تست عادت مطالعه پالسانی و شارما (PSSHI)

تست عادت مطالعه پالسانی و شارما (PSSHI)

دسته بندی :

تست های تحصیلی

با استفاده از تست عادات مطالعه می توانیم نقاط ضعف مان  در نحوه یادگیری مطالب را دریافته و با به کارگیری راهکارها و روش های تکمیلی آن را اصلاح نماییم.

با استفاده از تست عادات مطالعه می توانیم نقاط ضعف مان  در نحوه یادگیری مطالب را دریافته و با به کارگیری راهکارها و روش های تکمیلی آن را اصلاح نماییم.


تعداد انجام 19881
تعداد سوالات 45 سوال
رده سنی بزرگسالان - نوجوانان
زمان تقریبی 8 دقیقه
تعداد نظرات 18
امتیاز 5 / 4.6
mbti-offer

تست عادت مطالعه (PSSHI)

 توسط  ام . ان. پالسانی  و سادهانا شارما  طراحی و منتشر شده است. این پرسشنامه دارای 45 سوال است و پاسخ ها در یک مقیاس 3 درجه ای (همیشه یا اکثر اوقات، بعضی اوقات، بندرت یا هرگز) تهیه شده است. هدف از ساخت این آزمون کمک به دانش آموزان و دانشجویان برای آگاهی از سبک مطالعه خود و در صورت لزوم هدایت آن ها به سمت تغییر یا اصلاح عادت های مطالعه شان است. این آزمون دارای 8 مقیاس بدین ترتیب می باشد: تقسیم بندی زمان، شرایط فیزیکی مطالعه، توانایی خواندن، یادداشت کردن، انگیزش یادگیری، حافظه، برگزاری امتحانات، سلامت.  این تست محدودیت زمانی ندارد اما آزمودنی می تواند بین 5 تا 25 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. این آزمون مي تواند توسط معلمان ومشاوران براي راهنمائي مناسب به دانش آموزاني كه بايد عادتهاي مطالعه شان را اصلاح كنند، اجرا گردد.

عادت مطالعه چیست؟

عملکرد تحصیلی یکی از شاخص های اصلی است که برای ارزیابی کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاهها مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد تحصیلی فرایندی پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند عادات مطالعه قرار می گیرد. عادت مطالعه رفتار فردی متفاوت در رابطه با درس خواندن است که می تواند به نتایج متفاوتی منتج شود. به عبارت دیگر، عادات مطالعه شامل رفتارها و مهارتهایی است که می تواند باعث افزایش انگیزه و تبدیل مطالعه به یک فرآیند مؤثر گردد. عادات مطالعه هر فعالیتی است که باعث می شود روند یادگیری تسهیل شده و در نتیجه به خاطر سپردن بخش یا تمام مطالب ارائه شده تسهیل گردد.

تست عادات مطالعه، راهی است برای درک بهتر نقاط ضعف مان در خواندن

آیا روش مطالعه کردن ما درست است؟

شاید در لحظه ی اول مطالعه و خواندن فعالیت ساده و راحتی به نظر برسد، اما واقعیت این است که مطالعه یک کار پیچیده است و به این سادگی که همه فکر می کنند نیست. زیرا  شیوه ی مطالعه در هر شرایط، مکان و زمانی متفاوت است و هر موقعیت سبک مطالعه ی متفاوتی را می طلبد و یک روش مطالعه به تنهایی پاسخگوی تمامی موقعیت ها نیست. برای اینکه فرد مطالعه ای مفید داشته باشد و از خواندنش سود ببرد، لازم است که فنون و مهارت های مطالعه را فرا گیرد. عادات مطالعه ی صحیح در یادگیری تاثیر بسزایی دارد.

__special__

دیگر لازم نیست از یادگیری بترسید؛ با کمک کتابچه راهنمای مهارت های مطالعه از خواندن و پیشرفت خود لذت ببرید.

