرد را تخلیه کند.

نتیجه اغلب ریزش / نازک شدن مو، خشکی پوست و اگزما، آکنه و سایر مسائل برای کسانی که از قبل مستعد ابتلا به بیماری های مو یا پوست هستند، خودارضایی ممکن است علائم را تشدید کند.

خودارضایی روزانه می تواند 50 درصد از مصرف مورد نیاز روزانه توصیه شده در رژیم غذایی روی را تخلیه کند

2- بیوتین

  • موجود در مایع منی، از رشد بافت مو، پوست و ناخن حمایت می کند
  • کمبود مربوط به بثورات، شکستگی/ریزش مو، درد عضلانی، خستگی
  • کمبود آن نیز در کسانی که اغلب خودارضایی می کنند دیده می شود

طی هفته‌ها و ماه‌ها، این از دست دادن مداوم روی و بیوتین می‌تواند باعث کمبودهایی با علائم مرتبط مانند ریزش مو، اگزما و مه‌آلودگی ذهنی شود. تامین مجدد این مواد معدنی حیاتی تنها از طریق رژیم غذایی دشوار است.

بیش از 70 درصد از مردانی که در یک کلینیک آندرولوژی با عادات خودارضایی مزمن ارزیابی شدند، کمبود روی همراه با ریزش مو و مشکلات پوستی داشتند.

بازگرداندن مواد مغذی مانند روی از طریق غذاهای رایج در دراز مدت بسیار دشوار است. هر انزال فورا سطوح بالایی از موارد مورد نیاز بدن شما را آزاد می کند. 

تغییرات بینایی

ویتامین A شفافیت قرنیه را حفظ می کند. کمبود باعث "شب کوری"، خشکی چشم، خطر عفونت می شود.

مایع منی حاوی سطوح خوبی از ویتامین A است که از سلامت چشم و بینایی حمایت می کند. کمبود می تواند باعث "شب کوری" در کودکان شود. بزرگسالان ممکن است تغییرات بینایی، ناراحتی چشم، افزایش خطر عفونت و بدتر شدن مشکلات پوست/مو را تجربه کنند

مردان 30-18 ساله که بیش از 4 بار در هفته انزال می‌کردند، 25 درصد بیشتر از میزان کمبود ویتامین A تحت بالینی را نشان دادند. بینایی در مقایسه با همسالان با فرکانس کمتر خودارضایی با سرعت بیشتری کاهش یافت.

در حالی که هویج و جگر حاوی ویتامین A هستند، این غذاها نمی توانند جایگزین کاهش مداوم و تصاعدی ناشی از خودارضایی شوند. 

خستگی، مه مغزی و تغییرات هورمونی

مصرف و سپس جایگزینی مداوم مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین C باعث ایجاد خستگی مفرط می شود.

در یک نظرسنجی از 562 مرد، فراوانی بیشتر خودارضایی هفتگی با 35 درصد گزارش‌های فرسودگی ذهنی و جسمی بیشتر در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در هفته خودارضایی می‌کنند مرتبط بود.

تغییرات هورمونی قابل مشاهده نیز پس از انزال رخ می دهد، از جمله نوسانات PEA، تستوسترون، کورتیزول، اکسی توسین، دوپامین. اینها سبب افزایش مه مغزی، اضطراب، افسردگی در برخی افراد میشوند، زمانی که خودارضایی خیلی شدید و خیلی مکرر اتفاق می افتد.

65 درصد از مردانی که 5 تا 7 بار در هفته خودارضایی می کنند، احساسات ناپایدار، مشکلات تمرکز و تیرگی ذهنی بین انزال را گزارش می دهند. عوامل کاهش دهنده سبک زندگی مانند خواب، رژیم غذایی و ورزش علائم را برطرف نمی کنند.

ایمنی و خطر عفونت

روی و ویتامین C از ترمیم زخم، ترمیم بافت، پیشگیری از عفونت پشتیبانی می کنند. کاهش حساسیت به پاتوژن ها را افزایش می دهد.

افرادی که تحت آزمایش بودند و بیش از 5 بار در هفته خودارضایی می کردند، 62 درصد بیشتر از سرماخوردگی، آنفولانزا را در مقایسه با موارد زیر 1 برابر در هفته نشان دادند.

در حالی که عواقب فوری و کوتاه مدت خودارضایی بر سلامت عموماً کم است، کمبود موارد مغذی طی ماه‌ها/سال‌ها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

راه حل ها و کاهش اثرات منفی

در حالی که پرهیز کامل نشان دهنده یک رویکرد برای حفظ مواد مغذی حیاتی است، خودارضایی کم و متوسط با توجه به اثرات بدن نیز به طور منطقی سالم است.

روش های زیر کمک می کند تا از دست دادن مواد مغذی مرتبط با خودارضایی به حداقل برسد:

  1. تعداد دفعات انزال را به 1-2 بار در هفته محدود کنید. این ترکیبات منی را حفظ می کند و در عین حال اجازه می دهد تا گاه به گاه زیاده روی شود. مو، پوست، سطح انرژی را کنترل کنید.
  2. مکمل روی، ویتامین های A/C/E، لسیتین برای مقابله با تخلیه. با این حال، منابع غذایی در صورت امکان ترجیح داده می شود.
  3. آزمایش خون برای ارزیابی سطح ویتامین D، روی، تستوسترون هر 4 تا 6 ماه انجام دهید. رفع کمبودهای بالینی
  4. رژیم غذایی را با تمرکز بر تخم مرغ، صدف، آجیل، دانه ها، مرکبات، انواع توت ها برای بازسازی طبیعی مواد معدنی/ویتامین بهبود دهید.
  5. از طریق وزنه برداری، ورزش های هوازی و سبک زندگی فعال بمانید تا تستوسترون را در فاصله بین انزال بالا نگه دارید.
  6. اجازه دهید 7 تا 10 روز 2 تا 3 بار در سال پرهیز کنید تا دوباره پر کردن کامل مایع دستگاه تناسلی همراه با ترمیم ریزمغذی‌ها تسهیل شود.

فعال ماندن، پرهیز از غذاهای فرآوری شده، کاهش استرس و خواب کافی نیز کمک کننده است. انتخاب های پیشگیرانه روزانه باعث می شود که اثرات مثبت آن به جای اینکه وقت خود را صرف خودارضایی کنید ، افزایش یابد. داشتن استمرار و ثبات در این کار ضروری است.

بدون مدیریت دقیق انزال، مردان با مشکلات بهداشتی متعددی روبرو می شوند که طی ماه ها، سال ها پس از از دست دادن مداوم مواد مغذی مرتبط با خودارضایی، انباشته می شوند. ارزیابی تحمل شخصی به جای اتخاذ افراط، عاقلانه است. یافتن تعادل بهترین عملکرد را دارد. اعتدال همراه با آموزش، انتخاب‌های همسو با سرزندگی را تقویت می‌کند.

راه های ترک خودارضایی در اینجا نوشته شده

نتیجه گیری و نکات کلیدی

  • خودارضایی مکرر با کاهش ویتامین های حیاتی، مواد معدنی و پروتئین های مورد نیاز برای سلامتی بهینه، بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. سطح مو، پوست، شناخت، ایمنی و انرژی در طول زمان دچار مشکل می شود.
  • جبران مواد مغذی مانند روی و بیوتین تنها از طریق رژیم غذایی کمی سخت و دشوار است.
  • خودارضایی کم مواد مغذی را حفظ می کند، سلامتی/نشاط را بهبود می بخشد. اما سبک زندگی سالم نیز حیاتی است.
  • هدف یافتن تعادل، اجتناب از از دست دادن بیش از حد مواد مغذی مرتبط با خودارضایی است.

این تحقیق روشن می کند که خودارضایی منظم و بیش از حد می تواند بدن را از مواد ضروری برای سلامتی و تندرستی تخلیه کند. در حالی که گهگاه زیاده‌روی ممکن است باعث ایجاد مشکل نشود، ثبات اهمیت دارد. نظارت بر اثرات شخصی، و انتخاب پیشگیرانه و آگاهانه شیوه زندگی، عاقلانه است. در نهایت تعادل در مسیر پیشرفت بهترین خدمت را به ما می دهد.

 

برچسب ها : خودارضایی,ترک خودارضایی,عوارض خودارضایی

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید

24 فروردین 1403 23:30

سعی میکنم حتما این مواد غذایی رو توی رژیمم بذارم

19 فروردین 1403 09:13

تصمیم گرفتم دیگه اینکارووووو انجام ندم ایشالا شما هم خدا بهتون کمک کنه♥️

15 فروردین 1403 03:03

انگیزه زیادددی دارم دیگه سمت این کار نرم

10 فروردین 1403 05:00

از امروز تصمیم گرفتم دیگه اینکاروو انجام ندم

06 فروردین 1403 09:43

سعی میکنم مواد غذایی که گفته شده تو رژیم غذاییم بذارم 😎

05 فروردین 1403 19:08

خبلی عالی بود😍

04 فروردین 1403 14:10

سلام مقاله خیلی خوبی بود نکاتی که گفته شده بود خیلی عالی بود