تست استعدادیابی کلیفتون منتشر شد

تست استعدادیابی کلیفتون منتشر شد

پست وبلاگی
بهبود عادت های مطالعه مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 30 اردیبهشت 1399 مدت مطالعه: 3 دقیقه

بهبود عادت های مطالعه

دانش اساس تفکر هوشمندانه است. اصلا مهم نیست چقدر باهوش باشید، قطعا شما بدون دانش، موفق به حل مشکلات پیچیده نخواهید شد. به همین دلیل است که ما ۲۰ سال از عمر خودمان را در مدرسه زندگی می کنیم. رابرت بیجورک و به دنبال آن نات کارنل برخی از عادات مطالعه دانشجویان را در سال ۲۰۰۷ مطالعه نمودند. تحقیقات آن ها پیرامون حافظه پیشنهادات زیادی را در مورد موثرترین روش های مطالعه ارائه می دهد. بررسی های نشان می دهد که یکی از مهمترین نکات در رابطه با عادات مطالعه این است که فرد صرفا خواننده مطالب نباشد بلکه دانش خود را بیازماید. همچنین مطالعه کردن باید در طول زمان انجام گیرد نه اینکه در اخرین لحظه ذهن را پر از مطالب نماییم. مطالعه کورنل و بوردر نشان می دهد که تنها ۳/۲ درصد از دانش آموزان مطالب خود را به مرور یاد گرفته و یادگیری خود را آزمون می کنند. سایر افراد فقط یکبار مطالب را برای امتحان دادن می خوانند.

عادت های مطالعه

عادت های مطالعه

 

البته باید بدانید دستورالعمل های مطالعه بر روی حافظه از بررسی ها در شرایط ایده آل به دست می آیند. محققان شرکت کنندگان را که بسیاری از آن ها از دانش آموزان هستند در یک مطالعه آزمایشی وارد می کنند و از آن ها می خواهند موارد مدنظر در پژوهش را یاد بگیرند. شاید توصیه هایی که در این مطالعات ارائه می شود برای دانش آموزان واقعی که با دوره های واقعی زندگی می کنند مفید نباشد. با این حال برخی از مطالعات که در بستر واقعی به مسائل مربوط به عادات مطالعه پرداخته اند، نتایج قابل اتکایی دارند.  در همین راستا ماریسا هارتویگ و جان دانلوسکی عادت های مطالعه دانش آموزان کالج را بر اساس میانگین معدل شان در سال ۲۰۱۲ بررسی نمودند. نتایج این بررسی به طور طبیعی نشان داد دانش آموزانی که بیشتر مطالعه می کردند معدل بالاتری داشتند. اما نکته مهم و متفاوت این است که چه روش هایی برای مطالعه بیشترین بازدهی را داشته است. مشخص شد که اکثر دانش آموزان از فلش کارت ها برای یادگیری استفاده می کنند اما این فلش کارت ها نمی توانند نمرات دانش اموزان را پیش بینی کنند. با این حال فلش کارت ها برای یادگیری دایره واژگان کلیدی موثر بودند. آنچه که حائز اهمیت است این می باشد که یادگیری فراتر از حفظ کردن مطالب بوده و درک آن است که می تواند تغییرات شناختی ایجاد کند. بنابراین درک یک مسئله نیازمند تمرین و توضیح عملیاتی آن مطلب می باشد. چیزی که در فلش کارت ها و یا یادگیری های طوطی وار داریم نمی تواند پاسخگوی نیاز شناختی افراد برای حل مسئله باشد بلکه فرد برای یادگیری نیاز به درک عمیق تر موضوع دارد.

مطالعه

مطالعه

یکی از اساسی ترین مسائل برای دانش آموزان در راستای یادگیری و توسعه آینده به ویژه در زمان های سرنوشت ساز برنامه ریزی است. شواهد نشان می دهد که برنامه ریزی قبل از امتحانات می تواند نتایج مطلوبی برای موفقیت دانش آموزان به همراه داشته باشد. در واقع دانش آموزانی که برنامه ریزی می کنند به طور معمول یادگیری منسجم تری داشته و فعالیت های بیشتری را به طور موثر خواهند داشت. افرادی که برنامه ریزی ندارند به طور پراکنده تمایل به انجام همه کارها داشته اما به هیچ یک از فعالیت هایشان نمی رسند. نکته مهم دیگر در رابطه با مطالعه زمان و روزی است که دانش آموزان می خواهند مطالعه کنند. شواهد نشان می دهد تعداد کمی از دانش آموزان تمایل به مطالعه در صبح ها و عصر ها دارند. در واقع اکثر آن ها بیشتر می خواهند که شب ها مطالعه کنند. این در حالی است که شواهد مبین آن است که نه تنها صبح ها بلکه عصرها نیز زمان مناسب تری برای مطالعه کردن نسبت به شب ها می باشد و کسانی که عصرها و اوایل شب مطالعه می کنند نتایج مطلوب تری به افرادی داشتند که آخر شب مطالعه می کنند.

باید بدانیم که تغییر عادات مطالعه در راستای یادگیری بهتر بسیار ضروری است. ما هزینه زیادی را چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ زمانی صرف آموزش و یادگیری می کنیم. خیلی از ما حتی با آموزش مشکل داریم چرا که احساس می کنیم که آموزش نتوانسته مشکلات ما را حل و فصل کند. بیایید به خودمان برگردیم، اینکه آیا فقط مطالب را برای عبور از مقاطع تحصیلی خوانده ایم و یا نه با آن ها درگیر شده ایم و دانش توانسته است بعد جدیدی از زندگی به ما نشان دهد. تغییرات شناختی در حالت دوم ایجاد می شود و تنها با حفظ کردن مطالب نمی توانید موفق باشید. با شناخت در مورد عادات مطالعه خود مسیر بهتری را برای رشد و توسعه خود ترسیم نمایید.

 

آرت مارکمندرباره نویسنده:

دکتر آرت مارکمن(Art Markman)؛ استاد علوم شناختی دانشگاه تگزاس؛ پژوهشگر حوزه های گسترده از موضوعات شناخت و  روش های تفکر

دکتر مارکمن استاد روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه تگزاس آستین است. او بیش از ۱۵۰ اثر علمی را در موضوعات در زمینه تفکر سطح بالا از جمله تاثیر انگیزه بر یادگیری و عملکرد، استدلال قیاسی، طبقه بندی، تصمیم گیری و خلاقیت منتشر کرده است. دکتر آرت به عنوان مدیر برنامه در زمینه منابع انسانی سازمان در دانشگاه تگزاس فعالیت می کند. او ۹ سال به عنوان سردبیر مجله دانشکده علوم شناختی فعالیت داشته و همکنون عضو هیئت تحریریه این مجله می باشد.

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید