تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید
راه های مقابله با درد مزمن کمر مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 06 فروردین 1400 مدت مطالعه: 3 دقیقه

راه های مقابله با درد مزمن کمر

در این مقاله می خواهیم در مورد راههای مقابله با درد مزمن کمر صحبت کنیم. کنار آمدن با خواسته های زندگی خانوادگی و کار به اندازه کافی سخت است، اما وقتی کمردرد مزمن را به این مخلوط اضافه کنید، زندگی شما بسیار دشوار خواهد شد. یافتن استراتژی های مقابله ای برای زندگی خوب با کمردرد بسیار حیاتی است. در این متن پنج راهکار وجود دارد که می توانید برای سهولت در کنار آمدن با درد مزمن کمر انجام دهید. در ادامه براساس فهرست مطالب به این موضوعات پرداخته می شود:

کمردرد چیست؟

کمر درد یک عارضه شایع است که همه با آن آشنا هستند. کمر درد ممکن است یک درد کسل کننده، خفیف، مداوم باشد، یا ممکن است شدید و ناگهانی به قدری شدید باشد که توانایی ایستادن و حرکت را از بین ببرد. کمر درد ممکن است به طور ناگهانی پس از تصادف رخ دهد، به زمین بیفتد یا اجسام سنگین را بلند کند، یا ممکن است به تدریج به دلیل تغییرات نخاعی مربوط به سن رخ دهد.
اگر کمردرد به طور ناگهانی شروع شود، کمردرد حاد نامیده می شود، مانند دردی که پس از سقوط از ارتفاع یا بلند شدن جسم سنگین یا ضربه به کمر اتفاق می افتد. درد حاد کمر به سرعت ایجاد می شود و به سرعت برطرف می شود. دوره درد در کمر درد حاد کمتر از 6 هفته است. کمردرد حاد رایج ترین نوع کمردرد است. از طرف دیگر، کمردرد مزمن دردی است که ممکن است به سرعت یا به تدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی ادامه یابد.
به طور کلی، اگر کمردرد بیش از 3 ماه طول بکشد، به آن کمردرد مزمن می گویند. کمردرد مزمن کمتر از کمردرد حاد است. تقریباً همه در دوره ای از زندگی خود دچار کمردرد می شوند. اگر هرگز کمردرد را تجربه نکرده اید ، به احتمال زیاد یک روز دچار کمردرد می شوید. بسیاری از کمردردها قابل پیشگیری یا کاهش هستند. در بیشتر موارد، حتی با درمان های خانگی ساده ، درد حاد کمر در عرض چند هفته برطرف می شود. کمردرد ناشی از بیماری ها نیاز به درمان خاصی برای آن بیماری دارد. به ندرت به جراحی برای درمان کمردرد نیاز است.

علائم کمر درد 

در ارتباط با کمر درد در صورت داشتن علائم و نشانه های زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

کاهش وزن

دردی که تا زیر زانوها احساس می شود

تب

کمر درد پایدار (مزمن)- وقتی دراز کشیدن و استراحت کردن موثر نباشد

احساس درد در پا

آسیب دیدگی یا صدمه دیدن کمر

بی اختیاری ادراری (حتی به مقدار کم)

مشکل ادراری (ادرار به سختی عبور می کند)

بی اختیاری مدفوع (به صورت غیرعمدی مدفوع می کنید)

بی حس شدن دور اندام تناسلی

بی حس شدن دور مقعد

بی حس شدن دور باسن

کمر درد در خواب (که باعث بیدار شدن فرد شود)

گزارش آماری

بر طبق تحقیقات، افراد زیر در صورتی که احساس کمر درد کنند باید به پزشک مراجعه کنند:

افراد کمتر از 20 سال و بیشتر از 55 سال

بیمارانی که برای چندین ماه استروئید مصرف کرده اند

معتادان

بیماران سرطانی

بیمارنی که قبلا سرطان داشته اند

بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

راه های مقابله با درد کمر

یک ژورنال درد داشته باشید

بسیاری از افراد برای مستند کردن درد خود از ژورنال استفاده می کنند، اما شما می توانید به هر طریقی که بخواهید از ژورنال درد استفاده کنید. آنچه را که احساس می کنید و چه زمانی را بنویسید. این کار نه تنها به شما کمک می کند روندهایی را که باعث بهبود یا بدتر شدن درد شما می شوند بلکه به شما کمک می کند تا ناامیدی های خود را از درد تخلیه کنید. بعضی اوقات، این تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

آرامش را بیاموزید

آرامش برای بدن و روان مفید است. استرس و اضطراب نه تنها باعث خلق و خو و سطح انرژی شما می شود. در بعضی موارد، در واقع می توانند درد شما را بدتر کنند. این به این دلیل است که استرس تنش عضلانی ایجاد می کند، که می تواند درد را تشدید کند. یادگیری آرامش ممکن است باعث شود که درد شما بدتر نشود.

صحبت کردن

صحبت با همسالان نه تنها به شما فرصت تخلیه می دهد، بلکه شما را در معرض شخصی قرار می دهد که چیزی مشابه را پشت سر گذاشته است. وقتی از کمردرد رنج می برید، مشاوره همسالان می تواند بسیار ارزشمند باشد. گروه های پشتیبانی محلی را بررسی کنید یا به صورت آنلاین به جستجوی انجمن ها بپردازید تا با دیگران که می فهمند چه چیزی را می گذرانید ارتباط برقرار کنید.

درد خود را بپذیرید

 پذیرش درد شما می تواند کمک زیادی به شما کند تا بتوانید با آن کنار بیایید. بنابراین یافتن راهی برای پذیرش این امر می تواند زندگی روزمره را کمی آسان تر کند.

خطر ابتلا به افسردگی را درک کنید

زندگی با درد مزمن کمر چالش برانگیز است. برای برخی از افراد، درد مزمن می تواند در همه جنبه های زندگی آنها تداخل ایجاد کند، و باعث شود روابط و عملکرد آنها آسیب ببیند. متأسفانه، طبیعت کمردرد می تواند تقریباً هر کسی را که مستعد ابتلا به افسردگی است، ترک کند. اگر روابط شخصی شما رو به زوال است، تمرکز در کار برای شما دشوارتر است، انرژی کمتری دارید، به چیزهایی که قبلاً لذت می برید علاقه خود را از دست داده اید یا احساس ناامیدی می کنید، ممکن است از افسردگی رنج ببرید. اگر این موارد مربوط به شماست با پزشک خود صحبت کنید تا از گزینه های درمانی خود مطلع شوید.

بیشتر بخوانید

با توجه به مطالب فوق پیشنهاد می گردد مقاله ای تحت عنوان «درد مزمن، علل و  نشانه های آن» را حتما مطالعه نمایید.

جمع بندی ای سنج

دراین مقاله راههای مقابله با درد مزمن کمر معرفی شدند. همانطوری که گفته شد کمر درد یک عارضه شایع است که همه با آن آشنا هستند و شما می توانید با راهکارهایی چون: صحبت کردن، پذیرش درد، یادگیری آرامش، داشتن ژورنال و درک افسردگی با درد مزمن کمر خود مبارزه کنید.
شما برای کاهش درد کمرتان از چه راهکارهایی استفاده می کنید؟ لطفا دیدگاه و نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید