پست وبلاگی
اصول و عادات پایدار و ارزشمند رهبران موفق مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 03 اردیبهشت 1398 مدت مطالعه: 3 دقیقه

اصول و عادات پایدار و ارزشمند رهبران موفق

تفاوتی ندارد که شما یک شرکت خانوادگی و یا یک شرکت بزرگ چندملیتی را هدایت می کنید، اصول مدیریت یکسان است. بیایید با هم ۱۰ اصل و عادت پایدار و ارزشمند رهبران موفق را با هم مرور کنیم.

مهارت های شنیداری(L)

شما باید توانایی خوب شنیدن انچه دیگران می گویند را داشته باشید. این مسئله در روابط کاری و شخصی بسیار حیاتی است. یکی از بهترین روش ها برای اینکه دیگران بدانند که به خوبیش شنیده می شوند این است که بدانند شنیده می شوند و برای این کار باید هارت های بازخورد دادن خوب به شنوندگان را داشته باشیم. بنابراین اگر ما نتوانیم مهارت های بازخورد مناسبی داشته باشیم می توان گفت مکالمه به نوعی به سطح بعدی خود برای رسیدن به اهداف مشترک پیش نخواهد رفت.

آموزش(E)

تیم و گروه خود را آموزش دهید. این مسئله در توسعه و رشد کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر شما و تیمتان آموزش های لازم را در راستای توسعه و رشد مجموعه دریافت نکنند سرعت فناوری باعث خواهد شد که به دلیل عقب افتادن از رقبا شکست بخورید. آموزش در فرایند کار و یاددهی به پرسنل بسیار مهم بوده و بازده بازگشت سرمایه گذاری آن ۱۰۰ به ۱ است!!!

رهبری

رهبری

اقتدارگرایی(A)

یک رهبر خوب باید اقتدار لازم را داشته باشد فقط باید اطمینان حاصل کنید که تعداد و گروه های کمی با شما چالش دارند. همچنین همیشه به درخواست ها جواب مثبت ندهید بلکه از آنجایی که شما رهبر تیم هستید بهتر می توانید بله و خیر گفتن خود را متناسب با نیاز مجموعه تان مدیریت کنید.روابط دوستانه تان با همکاران نمی تواند دلیلی برای پذیرش همه خواسته های آن ها باشد.

دیپلماسی(D)

این جنبه بهترین دوست شما در محیط کار است. اگر شما با ارعاب کردن و ترساندن دیگران مدیریت یا استدلال کنید، مجموعه تان را به بن بست خواهید رساند. برقراری ارتباط با مهربانی موثرتر از دادن دستوران است. افرادی که با شما کار می کنند به طر شگفت انگیزی کار خواهند اگر فقط و فقط احساس عشق کنند.

همدلی(E)

دومین دوست ما بعد از دیپلماسی همدلی است. مراقبت و همراه بودن با مجموعه تان توسط دیگران به خوب احساس خواهد شد. این وجه مهمی برای ایجاد یک رابطه کاری مشترک خواهد بود. همدلی می تواند دغدغه های کلیه کارکنان و مجموعه را با یکدیگر پیوند داده و سوخت مناسبی برای حرکت به سوی رشد باشد. وقتی واقعا دغدغه ها و مشکلات دیگران در مجموعه برای ما اهمیت داشته باشند احساس مشترک ناشی از آن باعث می شود که دیگران بزرگترین کوه ها را برای مجموعه جابه جا کنند!!!

مدیریت

مدیریت

فعال بودن و ایجاد انگیزه(R)

تیم و گروه کاری تان را فعال کنید. این وظیفه شما است چرا که آن ها انرژی خودشان را از شما دریافت می کنند. بنابراین کسل بودن و منفعل بودن انرژی را از آن ها خواهد گرفت و انتظار نداشته باشید با این ویژگی تان آن ها هم پر انرژی باشند. بی رمقی و بی حوصلگی شما حتی یک روز هم می تواند مجموعه را از مسیر خود خارج کند. انتظار نداشته باشید که آن ها به سختی ها و چالش های کار حمله ور شوند، این وظیفه شماست. بله این شمایید که باید مبارزه کنید و به آن ها برای رشد و حرکت انگیزه دهید.

حمایت گری(S)

آن هایی را که درکار از شما حمایت می کنند را حمایت کنید. باید بدانید که این مجموعه با تلاش خود شما را حمایت می کند. بنابراین شما هم باید از ان ها در برابر سختی ها و مشکلات حمایت کنید. مشکلات آن ها نباید باعث شود که احساس تنهایی کنند و در مواقع لزوم چه در محل کار و چه در خارج از فضای کاری به مشکلاتشان رسیدگی کنید. باید از شادمانی و خوشحالی آن ها در محل کار و خانه آگاه باشید.

تواضع و فروتنی(H)

این ویژگی به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط درستی با همکاران تان داشته باشید. رهبرانی که موفق هستند تلاش می کنند تا با حفظ کاریزمای شخصیتی خود در عین حال با فروتنی روابط نزدیکی را با سایرین داشته باشند. غرور و تکبر و همچنین احساس خودبزرگ بینی می تواند عامل شکست تجارت شما توسط خودتان و با دستان خودتان باشد!!!

اتکاء متقابل(I)

این ویژگی بهتر از استقلال محض است. شما نیاز دارید تا به دیگران تکیه کنید. باید بدانید که شما مدیر عامل روابط تان نیستید و اگرچه شما تجارت خودتان را پیش می برید باید همیشه سوالات و مشورت تان را با دیگران حفظ کنید. و مطمئن شوید که تصمیمات بزرگ را بدون حضور اعضای هیئت مدیره خود اتخاذ نکرده اید.

مدیریت

مدیریت

قاعده مندی(P)

توجه به قواعد برای موفقیت در تمامی ابعاد زندگی ضروری است. با کسانی که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند همراه شوید و مطمئن شوید رفتارهایتان مطابق با آن چیزی است که بر زبان می آورید. سپس هرکسی که روی شما حساب باز می کند احساس امنیت خواهد نمود و با شما صمیمیت بیشتری خواهد داشت و شما هم می توانید متقابلا این احساس را نسبت به او داشته باشید.

دکتر بارتون گلداسمیت(Barton Goldsmith)

درباره نویسنده:

دکتر بارتون گلداسمیت(Barton Goldsmith)؛ درمانگر  و مشاوره کسب و کار، نویسنده ۷ کتاب، سخنران اصلی و ستون خبرنگاران سانتا باربارا نیوز و مطبوعات و تریبون رسانه است. نویسنده کتاب ۱۰۰ راه برای تقویت اعتماد به نفس. ادکتر گلداسمیت از سال ۲۰۰۲ در بیش از ۴۰۰ نشریه از جمله واشنگتن پست، کرونیکل اسن فرانسیکو، تایمز و کازموپیلاتن سان فرانسیسکو اجرا شده است. همچنین او کتاب های زیادی را در ارتباط با مسائل خاواده و زوجین نوشته است. وی در بسیاری از برنامه های تلوزیونی و رادیویی شکرت داشته و مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده است. دکتر گلداسمیت از شهر لس آنجلس برای کار خود با بازماندگان زمین لرزه سال ۱۹۹۴ به رسمیت شناخته شد. او همچنین جایزه پیتر مارکین را از انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانگران برای تلاش های انسانی خود دریافت کرد. او با افراد، زوج ها و خانواده ها کار می کند تا به آنها کمک کند که زندگی متعادلی داشته باشند.

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید