تست شخصیت شناسی نئو | رایگان مدت محدود

تست شخصیت شناسی نئو | رایگان مدت محدود

تست شخصیت شناسی نئو | رایگان مدت محدود تست شخصیت شناسی نئو | رایگان مدت محدود
روش های کنار آمدن با بیماری آلزایمر مدت مطالعه: 5 دقیقه
ای سنج 22 آبان 1399 مدت مطالعه: 5 دقیقه

روش های کنار آمدن با بیماری آلزایمر

اگر شما یا یکی از عزیزان شما به بیماری آلزایمر مبتلا هستید لازم است تا این مقاله را بخوانید. دانستن روش های مقابله با این بیماری و همچنین حمایت از افرادی که به آن مبتلا هستند به ما کمک می کند تا روند آن را کندتر نماییم. طبیعتا این روش ها به دنبال این هستند تا احساس و برداشت خود از این بیماری را تغییر داده و بتوانیم با آن مقابله کنیم. در این مقاله مواردی که در فهرست آمده اند را با هم مرور می کنیم:

توجه به هیجانات

شاید جنبه هیجانی این بیماران کمتر مورد توجه قرار می گیرد.  هیجانات خود را بشناسید و شناسایی کنید.  هیجانات مختلف ممکن است پاسخ های طبیعی به این بیماری باشد. این هیجانات می توانند شامل موارد زیر باشند:

شوک و ناباوری: "من باور نمی کنم که این اتفاق می افتد. من فقط می خواهم از خواب بیدار شوم و بفهمم که این رویای بدی بود."

انکار: "نمی تواند درست باشد. البته این اواخر مشکل حافظه ای داشتم اما خوب نمی خوابم. دکتر حتی خیلی سوال نکرد. فکر نمی کنم کسی بتواند در آزمایشی که به من داده قبول شود."

خشم: باور نمی کنم این اتفاق افتاده است! چرا من؟ خیلی ناعادلانه است من تمام زندگی ام سخت کار کرده ام اما اکنون این؟ من هرگز نباید با مراجعه به پزشک موافقت می کردم."

غم و افسردگی: ”من خیلی ناراحتم. آیا زندگی که می دانم برای همیشه تغییر کرده است؟ چگونه می توانم به خانواده ام بگویم؟ من نمی دانم چگونه با این مسئله زندگی کنم. من نمی دانم چه کاری باید انجام دهم اما خیلی ناراحتم. "

ترس: "آیا عزیزانم را فراموش می کنم؟ اگر دیگر نتوانم در خانه زندگی کنم چطور؟ چه کسی به من کمک خواهد کرد؟ من می ترسم و نمی دانم آینده این بیماری چه خواهد بود. ""

آرامش: "من می دانستم که چیزی اشتباه است. من می خواستم باور کنم که مشکلی نیست، اما از بعضی جهات خوشحالم که می توانم نامی برای آن بگذارم و می دانم که این فقط اغراق در مشکلات من نیست. حداقل الان می دانم چه خبر است و چرا. "

می توانید همه این هیجانات یا فقط برخی از آنها را تجربه کنید. ترتیب درست و انتظاری از هیجانات وجود ندارد و همچنین می توانید بعضی از هیجانات را بیشتر از بقیه داشته باشید.

روش هایی برای سلامت هیجانی

امیدوارم که با گذشت زمان، شما تشخیص بیماری آلزایمر را بپذیرید. پذیرفتن هرچه سریع تر این بیماری کمک می کند تا روی راهکارهایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند هر روز یک زندگی کامل داشته باشید.

دفتر ثبت وقایع

استفاده از دفترچه برای ثبت افکار و هیجانات می تواند مفید باشد. با استفاده از این دفترچه می توانید بدون ترس از قضاوت یا ناراحتی دیگران، در مورد هر آنچه که احساس می کنید یا فکر می کنید، بگویید یا بنویسید.

حمایت اجتماعی

وقت خود را با خانواده و دوستان خود بگذرانید. ممکن است در خانه ماندن و منزوی شدن وسوسه انگیز باشد، اما تعامل اجتماعی و حمایت خانواده برای سلامتی شما مهم است . تشخیص خود را به اشتراک بگذارید و علائم آلزایمر را برای دوستان نزدیک و اعضای خانواده توضیح دهید.

اگر از افسردگی، اضطراب یا ناراحتی عاطفی دیگری رنج می برید، با یک روانشناس مشورت کنید ، آنها می توانند با گوش دادن و کمک به شما در ابراز هیجانات، فرایند این مشکل را تسهیل و اختلالات روانی همراه آن را کاهش دهند.

کسب دانش

درباره بیماری آلزایمر (یا انواع دیگر زوال عقل) و آنچه با پیشرفت بیماری انتظار می رود بیشتر بدانید. درک علائم و روش های درمانی آلزایمر می تواند به شما و عزیزانتان کمک کند تا با آن برخورد مثبت تری داشته باشند. در حالی که آگاهی علائم را تغییر نمی دهد، اما اغلب مفید است زیرا به شما کمک می کند موانع خاص را در این راه بهتر پیش بینی کنید. گاهی اوقات پس از دریافت خبر تشخیص، هنوز چند سوال دارید. مهم است که سوالات کنید و هرچه بیشتر اطلاعات کسب کنید.

داشتن برنامه

با تحقیق در مورد منابع و خدمات منطقه خود، گزینه های مراقبت در آینده را بررسی کنید. مواردی نظیر مراقبت در منزل و یا خانه سالمندان را بررسی و در دستور کار آینده خود قرار دهید. از جمله مزایای داشتن برنامه، احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتر است.

توجه به جنبه های جسمی

در حالی که آلزایمر (یا نوع دیگری از زوال عقل) بر مغز شما تأثیر می گذارد، توجه به کل بدن مهم است. به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که مرتباً بینایی و شنوایی خود را چک کنید، زیرا اختلالات در این مناطق باعث ایجاد سردرگمی یا بدتر شدن آن می شود. یا اگر مدام درد زانو یا کمر دارید، از پزشک خود بپرسید که برای کاهش ناراحتی چه کاری می توانید انجام دهید. از دیگر زمینه های سلامتی خود غافل نشوید.

ورزش با بهبود شناخت در افراد با و بدون آلزایمر موثر است. تحرک بدنی می تواند به شما در بهبود عملکرد موقت کمک کند و همچنین از شما در برابر افسردگی محافظت کند.

علاوه بر ورزش منظم، به تغذیه مناسب نیز توجه کنید . برخی از غذاها با بهبود عملکرد شناختی در ارتباط هستند، بنابراین اطمینان از یک رژیم غذایی سالم مهم است. بعضی اوقات تهیه یا برنامه ریزی وعده های غذایی بسیار مهم است.

در آخر، از نظر ذهنی فعال باشید. سعی کنید ذهن خود را با ورزش های ذهنی مانند جدول کلمات متقاطع، پازل سودوکو یا سایر تمرینات ذهنی تمرین دهید.

اگرچه برخی از پیشنهادات مانند ورزش ممکن است در مراحل اولیه بیماری منطقی تر و یا ممکن باشد، اما ارزش مطالعه نیز بسیار زیاد است.

توجه به جنبه های  اجتماعی

فعال باشید و با دنیای اطراف خود تعامل داشته باشید. تا آنجا که ممکن است، از سرگرمی ها، علایق یا رویدادهای اجتماعی خود استفاده کنید.

محیط خانوادگی

تشخیص جدید آلزایمر یا نوع دیگری از زوال عقل می تواند بر روی اعضای خانواده تأثیر منفی بگذارد. در حالی که برخی ممکن است به این تشخیص مشکوک باشند، برخی ممکن است از کسب اطلاعات در مورد آن کاملاً شوکه شوند.

همانطور که خود را با زندگی با آلزایمر تطبیق می دهید، ممکن است شما یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید وقت بگذارید تا به بقیه اعضای خانواده خود در مورد اینکه آلزایمر چیست و علائم معمول آن چیست، آموزش دهید.

بعضی از خانواده ها جلسه ای برگزار می کنند که همه می توانند دور هم جمع شوند و درباره آلزایمر اطلاعات کسب کنند. اعضای خانواده به طور کلی بسیار مهم هستند و اگر درک یکسانی از آلزایمر و علائم آن داشته باشند، کمتر احساس ناراحتی می کنند.

گروه های حمایتی

عضویت در یک گروه حمایتی در جامعه محلی خود یا بصورت آنلاین می تواند مفید باشد. گروه هایی برای افرادی که تازه به آلزایمر مبتلا شده اند، می تواند به ایجاد همدلی و درک بهتر بیماری کمک کند. پیوستن به انجمن آلزایمر نتایج سودمندی برای تسهیل فرایند این بیماری دارد.

مراقبت معنوی

سلامت معنوی خود را فراموش نکنید.  شواهد نشان می دهد که روی آوردن به معنویان باعث هدفمندی در زندگی شده و می تواند سرعت پیش روی بیماری های مزمن را کاهش دهد. با مطالعه کردن و انجام اعمال مذهبی می توانید به زندگی خود معنای جدیدی ببخشید.

تلاش برای افزایش کیفیت زندگی

بسیاری از افراد همچنان از فعالیت ها و تعاملات اجتماعی مشابه قبل از تشخیص لذت می برند. تلاش برای کیفیت زندگی به این معنی نیست که این واقعیت را که آلزایمر یک بیماری جدی است نادیده بگیرید یا آن را فراموش کنید. در عوض، این به معنای یافتن راهی برای مقابله با تشخیص و برنامه ریزی برای آینده است که ممکن است برای شما و عزیزانتان مهم باشد.

استفاده از روش های کاربردی

می توانید از راهکارهایی برای حفظ استقلال استفاده کنید. این مسئله باعث بهبود حافظه و اعتماد به نفس شما می شود.

  تمرین حافظه

برای تقویت حافظه خود از روش های کاربردی استفاده کنید. سعی کنید برخی از نکات را در دفتر خود یادداشت کنید. نشانه هایی را برایی یادگیری و حفظ کردن در نظر بگیرید.استفاده از برخی از این راهکارهای ساده را به کار ببرید:

برای هر روز خود برنامه ریزی کنید.

نام ها یا رویدادهای خاص را بنویسید.

تماس های تلفنی را در تلفن یا دفترچه خود ثبت کنید.

برای یافتن وسایل، کمدها و کشوها را علامت گذاری کنید.

لیستی از شماره های مهم تلفن را در دسترس داشته باشید.

یک برنامه روزانه تنظیم کنید

تحقیقات نشان داده است که تنظیم یک برنامه روزمره می تواند به شما کمک کند تا برای مدت زمان طولانی تری مستقل بمانید.

 امنیت خانه

بیشتر افراد مبتلا به آلزایمر مایلند تا آنجا که ممکن است در خانه زندگی کنند، بنابراین یادگیری روش های مختلف برای ایمن ماندن و عملکرد خوب می تواند بسیار مفید باشد.

به عنوان مثال، اگر نگهداری داروهای جدید و دوزهای مختلف دشوار است، از یک جعبه قرص استفاده کنید که در آن کل روزها و زمان ها برای سازماندهی و پیگیری مصرف دارو مشخص شده است.

کمک بخواهید

بعضی اوقات ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. این ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دیگران کمک کرده اید. با این حال، به یاد داشته باشید که درخواست و دریافت کمک به شما کمک می کند تا استقلال بیشتری داشته باشید. درخواست کمک برای افراد دیگری که می خواهند کمک کنند اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند نیز مفید است.

روی مهارت های خود تمرکز کنید

حتی اگر باید سرعت خود را کاهش دهید و روزهای بهتری نسبت به دیگران داشته باشید، باز هم چیزهای زیادی برای ارائه دارید. به جای کارهایی که انجام آنها برای شما دشوارتر است، روی بسیاری از کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید.

مسائل حقوقی را در نظر بگیرید

فردی را به عنوان وکیل اموال خود تعیین نمایید. این کار باعث می شود یک نفر به لحاظ حقوقی بتواند زندگی شما را مدیریت کرده و در شرایط مناسب بتواند مشکلات قانونی و استفاده از اموال در راستای حفظ سلامتی شما را حل نماید.

بررسی هزینه های درمان و نگهداری

شما باید در مورد هزینه مراکز و مراقبان مختلف در منطقه خود تحقیق کنید. ممکن است به کمک دیگران احتیاج داشته باشید، اما این مرحله به شما کمک می کند بفهمید کدام گزینه ها از نظر اقتصادی مناسب هستند و کدام یک نه. برآورد این هزینه ها می تواند شما را برای مراحل بعدی که بیماری پیشرفت می کند، آماده نماید.

جمع بندی ای سنج

همانطور که در این مقاله با هم بررسی کردیم بیماری آلزایمر جنبه های مختلفی دارد که باید مدنظر قرار گیرد. توجه به نیازهای هیجانی، نیازهای جسمانی، نیازهای اجتماعی و همچنین پیش بینی اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد باعث می شود شما یا عزیزانتان بتوانید بهتر با این مسئله کنار بیایید. چنانچه خودتان به این بیماری مبتلا شده اید حتما نکات را مطالعه و سعی کنید آن ها را به کار گیرید. اگر عزیزانتان به این بیماری دچار شده اند با هم این مقاله را مطالعه و سعی کنید در مورد مسائل آن آگاهی بیشتری کسب نمایید.

آیا به بیماری آلزایمر مبتلا شده اید؟ آیا کسی در اطافتان به این بیماری دچار شده است؟ تجربه ها و دانش خود در رابطه با این بیماری را با ما به اشتراک بگذارید. کامنت های شما می تواند به افرادی که در این حوزه نیاز به مطالعه دارند، کمک کند تا جنبه های بیشتری از این بیماری را در نظر بگیرند.

اصطلاحات مهم این مقاله

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید