تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان

تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان

تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان تست MBTI - شخصیت شناسی - رایگان
نوشتن در مورد مرگ و کاهش افسردگی مدت مطالعه: 2 دقیقه
ای سنج 31 تیر 1398 مدت مطالعه: 2 دقیقه

نوشتن در مورد مرگ و کاهش افسردگی

بیایید صادق باشیم، مرگ خیلی تلخ است و من نمی خواهم بمیرم. مطمئنم که شما هم نمی خواهید بمیرید. هنگامی که کسی را که دوستش داریم می میرد خیلی دردناک است و ما حسابی غمگین و ناراحت می شویم. اما جالب است که برخی از پژوهشگران معتقدند نوشتن درباره مرگ می تواند میزان افسردگی را کاهش دهد. قبل از این که بیشتر توضیح دهیم باید یکه مساله را بدانیم. منظور ما از نوشتن در مورد مرگ این نیست که این روش می تواند به عنوان یک راهکار درمانی برای افسردگی شدید مورد استفاده قرار گیرد. چرا که در مطالعات ما افراد مورد بررسی افسردگی شدید نداشته اند و ما دقیقا نمی دانیم که این روش برای آن ها چه تاثیراتی خواهد داشت.

به هر حال ما در مطالعه مان به ۱۳۳ نفر از شرکت کنندگان گفتیم که ۵ دقیقه در روز بنویسند و آن را برایمان ایمیل کنند. این افراد به طور تصادفی در ۳ گروه تقسیم شدند. برای سنجش افسردگی از پرسشنامه افسردگی بک(Beck Depression Inventory) استفاده شد. یک سوم این افراد طی شش روز در رابطه با مرگ نوشته و آن را برایمان ایمیل کردند. یک سوم دیگر در رابطه با تردید هایشان نوشتند. گروه دیگر تنها به ایمیل های ما پاسخ می دادند. پس از آن در روز هفتم از همه آن ها به طور نامحسوسی خواسته شد تا در رابطه با مرگ و تردیدهایشان بنویسند.

فسردگی

افسردگی

به طور کلی شرکت کنندگانی که مکرر و برای شش روز متوالی در رابطه با مرگ نوشته بودند، در روز هفتم کمترین میزان افسردگی را نشان دادند. این تغییر به این علت رخ می دهد که تکرار نوشتن مرگ می تواند انگیزه های فردی را از مسائلی نظیر شهرت و ثروت به مسائلی مانند رشد شخصی و خانواده سوق دهد. در واقع بر اساس نظریه های تخصصی روانشناسی می توان گفت نوشتن مکرر در رابطه با مرگ می تواند انگیزه های درونی را در مقابل انگیزه های بیرونی افزایش دهد. اما نکته جالب توجه این مطالعه این بود که یک بار نوشتن در رابطه با مرگ می تواند اثر متضادی داشته باشد. در واقع شرکت کنندگانی که در مدت شش روز چیزی در رابطه با مرگ ننوشته بودند، پس از اینکه یک بار آن هم در روز هفتم این کار را کردند بیشترین میزان افسردگی را نشان دادند.

به طور خلاصه می توان گفت نوشتن در رابطه با مرگ با کاهش اهمیت چیزهای بیرونی که دنبال آن هستیم می تواند ترس و نگرانی ما را برای از دست دادن داشته ها و انگیزه های بیرونی مان کاهش دهد. کاهش این ترس باعث می شود که ما کمتر احساس افسردگی نماییم. اما نوشتن و یادآوری کوتاه مدت مرگ در ذهن ما فقط می تواند احساس ترسمان را برای از دست دادن داشته هایمان افزایش دهد. این در حالی است که یادآوری بلند مدت مرگ باعث می شود که ما در مورد آن فکر کنیم و به مرور آن را بپذیریم. پذیرش مرگ می تواند تغییرات شگرفی در ما برای آرامش ایجاد نماید. بسیاری از ما بدون اینکه به نهایت هستی بیندیشیم مدام غرق در تمایلاتی می شویم که باعث می شود به آن ها به شدت دلبسته گردیم. این در حالی است که پذیرش مرگ باعث می شود که بتوانیم فراتر از دلایل بیرونی نظیر مال و ثروت، به دنبال علائق درونی و حس زایندگی یعنی کمک به دیگران، کاهش نفع شخصی و فعالیت های مثبت باشیم.

[kkstarratings]

درباره نویسنده:

دکتر ناتان هفلیک(Nathan A Heflick Ph.D.)،  وی دکتری روانشناسی اجتماعی می باشد. او مدرک خود را از دانشگاه فلوریدا دریافت نمود. وی در حال حاضر استاد ارشد روانشناسی دانشگاه لینکلن در انگلستان می باشد. کتب و مقالات زیادی از این روان شناس به ویژه در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ تالیف شده است. بسیاری از  پایگاه های استنادی معتبر پژوهش های او را نمایه کرده اند.

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید