هوش هیجانی شات




racing
نمره کل هوش هیجانی شما

شما در این آزمون نمره 35.6 را کسب کرده اید که نشان می دهد توانایی نسبتاً کمی در درک هیجانات خود و دیگران دارید. برای مثال، کمی برایتان دشوار است که بخواهید از روی حالات چهره و زبان بدن دیگران، به احساسات و افکار آنها پی ببرید. 
به نظر می رسد مهارت های اجتماعی شما از سطح مورد انتظار کمتر است و به همین دلیل ارتباطات اجتماعی شما چندان راضی کننده نیست، شما اغلب نمی توانید سطح ارتباطات خود را آن گونه که انتظار می رود افزایش دهید. زیرا در درک احساسات دیگران، همدلی با آنها و یا حتی در درک احساسات خودتان نیز دچار مشکل هستید. به نظر می رسد شما حساسیت نسبتاً کمی روی حریم شخصی و مرزهای خود و دیگران دارید، بنابراین بسیار پیش می آید که خودتان و یا اطرافیانتان در موضوعاتی که چندان به شما مرتبط نیست، دخالت کنید و یا اینکه ندانید در برخورد با موضوعات مختلف، چه واکنشی از خود نشان دهید.
شما همچنین آگاهی نسبتاً کمی از نقاط قوت و ضعف خود دارید؛ همین امر بر عزت نفس شما نیز تاثیر گذاشته و سبب کاهش آن شده است، در نتیجه گاهی اوقات نمی توانید خواسته ها و نظرات خود را به شکلی سازنده و مؤثر بیان کنید. 
به نظر می رسد که شما تمایل چندانی به تجربه موقعیت های جدید و چالش های آن ندارید و ترجیح می دهید فرایند امور همان گونه که پیش بینی و برنامه ریزی کرده اید پیش بروند. شما اغلب در مواجهه با تنش ها و چالش های زندگی، انعطاف پذیری نسبتاً کمی از خود نشان می دهید و به سختی می توانید با این دست موارد سازگار شوید.




راهکار ها

با توجه به اینکه نمره کسب شده توسط شما در این آزمون کمتر از میانگین بوده است، بنابراین توصیه می کنیم برای افزایش هوش هیجانی خود، راهکارهای پیشنهادی در این بخش را به کار ببندید.

  • به حالات هیجانی خودتان و دیگران بیشتر دقت کنید. برای مثال اگر موضوعی سب ناراحتی یا خوشحالی تان شده، به این فکر کنید که دقیقاً چه جنبه هایی از موضوع باعث به وجود آمدن یک چنین هیجانات و احساساتی در شما شده است. 
  • هنگامی که مرتکب اشتباهی می شوید، سعی کنید به جای توجیه کردن و دلیل تراشی، مسئولیت اشتباه خود را پذیرفته و در صدد رفع آن برآیید.
  • صبور باشید! هنگامی که چیزی عصبانی یا ناراحتتان می کند، قبل از اینکه دست به اقدام عجولانه ای بزنید، سعی کنید جنبه های مختلف موضوع و همچنین دلایل عصبانیت یا ناراحتی تان را با دقت بررسی نمایید.
  • به جای اینکه انگیزه ها و رفتارهای دیگران را از دید خودتان ارزیابی کنید، از نگاه خود آنها به ماجرا نگاه کنید و شرایطشان را درک کنید.
  • لازم است نگرانی تان از قضاوت شدن را کنترل کرده و نظرات خود را بیان کنید؛ بهتر است جملات خود را با عبارت «به نظر من» شروع کنید. 
  • مثبت اندیش باشید. در رفتارهای دیگران و در شرایط مختلف زندگی، حتی دشوارترین شرایط، نکات مثبت و مفید اتفاقات را بیابید.
  • نسبت به اینکه هر احساس و هیجانتان چه تأثیری بر وضعیت بدنتان دارد، دقت کنید. مثلاً اگر متوجه می شوید که عصبانیت شما با بر افروختگی و تنفس های کوتاه همراه هست، سعی کنید هنگامی که چنین شرایطی را در یک موقعیت تجربه می کنید، چند دقیقه ای محیط را ترک کرده تا بتوانید بر خود مسلط شوید و هنگامی که آرام شدید به گفتگو بپردازید.