افراد هنگام مطالعه مجموعه روش ها و راهکارهایی دارند که به آن ها کمک می کند مطالب را بهتر به خاطر آورند. همچنین محیط هایی را برای مطالعه انتخاب می کنند که برای شان مناسب است. اما همانطور که می دانید روش ها و اقداماتی نیز وجود دارند که ما از آن ها بی اطلاع هستیم اما می توانند یادگیری ما را افزایش دهند. بعضی اوقات دانش آموزان فکر می کنند که فقط با یک روش که مختص خودشان است می توانند درس بخوانند و هنگامی که به آنها هشدار داده می شود، غلط بودن روششان را قبول ندارند و ابراز می کنند که ذهن آنها اینگونه عملکرد بهتری خواهد داشت. درحالیکه چنین نیست و روشی که اشتباه است، تحت هر شرایطی غلط است و توجیهی علمی برای آن وجود ندارد.

برای بهبود عادات مطالعه خود چه کار کنیم؟

برای آنکه بتوانیم عادات مطالعه خود را بهبود بخشیم لازم است تا ابتدا عادات مطالعه خود را سنجیده و به مشکلات مان پی ببریم. سپس می توانید با استفاده از کتابچه مهارت های مطالعه تهیه شده توسط تیم روانشناسی ای سنج راهکارهای مطلوب مطالعه را بیاموزیم. این روش ها شامل مجموعه راهبردهایی است که دارای استاندارد جهانی است و می تواند شروع تازه ای برای شما به منظور تغییر عادات غلط و افزایش بهره وری آموزشی تان باشد.

با استفاده از کتاب فوق می توانید گامی موثر به سوی موفقیت بردارید. بسیاری از کارشناسان و متخصصان جهان بر این باورند که کتابچه مهارت های مطالعه می تواند با ایجاد آگاهی و تغییر عادات غلط یادگیری مان، ما را به سوی پیشرفت تحصیلی و آموزشی هدایت نماید. همچنین با توجه به اینکه یادگیری اساس و پایه هرگونه موفقیت به شمار می رود با استفاده از این کتابچه می توانید مهارت های خود را متناسب با هر شغل و حرفه ای که هستید افزایش دهید.

روایی و اعتبار بر اساس مطالعات بین المللی

میزان همبستگی این پرسشنامه  با پرسشنامه های دیگری که عادات مطالعه را می سنجند ،محاسبه شد. همبستگی این آزمون با پرسشنامه عادت مطالعه موخودها ، پاوسان سان وال 0/69 ، با  آزمون عادت های مطالعه و نگرش سی پی مادور 0/67، با  پرسشنامه عادت مطالعه بی وی پاتل 0/74 و با پرسشنامه درگیری مطالعه آشا ،بهاتناگار 0/83 گزارش شده است. همبستگی ها ی بدست آمده مطلوب و قابل قبول بودند.

روایی و اعتبار بر اساس مطالعات  در ایران

ابوالفضل کرمی ضریب اعتبار آزمون را از طریق بازآزمایی به فاصله 4هفته 0/88 و به فاصله سه ماه 0/67 گزارش کرده و ضریب هبستگی سوالات به روش تقسیم سوالات به زوج و فرد 0/65 گزارش شده است.. در پژوهشی که رضایی و همکاران در رشت انجام دادند، اعتبار پرسشنامه را در دو مرحله آزمون مجدد طی مدت 10 روز بررسی کردند که ضریب آلفای کرونباخ معادل 0/88 بدست آمد. ضریب همبستگی بین دامنه ها نیز 0/88 محاسبه شد. روایی آزمون نیز با نظر 10 استاد از دانشگاه پرستاری و مامایی  رشت تایید گردید.کوشان و حیدری(1385) اعتبار این پرسشنامه را در مطالعات مختلف 0/69، 0/67، 0/74 و 0/83 گزارش کرده اند.

خانم 2 ماه پیش

🌱

خانم 2 ماه پیش

عالی بود

خانم 4 ماه پیش

👌🏻

1 سال پیش

عالی بود

آقا 1 سال پیش

90 درصد میگه ضعیف پس قوی حتما 10 درصئه

1 سال پیش

ازمون خوبی بود

2 سال پیش

عالیه

2 سال پیش

خیلی خوب بود ممنون

2 سال پیش

خیلی خوب بود

2 سال پیش

عالی عالی عالی من که خیلی راضی هستم

🕟 در تاریخ 1401/05/02 خروجی نتایج توسط روانشناس بررسی شد (آخرین بروزرسانی). 

🕥 در تاریخ  1401/04/01 نمره گذاری ها توسط روان سنج بازنگری شد.