تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

تست تشخیص اوتیسم منتشر شد

جروم برونر

جروم برنر یک روانشناس مشهور در حوزه های مختلف روانشناسی به ویژه روانشناسی شناختی و آموزشی است. علت شهرت او به دلیل موارد زیر است:

روانشناسی شناختی در حوزه یادگیری

روانشناسی رشد

روانشناسی آموزشی در حوزه زبان

روانشناسی حقوقی

جروم برونر

Jerome Bruner

روانشناسی رشد


از حدود سال 1967، برونر توجه خود را به موضوع روانشناسی رشد معطوف کرد و نحوه یادگیری کودکان را مطالعه کرد. وی اصطلاح "داربست" را برای توصیف یک فرایند آموزشی ابداع کرد که در آن مربی با دقت، راهنمایی برنامه ریزی شده ای را ارائه می دهد و با پیشرفت دانش آموز از طریق یادگیری سطح پشتیبانی و میزان کمک را کاهش می دهد.

برونر پیشنهاد کرد که دانش آموزان ممکن است وظایف را از سه طریق تجربه یا "بازنمایی" می کنند:

بازنمایی تعاملی (مبتنی بر عمل)

بازنمایی تصویری (مبتنی بر تصویر)

بازنمایی نمادین (مبتنی بر زبان)

حالات بازنمایی روش هایی هستند که درآن اطلاعات یا دانش در حافظه ذخیره و رمزگردانی یا کدگذاری می‌شوند. بازنمایی نمادین همچنین حالت نهایی است و "مرموزترین حالت از بین این سه حالت است."

نظریه یادگیری برونر پیشنهاد می دهد که در صورت مواجهه با مطالب جدید، پیگیری سیر پیشرفت از بازنمایی تعاملی به بازنمایی تصویری و از بازنمایی تصویری به بازنمایی نمادین می باشد. این حتی در مورد بزرگسالان نیز صدق می کند. کار برونر که یک طراح آموزش واقعی است، همچنین نشان می دهد که یک یادگیرنده (حتی در سنین بسیار پایین) قادر به یادگیری هر ماده ای است، به شرطی که آموزش به طور مناسب سازماندهی شود، که این نظریه در تضاد شدید با عقاید پیاژه و دیگر نظریه پردازان مرحله ای است. مانند طبقه بندی بلوم.

برونر یک سیستم کدگذاری را پیشنهاد می کند که در آن افراد یک ترتیب سلسله مراتبی دسته های مرتبط را تشکیل می دهند. مطابق با این درک از یادگیری، برونر برنامه درسی مارپیچ را پیشنهاد کرد، یک رویکرد آموزشی که در آن هر موضوع یا حوزه مهارت، هر بار در سطح پیچیده تری مرور می شود. ابتدا یک دانش اولیه در مورد یک موضوع وجود دارد، سپس مهارت بیشتر به آن اضافه می شود و اصولی را تقویت می کند که برای اولین بار مورد بحث قرار گرفته است. این سیستم در چین و هند استفاده می شود. با این وجود، برنامه درسی مارپیچ برونر برای توضیح چگونگی یادگیری بهتر به تکامل متکی است و از این رو انتقاد محافظه کاران را برانگیخت. در ایالات متحده کلاس ها به کلاس علوم زندگی در درجه 9، شیمی در درجه 10، فیزیک در درجه 11 می باشد. برنامه مارپیچ علوم زندگی، شیمی، فیزیک را در یک سال آموزش می دهد، سپس دو موضوع، سپس یک، سپس هر سه را و درآخر می فهمید که چگونه با هم منطبق می شوند.

برونر همچنین معتقد است که یادگیری باید به دلیل علاقه به مطالب تحریک شود تا پاداش یا تنبیه، زیرا وقتی با علاقه به علم دانش کسب شود، فرد بهتر یاد می گیرد.

جهت نمایش بیشتر اصطلاحات کلیک نمایید