تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید

تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید تست هوش IQ ریون را هم اکنون انجام دهید
پست وبلاگی
پر خوری شبانه مدت مطالعه: 3 دقیقه
ای سنج 04 آذر 1398 مدت مطالعه: 3 دقیقه

پر خوری شبانه

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که با خود تصمیم بگیرید رژیم غذایی را رعایت کنید؟ ممکن است در تمام طول روز توانسته باشید آن را حفظ کنید اما هنگام شب، دیگر قادر نباشید هوس های خود را کنترل کنید؛ به این ترتیب با پرخوری زیاد تمام آن مراعات های غذایی را به هدر می دهید.
اضافه وزن مشکلی است که این روز ها بسیار نگران کننده است.
افراد زیادی با مشکل پرخوری دست و پنجه نرم می کنند؛ بسیار از اوقات این مسئله در شب، شدت می گیرد. این مشکل بزرگی است که بسیاری از افرادی که به من مراجعه می کنند، با آن مواجه هستند. این رویه سبب ایجاد احساس ناتوانی و عدم کفایت در آن ها شده است؛ آن ها دلایل مختلفی برای آن تصور کرده و سوالات بسیاری می پرسند؛ برای مثال “آیا این مسئله ژنتیکی است؟”، “آیا احتمال دارد حفره ای در مغزمان ایجاده شده باشد که هنگام شب، ما را وادار به این کار کند؟”، و در انتهای همه ی این سوالات و دلایل خود، این جمله را ذکر می کنند: “هیچ راهی برای بهبود آن وجود ندارد” .
این تجربیات بسیار دردناک بوده و ذهن افراد را مدت ها به خود مشغول می کند. این تضعیف روحیه ای که آن ها تجربه می کنند، تاثیر جدی بر سلامت آن ها می گذارد و حتی ممکن است سبب ناامیدی همیشگی آن ها درباره ی از دست دادن اضافه وزنشان شود.
افراد عادت می کنند تمام طول روز مراقب خورد و خوراک خود باشند و ناگهان هنگام شب، رژیم خود را به کلی نادیده می گیرند؛ مهم نیست چقدر تلاش گر یا فرد با اراده ای هستند؛ آن ها مغلوب صدایی از درون می شوند که آن ها را وادار به خوردن می کند.

پرخوری شبانه

پر خوری شبانه

اگر این تجربیات، برای شما هم صدق می کند، پیشنهاد می کنیم ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید!
بیایید با یک استعاره ی غیر منتظره شروع کنیم: خون آشام!
همانطور که احتمالاً مشاهده کرده اید، در هر فیلم خون آشامی، تمایز واضحی بین روشنایی و تاریکی وجود دارد؛ مخاطب هنگامی که در حال تماشای آن صحنه ها است، بر اساس زمینه موجود، به خوبی متوجه است که در این زمان آن شخصیت ها ایمن هستند؛ و اما در هنگام شب، موسیقی فیلم عوض می شود، نورپردازی ها دگرگون شده و نگرش شخصیت های اصلی نیز بسیار تغییر می کند؛ آن ها هنگام شب، توانایی و انرژی خود را به شکل ویژه ای به کار می گیرند.
درست مانند قهرمانان این فیلم ها، من نیز مراجعانم را به چنین شیوه ای راهنمایی می کنند. بسیاری از افراد قادر بوده اند که زمانی که خون آشامِ پرخوری به آن ها حمله می کند، آن را شکار کرده و دفن کنند. آن ها برای خود یک زمان روشنایی تعریف کرده اند که پس از آن اجازه ی خوردن ندارند.
شما باید بدانید که زمان شب برای شما دقیقاً در چه هنگامی شروع می شود؛ این طوری بهتر قادر خواهید بود تا تمهیدات مناسب را بیندیشید.
ساعت تاریکی که مراجعان من مشخص می کنند، بسیاری از اوقات با غروب خورشید و تاریک شدن آسمان متفاوت است؛ با این حال آن ها در این ساعت هوش شدیدی برای خوردن دارند و کنترل این زمان برای آن ها بسیار مهم است. آن ها قوانینی برای مدیریت ساعت تاریکی خود وضع می کنند؛ برخی با خود قرار می گذارند که فقط اجازه ی نوشیدن آب دارند؛ برخی به خود تنها مجوز مصرف خوراکی های کم کالری مثل سبزیجات را می دهند و … .
شما باید توجه داشته باشید که بدون این قرار داد ها، اصلاً نمی توانید خوراک خود را مدیریت کنید.
همان طور که در فیلم های خون آشام مشاهده کرده اید، گاهی اوقات کاراکتر ها در هنگام تاریکی، رسومی خاص را برای دفع حمله ی خون آشام ها برای خود در نظر می گیرند؛ مثلاً قرار دادن صلیب نقره ای روی پنحره ها، ایجاد تله با آب مقدس و … .
در زندگی واقعی، من به مراجعانم راه کارهای محفاظتی مانند افزایش اعتماد به نفس پیرامون قدرتمندی آن ها در مقابل این خون آشام، کسب اطلاعات درباره ی خطرات پرخوری های شبانه و افزایش خود آگاهی درباره ی رفتار هایشان را توصیه می کنم.

پرخوری

پر خوری شبانه

داشتن برنامه ی شخصی برای تاریکی، به ذهن شما این آگاهی را می دهد که روز تمام شده است و حالا هنگام مراعات غذایی، سالم خوری و خوابیدن بدون پرخوری است.
دلایل متعددی برای نیرومند بودن این کار وجود دارد؛ مهم ترین آن این است که شما را در برابر هوس های خود، نیرومند می سازد. انجام این آیین کمک می کند تا انگیزه ی مغز درباره ی خوردن کاهش پیدا کرده و انگیزه ی شناختی مغز درباره ی نیرومند بودنش را افزایش می دهد.
آدام و رسوم هایی که مراجعین من از آن ها استفاه می کردند متفاوت و البته منحصر به فرد خودشان بود، اما سه الگو ی اصلی در همه ی آن ها وجود داشت:
۱-تمهیدات فیزیکی و مکانی: مثلاً ممنوع کردن ورود به آشپزخانه از یک ساعت خاص( سعی کنید قبل از آن زمان هر چیزی را که نیاز دارید، از آن مکان خارج کرده باشید).
۲-مسواک زدن: این کار به این معنا است که آخرین وعده ی غذایی خود را مصرف کرده اند.
۳-فعالیت های جایگزین: مثلاً با خود قرار بگذارید تا اگر وسوسه ی خوردن در حال غلبه به شما بود، سه بار دست بزنید و آن فکر را از ذهن خود خارج کنید. برخی با خود شرط می کنند تا در چنین حالت هایی در زمان مشخص، در حال انجام کار خاصی باشند؛ مثلاً در ساعت نه، پشت میز مطالعه ی خود در حال مطالعه باشند. راه حل دیگر آن است که اگر فردی هستید که تمایل دارید مدام در دهانتان چیزی باشد، نوشیدنی گرم و کم کالری مانند دمنوش نعنا را آماده کرده و هر وقت این احساس را داشتید، آن را بنوشید.

 

درباره نویسنده

دکتر گلن لیوینگستون (Glenn Livingston, Ph.D) روانشناس و مشاور می باشد. نوشته های وی در نشریه های بسیاری مانند نیویورک تامیز، لس آنجلس تایمز و شیکاگو سان تایمز چاب شده است.

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید
لطفا امتیاز خود را برای این محتوا ثبت کنید