تست شخصیت شناسی MBTI ⚡ رایگان

تست شخصیت شناسی MBTI ⚡ رایگان

تست شخصیت شناسی MBTI ⚡ رایگان تست شخصیت شناسی MBTI ⚡ رایگان
پست وبلاگی
مغز خود را شارژ کنید! مدت مطالعه: 3 دقیقه
تارا علی احمدی 20 اردیبهشت 1399 مدت مطالعه: 3 دقیقه

مغز خود را شارژ کنید!

آیا تا به حال تجربه ی شارژ نکردن گوشی موبایلتان را برای یک روز کامل داشته اید؟ در آخر آن روز چه اتفاقی افتاد؟ احتمالا موبایلتان یا خاموش شد و یا کندتر عمل کرد. مغز شما هم درست مثل باتری موبایلتان عمل می کند. اگر یک روز تمام از آن کار بکشید و آن را به شارژ نزنید، کاهش عملکردش برایتان به آسانی قابل رویت می شود.
یک تصور قدیمی از فرمول موفقیت می گوید:” موفقیت از بی وقفه تلاش کردن به دست می آید. ” به همین علت است که شاید بسیاری از ما موفقیت را مسیری سخت و غیر قابل دستیابی می پنداریم. وقت آن رسیده است تا با دور انداختن باور های غلط بفهمیم پا در مسیر موفقیت گذاشتن ساده تر از آن است که می پنداریم.

تجربه روان بودن(flow experience)

آیا تا کنون در حین سر و کله زدن با یک چالش، احساس قدرتمندی یا رضایت از خودتان را تجربه کرده اید؟
شما در حین آن فعالیت متوجه میشوید که هرچقدر هم که آن چالش برای شما مشکل است اما توانایی و مهارت هایتان به خوبی راهنمای شما برای حل آن هستند. از خود و قابلیت هایتان احساس غرور می کنید.
وقتی شما برای غلبه بر چالشی در زندگی از مهارت های خود، با تمرکز کامل، بهره ببرید این سیال بودن یا به اصطلاح “حالت روانی” را تجربه خواهید کرد. به سخنی دیگر تجربه روانی، جذب شدن کامل و یا مشغولیت عمیق در یک فعالیت را شامل می شود. این تجربه به قدری لذت بخش است که احتمال تکرار آن فعالیت را در افراد به شدت بالا می برد.
البته که تجربه روانی کمی بیشتر از صرفا تعادل چالش یا مهارت است اما در اینجا توضیح کامل این احساس مد نظر ما نیست. ما ابتدا باید بیاموزیم تا چگونه مغز خود را برای تجربه ی این حالت و افزایش عملکرد فردیمان، آماده و سرحال کنیم.

شارژ دوباره مغز

در خیلی از مواقع، مغز، خود به طرق مختلف ما را آگاه می کند که نیاز به استراحت دارد. اما هرگز راهی جلوی ما ما نمی گذارد! در این مقاله ما راهکار هایی را برای شارژ کردن دوباره مغزتان به شما ارائه می دهیم.

شارژ مغز

مغز

شارژر من کجاست؟

اولین راه حل: قدم زدن
بعد از یک پارت درسی سخت یا انجام یک پروژه، یا حتی در میانه یک کار، وقتی حس می کنید ذهنتان دیگر قادر به همکاری نیست، همه چیز را کنار بگذارید و شروع به قدم زدن کنید. با هر امکاناتی که در اطراف خود دارید؛ لازم نیست حتما پارکی پیدا کنید یا حتی ساختمانی که در آن مشغول هستید را ترک کنید. هرکجا که هستید سعی کنید موقعیت را برای خود جور کنید.
دومین راه حل: خواب میان روز
وینستون چرچیل در جنگ جهانی دوم، وسط روز، شلوار راحتی خود را به پا می کرد و حدود یک ساعت می خوابید! این راهکار، قوای از دست رفته ی ذهن شما را باز می گرداند و دوباره آن را آماده ی فعالیت می کند. همیشه هم نباید طولانی باشد. میزان دقایق تخمین زده شده برای بهترین نتیجه خواب نیمروزی از ۱۰ تا ۴۵ دقیقه است. پس با احتساب زمان و شرایط شخصی خود این برنامه را پیاده کنید.
سومین راه حل: بهتر است گوشی موبایل یا دستگاه های دیجیتال انتخاب شما برای استراحت دادن به مغزتان نباشند!
عیبی ندارد تا در زمان های استراحتتان به سراغ وسایل دیجیتال یا موبایل بروید اما از نظر علمی ،تکنولوژی صفحه های نمایشگر بیشتر انرژی شما را مصرف می کنند تا جایگزین. همینطور فعالیت های دیجیتالی از قبیل چرخیدن در صفحات مجازی؛ امثال این فعالیت ها بر خلاف چیزی که نشان می دهند، خیلی از مغز شما کار می کشند. مغز شما در این فضا ها مدام در گیر و دار انجام دادن یا ندادن فعالیت هایی اعم از برقراری ارتباط با افراد، پردازش تصاویر و مفاهیم، مقایسه، آینده نگری در مورد نوع فعالیت خود و میلیون ها درگیری ذهنی خودآگاه یا ناخودآگاه می شود. می توانید میزان خستگی مغزتان را بعد از این همه فعالیت تصور کنید؟
چهارمین راه حل: نفس بکشید!
تا به حال اسم مدیتیشن به گوشتان خورده؟
Mindfullness یا meditation فنونی است که با کمک آن، تمرکز و آرامش ذهنی شما بالا می رود. امروزه هم در جهان برنامه هایی در جهت ارائه این خدمات برای انواع کاربری دیجیتال طراحی و ارائه شده اند. ساده ترین کار برای آرامش دادن به ذهنتان نفس کشیدن صحیح است، که از نکات ابتدایی و مهم در تمرینات یوگا و مدیتیشن می باشد. پس سعی کنید برای استراحت مغز، بر نحوه دم و بازدم خود تمرکز کنید. نفس های عمیق صحیح معمولا بازدم هایی طولانی تر از دمشان دارند. این راهکاری است که در هر موقعیت و هرجا می توانید به سادگی و سهولت تمام از آن بهره مند شوید.

شارژر مغز

حمام، تالاری برای اندیشه!

حتما بارها با این واقعیت مواجه شده اید که اکثر انسان ها، با توجه به اظهارات خودشان، در حمام فیلسوف می شوند. براستی این طنز از کجا سرچشمه می گیرد؟ به یاد داشته باشید، هر چیزی که انسان را آرام کند در جهت فعالیت بیشتر و مفید تر مغز است و بر عکس در موقعیت های استرس زا، فعالیت صحیح ذهن مختل می شود. پس به علت آرامش روانی عمیق شما در حمام است که مغزتان شروع به شکوفایی چشمگیری می کند. جالب است بدانید حتی شرکت های بزرگی در این راستا دست به تولید دفترچه هایی ضد آب برای داخل حمام زدند تا نکات مهمی که در آن جا به ذهنتان می رسد فراموشتان نشود!!

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید